Vandaag eerst de achterklep in de spuitplamuur gezet. Daarna en carburateurasje verzinkt wat spul gepolijst. 1 deur heeft nu weer een klapraam daar ben ik vergeten een foto van te maken.
Erikjan schreef: ↑za 18 dec, 2021 19:58
Alleen gepolijst met een filtschijf en 2 groftes polijst pasta.
Kijk wel uit, m’n buurman is antiek handelaar en gebruikte het ook veel om koper etc te poetsen.
Schijnt nogal giftig te zijn, hij gebruikt er tegenwoordig een masker bij.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Bedankt voor de waarschuwing. Na wat googelen lijkt het er op dat er in oud koper arceen kanzitten wat giftig is en in de oxide kan komen. De polijstpasta opzich vind ik geen info over verder. Zal voor de zekerheid het masker op doen volgende keer.
Vandaag lekker een dagje aan de eend kunnen werken. Eerst de achterklep geschuurd en een nieuwe laag epoxyprimer opgezet. Daarna kwam pa even langs en hebben we de voorruit gemonteerd.
De sponning en rubber ingespoten met tectyl als glijmiddel. En een touwtje door het rubber. Pa pa heet de ruit aangedrukt en dan trek je het rubber met het touw om de rand. Echt blij mee het rubber zit overal netjes tegen de koets.
De achterdeur sloten schoongemaakt en de knoppen gepolijst. Ziet er weer mooi uit.
Nu moet ik alleen 1 deur 5mm laten zakken dat is niet zn punt scharnier iets inkorten. Maar de andere deur moet 5mm omhoog dat wordt lastiger. Hoe kan ik dit makkijkste doen. Een stalen pennetje in het scharnier laten vallen misschien.
Vandaag een massa schakelaar gemonteerd. Niet origineel maar wel veilig. En een extra hobbel als ze hem willen stelen. En als hij wat langer stil staat loopt de accu niet leeg, op de pickup zit het ook zo werkt goed.
Daarna de draadboom naar achter gerepareerd zat een kroonsteen in dat is niet echt wat ik mooi vind. Daarna door gemeten welke draad wat is. Gelijk mooie krimpkouslabels er op.
Dashbord is ook weer wat verder. Het was wit uitgeslagen door de zon. Voorzichtig met een fohn de toplaag iets gesmolten dan wordt het weer zwart. Wel lastig klusje je gaat snel te warm en dan smelt het te ver en gaat het glimmen.
Ondertussen de laatste carburateur onderdelen verzinkt.
Nog maar wat fotos dat is toch leuker als tekst. De asbak opgeknapt het metaal was geroest. Dat heb ik gestraald en gepoedercoat. Net als de raam clips.
De pluskabel van de accu naar de startmotor gemaakt. Van een maat heb ik 16mm2 accu kabel gekregen in zwart en rood. Accu klemmen met snelsluiting op de accu.
Nu nog wat kabel ogen om de massa kabel aan te sluiten.