Hoe weet je dat je chassis niet meer goed is?
Re: Hoe weet je dat je chassis niet meer goed is?
Je chassis ziet er niet heel gek uit, al blijven het fotos.
Maar hij begint wel. Dat zie ik aan de duidelijk zichtbare puntlassen.
Het kruis wat in het chassis zit zit gepuntlast, als dat begint de roesten, lichtjes dan trekt het aan die puntlassen.
Er is niet een eenduidelig manier voor het veroesten van het chassis. Kan op nogal wat manieren.
Bouwjaar speelt een rol en het type en leeftijd chassis.
De chassis van de graaf roesten compleet anders dan de orginele jaren 80 chassis.
Maar hij begint wel. Dat zie ik aan de duidelijk zichtbare puntlassen.
Het kruis wat in het chassis zit zit gepuntlast, als dat begint de roesten, lichtjes dan trekt het aan die puntlassen.
Er is niet een eenduidelig manier voor het veroesten van het chassis. Kan op nogal wat manieren.
Bouwjaar speelt een rol en het type en leeftijd chassis.
De chassis van de graaf roesten compleet anders dan de orginele jaren 80 chassis.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Re: Hoe weet je dat je chassis niet meer goed is?
De auto is uit 1980 en er is niet veel mee gereden. De tweede eigenaar was een 'carrosserie' man, dus een lasser. Misschien heeft hij het gedaan, geen idee. Ik wil hem toch wel laten behandelen en nakijken voor de zekerheid.verkuilm schreef: ↑za 23 apr, 2022 10:13 Je chassis ziet er niet heel gek uit, al blijven het fotos.
Maar hij begint wel. Dat zie ik aan de duidelijk zichtbare puntlassen.
Het kruis wat in het chassis zit zit gepuntlast, als dat begint de roesten, lichtjes dan trekt het aan die puntlassen.
Er is niet een eenduidelig manier voor het veroesten van het chassis. Kan op nogal wat manieren.
Bouwjaar speelt een rol en het type en leeftijd chassis.
De chassis van de graaf roesten compleet anders dan de orginele jaren 80 chassis.
Zijn de chassis uit '80 een beetje ok?
Re: Hoe weet je dat je chassis niet meer goed is?
Zie geen extra laswerk, zijn de puntlassen van de fabriek.
jaren 80, tja. !980 meestal goed, tm 1982 eigenlijk.
na 1985 wordt het duidelijk slechter. 1987 en verder is regelrechte rommel.
jaren 80, tja. !980 meestal goed, tm 1982 eigenlijk.
na 1985 wordt het duidelijk slechter. 1987 en verder is regelrechte rommel.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Re: Hoe weet je dat je chassis niet meer goed is?
Een kennis had een 86er eend na drie jaar trapte je letterlijk door het chassis heen..
diverse Citroens, wat anders.
Re: Hoe weet je dat je chassis niet meer goed is?
Nu we toch nog zo gezellig aan het chassis-kletsen zijn Is er een anto roest behandeling mogelijk? Ik had ooit gevraagd aan de eendengarage en die wist wel wat. Moest ik eerst langskomen, en vanuit Frankrijk is dat beetje onhandig.
Wat doen ze dan? Hele chassis insmeren met dat zwarte teer achtige spul? En wat zou dat kosten? Ik ben bijna wel klaar met het inrijden van de nieuwe zuigers dus ik moet wel naar NL kunnen rijden een keertke
En ik weet ook dat mijn voorlaatste eendje een behandeling had gehad van de koets. Alle holle delen waren anti-roest ingespoten. Kan ik dat zelf doen?
Wat doen ze dan? Hele chassis insmeren met dat zwarte teer achtige spul? En wat zou dat kosten? Ik ben bijna wel klaar met het inrijden van de nieuwe zuigers dus ik moet wel naar NL kunnen rijden een keertke
En ik weet ook dat mijn voorlaatste eendje een behandeling had gehad van de koets. Alle holle delen waren anti-roest ingespoten. Kan ik dat zelf doen?
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Hoe weet je dat je chassis niet meer goed is?
Er zijn wel specialisten maar die doen meer de holle ruimtes uitspoelen en vervolgens na droging in de Dinitrol.
Dat zijn ook de gevaarlijkste plekken, de buitenzijde kun je zelf goed doen met een minibrug.
Je bent wel je auto een dag of 4 kwijt.
https://www.gosliga.com/behandelingen/
Dat zijn ook de gevaarlijkste plekken, de buitenzijde kun je zelf goed doen met een minibrug.
Je bent wel je auto een dag of 4 kwijt.
https://www.gosliga.com/behandelingen/
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Re: Hoe weet je dat je chassis niet meer goed is?
Yes, gemail en gelijk reactie. Prijs valt me nog wel mee eigenlijk. Enige is voor mij wel een stukkie rijden dus ik kijk even wat ze hier in Frankrijk doen, en ik check even bij mn eendeclub.
Thanks voor de tip!
Thanks voor de tip!
Re: Hoe weet je dat je chassis niet meer goed is?
ALs je eend meestal binnen staat, zou ik er niks aan doen.
Je ziet daarna namelijk ook weinig meer. ALs toch gaat roesten zie je niet meer.
Je ziet daarna namelijk ook weinig meer. ALs toch gaat roesten zie je niet meer.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Hoe weet je dat je chassis niet meer goed is?
Zo heeft iedereen zn eigen voorkeur / idee.
Zelf zou ik stuk of 5 bussen Tectyl ML met een slang met sproeikopje halen. Na een paar warme droge zomer weken als alles kurkdroog is deze bussen leegspuiten in het chassis en alle ander holle ruimten.
Even studeren hoe de binnenkant van het chassis er uit ziet en waar je allemaal holle ruimten hebt. er zitten overal gaten en doppen waar de slang naar binnen kan.
Je kan met een dun buisje 2 of meerdere slangen van de ml bussen aan elkaar maken dan kom je verder in de kokers en dorpels.
Zelf zou ik stuk of 5 bussen Tectyl ML met een slang met sproeikopje halen. Na een paar warme droge zomer weken als alles kurkdroog is deze bussen leegspuiten in het chassis en alle ander holle ruimten.
Even studeren hoe de binnenkant van het chassis er uit ziet en waar je allemaal holle ruimten hebt. er zitten overal gaten en doppen waar de slang naar binnen kan.
Je kan met een dun buisje 2 of meerdere slangen van de ml bussen aan elkaar maken dan kom je verder in de kokers en dorpels.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Hoe weet je dat je chassis niet meer goed is?
Op de site van Jeroen Cats staat informatie waar de gaten zitten die je kunt gebruiken om het chassis in te spuiten.
https://cats-citroen.com/home.html
In linker menu "restoration" aanklikken, dan bij 2cv op "chassis" drukken.
https://cats-citroen.com/home.html
In linker menu "restoration" aanklikken, dan bij 2cv op "chassis" drukken.
Schultenbräu das ist mein Bier !