conversie naar Charleston geel zwart
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2664
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
schitterend zeg! Het is dat ik de ruimte niet heb, anders zou ik een paar onderdelen van de Dyane ook op deze manier spuiten. Ik heb het in de buitenlucht gedaan en dan heb je toch last van kleine oneffenheidjes...
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Zelfs in een proffecionele spuitcabine komt er wel eens stof in de lak. Vaak kan je dit er uit schuren en polijsten.
Als je op youtube zoekt op denibbing vindt je veel handigheidjes. Er is een speciaal tooltje van tungsten staal waarmee je de vuiltjes weg kan schaven zonder de lak er om heen te beschadigen. Als je daarna polijst zie je er niets meer van.
Mijn idee was om de hele auto als hij klaar is en uitgehard, waterproof te schuren en daarna polijsten om vuiltjes en sinaasappel effect te verwijderen. Maar ik denk dat het alleen polijsten wordt. De lak is veel strakker als verwacht. Hoop dat de overige delen ook zo lukken.
Ben ook super blij met de verfspuit, inmiddels een 2e gekocht. Dan hoef ik niet steeds de nozzel te wisselen voor primer en aflak. Hij nevelt erg goed.
Als je op youtube zoekt op denibbing vindt je veel handigheidjes. Er is een speciaal tooltje van tungsten staal waarmee je de vuiltjes weg kan schaven zonder de lak er om heen te beschadigen. Als je daarna polijst zie je er niets meer van.
Mijn idee was om de hele auto als hij klaar is en uitgehard, waterproof te schuren en daarna polijsten om vuiltjes en sinaasappel effect te verwijderen. Maar ik denk dat het alleen polijsten wordt. De lak is veel strakker als verwacht. Hoop dat de overige delen ook zo lukken.
Ben ook super blij met de verfspuit, inmiddels een 2e gekocht. Dan hoef ik niet steeds de nozzel te wisselen voor primer en aflak. Hij nevelt erg goed.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vanavond deur nr 2 gespoten. Gaat lekker zo. De ventilatieklep en de andere deur zijn mooi opgedroogd. In beide zit een vuiltje maar niets wat er niet uit gepolijst kan worden.
Paar fotos dat zegt meer als tekst
Paar fotos dat zegt meer als tekst
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ziet er goed uit en je zit er ook nog warmpjes bij.
Schultenbräu das ist mein Bier !
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Thanks,
Het wordt een beetje saai met al die gele fotos, maar vanavond weer een deur gespoten.
Het wordt een beetje saai met al die gele fotos, maar vanavond weer een deur gespoten.
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Spuiten?
Spiegels dat ben je aan het maken!
Mooi hoor!
Spiegels dat ben je aan het maken!
Mooi hoor!
onder druk wordt alles vloeibaar
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ventilatiekleprubber gemonteerd. Best wel een werk met veel vaseline geklieder maar hij zit er in.
Het rubber is hergebruikt was nog mooi soepel.
Het rubber is hergebruikt was nog mooi soepel.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Mooi hoor!
Heb je die rand waar het rubber in zit nog dichtgetikt oid?
Heb je die rand waar het rubber in zit nog dichtgetikt oid?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Dat was niet nodig het is de gebruikte klep die op de koets zat. Heb de rand niet open gebogen maar het rubber er uit geschoven en nu dus weer er in geschoven.
Was een heel gepiel maar voordeel is dat de lak niet barst of beschadigd waardoor minder kans op roest.
Had nog even gekeken naar een rvs exemplaar maar dat is best kostbaar en die schijnen ook niet echt recht te zijn. Als de klep het weer 40 jaar vol houd vindt ik het mooi.
Was een heel gepiel maar voordeel is dat de lak niet barst of beschadigd waardoor minder kans op roest.
Had nog even gekeken naar een rvs exemplaar maar dat is best kostbaar en die schijnen ook niet echt recht te zijn. Als de klep het weer 40 jaar vol houd vindt ik het mooi.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Hi Erik, mooi dat het zo goed lukt zit toch veel werk in de voorbereiding, super dat je tevreden bent met het resultaat.. Die klepjes is een ramp, ik had een nieuwe maar daar moest heel wat aan geplamuurd worden.
Ik ben benieuwd hoe het straks bij daglicht uit ziet Top!!!
Ik ben benieuwd hoe het straks bij daglicht uit ziet Top!!!
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ik had een RVS klep van Burton en die was perfect, passing ook prima en helemaal lekvrij na montage.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Hoi Robert leuk dat je het verslag nog volgt. Tempo ligt wat lager als bij jou helaas. Ik ben inderdaad ook benieuwd zaterdag zet ik de deuren even buiten in zonlicht. Strakmaken is echt een vak apart en super. Veel werk. Door de aflak zie. Je echt elke oneffenheid 10x beter.
Hoop dat hij netzo mooi wordt als die van jou. Maar in het ergste gaval moet er iets overnieuw. Op youtube is een spuiter die uitleg geeft, die zegt na elk filmpje, dont overthink its just paint. Dat is het mooie je schuurt het er zo weer af als het niet bevalt.
Goed om te weten dat de klep uit Zutphen goed past.
Hoop dat hij netzo mooi wordt als die van jou. Maar in het ergste gaval moet er iets overnieuw. Op youtube is een spuiter die uitleg geeft, die zegt na elk filmpje, dont overthink its just paint. Dat is het mooie je schuurt het er zo weer af als het niet bevalt.
Goed om te weten dat de klep uit Zutphen goed past.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vandaag een lakschaafje binnen gekregen. Dit is een stukje tungsten staal dat is super hard en scherp.
Hiermee kan je vuiltjes in de lak wegschaven zonder de rest van de lak te beschadigen. Als je daarna polijst of eventueel eerst waterproof schuurt zie je er niets meer van. Het werkt erg goed
Gewoon plat op de lak leggen en over het vuiltje schuiven een paar keer. Dan schaaf je het bultje vlak. Het schijnt ook voor zakkers te werken maar die heb ik gelukkig nog niet.
Hiermee kan je vuiltjes in de lak wegschaven zonder de rest van de lak te beschadigen. Als je daarna polijst of eventueel eerst waterproof schuurt zie je er niets meer van. Het werkt erg goed
Gewoon plat op de lak leggen en over het vuiltje schuiven een paar keer. Dan schaaf je het bultje vlak. Het schijnt ook voor zakkers te werken maar die heb ik gelukkig nog niet.
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Lijkt op mijn sandvik schraapstaal bekje. Maar daar ga ik toch maar niet mee aan de lak.
diverse Citroens, wat anders.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Lijkt er inderdaad erg veel op. Weet alleen niet of het materiaal gelijk is. Dit metaal is zo hard dat het breekt als je het laat vallen.
En zo glad dat het geen krassen maakt. Alleen uitstekende vuil puntjes schraap je weg. Op de ventilatie klep zat een vuil pukkeltje tergroote van een forse zandkorrel de is er nu af. Helaas op de foto is dat niet zichtbaar te krijgen.
Hier zie je hoe het werkt
https://m.youtube.com/watch?v=lFUvhLKqYVs
En zo glad dat het geen krassen maakt. Alleen uitstekende vuil puntjes schraap je weg. Op de ventilatie klep zat een vuil pukkeltje tergroote van een forse zandkorrel de is er nu af. Helaas op de foto is dat niet zichtbaar te krijgen.
Hier zie je hoe het werkt
https://m.youtube.com/watch?v=lFUvhLKqYVs