Het Grote "Ik heb weer APK!!!" topic
Re: Het Grote "Ik heb weer APK!!!" topic
Nou, ik dacht ik ga even een APK lijstje bij de garage halen voor mijn nieuwe project...
Nog paar maanden APK maar...wel werk.
Remmen deden het wat slecht, dus even flink door geremd onder weg..dacht ik "de boel los trappen".. helaas! Lek getrapt.
Druk weg...pompen was langzaam tot stilstand komen...
Zeker geen apk dit keer....nog even klussen..zonder schade bij garage gekomen, nu even nieuwe remcilinders achter er op en dan rest van de apk lijst afwerken.
Tot zo ver!
Nog paar maanden APK maar...wel werk.
Remmen deden het wat slecht, dus even flink door geremd onder weg..dacht ik "de boel los trappen".. helaas! Lek getrapt.
Druk weg...pompen was langzaam tot stilstand komen...
Zeker geen apk dit keer....nog even klussen..zonder schade bij garage gekomen, nu even nieuwe remcilinders achter er op en dan rest van de apk lijst afwerken.
Tot zo ver!
onder druk wordt alles vloeibaar
Pech maar beter zo dan een leuk zomers tochtje met de auto vol passagiers.
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
- berend jan
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Ik was mijn geschorste 2CV 3 jaar vergeten en wat een klein lasklusje aan de bodem was is uitgegroeid tot een grote herlas klus.
Maar dat is allemaal achter de rus, mijn 2CV is nog altijd even lelijk en heeft meer roestgaten dan ooit maar... ze mag de weg weer veilig op.
Thuis gekomen bleek de accu niet lang spanning meer te kunnen vasthouden maar, vandaag snel een nieuwe accu geplaatst. Nu start ze ook weer als ik dat wil (hoop ik morgen als ik ermee naar min werk MOET rijden ) en dan kunnen we weer heerlijk toeren.
Maar dat is allemaal achter de rus, mijn 2CV is nog altijd even lelijk en heeft meer roestgaten dan ooit maar... ze mag de weg weer veilig op.
Thuis gekomen bleek de accu niet lang spanning meer te kunnen vasthouden maar, vandaag snel een nieuwe accu geplaatst. Nu start ze ook weer als ik dat wil (hoop ik morgen als ik ermee naar min werk MOET rijden ) en dan kunnen we weer heerlijk toeren.
Voor mensen die niets hoeven compenseren, 2CV Spécial..
De laatste wettelijke APK keuring voor mijn 4-tje uit '73 is goed afgerond.
De enige opmerking was dat de koplampen moesten worden afgesteld.
APK tot 8 maart 2024, maar op 24 april 2023 wordt Eendmans 50 jaar.
Toch ben ik van plan om vrijwillig om de twee jaar een APK keuring te laten doen.
Een keurmeester ziet toch meer dan een amateur als ik.
De enige opmerking was dat de koplampen moesten worden afgesteld.
APK tot 8 maart 2024, maar op 24 april 2023 wordt Eendmans 50 jaar.
Toch ben ik van plan om vrijwillig om de twee jaar een APK keuring te laten doen.
Een keurmeester ziet toch meer dan een amateur als ik.
Ziet er mooi uit. Waarvoor zijn de 6 gaten in het chassis?
diverse Citroens, wat anders.
Een viertje is tamelijk sterk. Ik heb eens een grote dubbelasser autotrailer er achter gehad met een of ander erop gebouwd voor een carnavals optocht. Op gegeven moment had ik ook nog 15 man erop zitten. De 2cv4 had er geen problemen mee.
De gaten bij jou zitten op een vreemde plaats normaal zitten ze aan de flensranden gebout.
De gaten bij jou zitten op een vreemde plaats normaal zitten ze aan de flensranden gebout.
diverse Citroens, wat anders.
- André Post
- Heavy user
Ik heb bericht gekregen dat APK niet meer vereist is voor mijn Mehari.
Dat is de tweede nu, de eend ook al niet meer.
Dat is de tweede nu, de eend ook al niet meer.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Dankzij 2 leenwielen van duckknutsel ook weer een verse APK op de rode. Zo even 2 bandjes bestellen voor de gemoedsrust.
Gr Rob
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Ik heb weer APK voor twee jaar maar kan niet zeggen dat ik er blij van ben geworden.
Twee jaar geleden chassiswissel + APK gedaan. Toen kwam corona en stond eend veel stil, heel weinig km gemaakt. Nu dus weer apk en kleine beurt dus dacht onder de 500 wel klaar te zijn. Maar bijna 1.800 moeten aftikken. Wat ik erg vreemd vind is bijna 40 euro rekenen voor een proefrit met mn eend.
Eend is een veel te duur vervoermiddel aan het worden. Kilometerprijs is denk ik wel 2 a 3 x zo hoog als die van onze grote gezinsauto.
Twee jaar geleden chassiswissel + APK gedaan. Toen kwam corona en stond eend veel stil, heel weinig km gemaakt. Nu dus weer apk en kleine beurt dus dacht onder de 500 wel klaar te zijn. Maar bijna 1.800 moeten aftikken. Wat ik erg vreemd vind is bijna 40 euro rekenen voor een proefrit met mn eend.
Eend is een veel te duur vervoermiddel aan het worden. Kilometerprijs is denk ik wel 2 a 3 x zo hoog als die van onze grote gezinsauto.
- Chris54
- Regelmatige poster
Zou ik toch eens op zoek gaan naar een andere garage
Citroen 2CV6 bwjr 1989
Tot op heden idd hét juiste adres nog niet gevonden.
- Chris54
- Regelmatige poster
Welke omgeving woon je, zullen vast mensen hier op het forum zijn die goede ervaringen hebben met garages in jouw omgeving
Citroen 2CV6 bwjr 1989