conversie naar Charleston geel zwart
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Yes hij mag de weg op
Schorsing is opgeheven APK zonder opmerking.
Schorsing is opgeheven APK zonder opmerking.
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Mooi man! Het had wel een beetje vreemd geweest als jouw Eend niet was goedgekeurd, maar het blijft altijd een beetje spannend.
Ik kom je hier in de buurt (Waddinxveen) vast wel eens tegen.
Veel plezier ermee en je draadje is een genot om te lezen!
Ik kom je hier in de buurt (Waddinxveen) vast wel eens tegen.
Veel plezier ermee en je draadje is een genot om te lezen!
-
- Gebruiker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: di 14 dec, 2021 20:18
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Veel plezier ermee maar eerst nog even netjes maken.. Ik ben benieuwd als de stickers erop zitten.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Zeker zaterdag aan spatborden beginnen.
Had je mijn prive bericht gezien?
Had je mijn prive bericht gezien?
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Gefeliciteerd kroon op het werk!!!
De bekleding heb je netjes gemaakt, Het is niet moeilijk maar je moet wel sekuur werker.
Als je nog wat geld over hebt koop dan een echte polijstmachine ze zijn niet duur en je kunt grote schijven monteren
https://www.ebay.de/itm/350548849472?ep ... SwJtdZ-E5-
IK had dezelfde vraag bij de RDW ik moest de andere motor erin leggen uit de import auto en heb toen het motorplaatje gewisseld, niemand heeft het opgemerkt. Vroeger ging er met 80.000 Km een Vege motor in,, dat was heel normaal . je zou de eenden de kost moeten geven die er een andere motor in hebben
In ieder geval, je mag rijden, dat is toch weer een mijlpaal
De bekleding heb je netjes gemaakt, Het is niet moeilijk maar je moet wel sekuur werker.
Als je nog wat geld over hebt koop dan een echte polijstmachine ze zijn niet duur en je kunt grote schijven monteren
https://www.ebay.de/itm/350548849472?ep ... SwJtdZ-E5-
IK had dezelfde vraag bij de RDW ik moest de andere motor erin leggen uit de import auto en heb toen het motorplaatje gewisseld, niemand heeft het opgemerkt. Vroeger ging er met 80.000 Km een Vege motor in,, dat was heel normaal . je zou de eenden de kost moeten geven die er een andere motor in hebben
In ieder geval, je mag rijden, dat is toch weer een mijlpaal
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Plaatje wisselen.
Voor authentieke look de popnagel even met zuur bewerken (ouderdoms look).
Voor authentieke look de popnagel even met zuur bewerken (ouderdoms look).
onder druk wordt alles vloeibaar
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Bedankt,
Zn polijstmachine is inderdaad wel erg mooi. Heb er stiekem wel naar zitten kijken. Maar het wordt inmiddels wel erg vol in mij schuur.
Ben dinsdag na de rdw nog even naar Esbeek gereden en heb me zelf getrakteerd op 4 nieuwe spatborden om het te vieren.
Dat scheelt me een hele hoop werk. Ben erg verrast door de goede pasvorm. Zeker de achterspatborden die passen beter als oude originele. Als de 3 parkers zijn vastgezet zitten de 4 boutgaatjes precies op de goede plek.
De voorspatborden passen ook goed je moet ze wel per 2 vervangen de bolling aan de voorkant is net iets anders. De originele zitten bij de punten een cm of 2 verder van de bumper. Dat zie je wel als je 1 originele hebt en 1 nieuwe.
Vandaag even ontvet en opgeschuurd. Ze zijn al in een kataphorese primer. De naden behandeld met epoxyprimer en de binnenkant in de antisteenslag spetterspray gezet.
Zn polijstmachine is inderdaad wel erg mooi. Heb er stiekem wel naar zitten kijken. Maar het wordt inmiddels wel erg vol in mij schuur.
Ben dinsdag na de rdw nog even naar Esbeek gereden en heb me zelf getrakteerd op 4 nieuwe spatborden om het te vieren.
Dat scheelt me een hele hoop werk. Ben erg verrast door de goede pasvorm. Zeker de achterspatborden die passen beter als oude originele. Als de 3 parkers zijn vastgezet zitten de 4 boutgaatjes precies op de goede plek.
De voorspatborden passen ook goed je moet ze wel per 2 vervangen de bolling aan de voorkant is net iets anders. De originele zitten bij de punten een cm of 2 verder van de bumper. Dat zie je wel als je 1 originele hebt en 1 nieuwe.
Vandaag even ontvet en opgeschuurd. Ze zijn al in een kataphorese primer. De naden behandeld met epoxyprimer en de binnenkant in de antisteenslag spetterspray gezet.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Nog even de buitenkant in de spuitplamuur dan kan ik maandag schuren en zwartspuiten.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Let even op of de stuurstang bij volledige uitslag niet tegen het binnenscherm komt.
Ik was ook aangenaam verrast over de pasnauwkeurigheid van de reproductie delen.
Ik was ook aangenaam verrast over de pasnauwkeurigheid van de reproductie delen.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Nog ff doorpakken spuitwerk bijna gereed. Vanmorgen de achterspatborden geschuurd. De meeste spuitplamuur is er weer af. Je ziet de zwarte primer er weer doorheen komen.
Straks de voorspatborden schuren en dan kan het zwart er op.
Door de zwarte controle poeder zie je goed dat het echt glad is. Krassen en putje blijven zwart tot ze weg zijn geschuurd.
De dura block schuurblokken zijn echt top. De ronde is ook erg handig nu.
Straks de voorspatborden schuren en dan kan het zwart er op.
Door de zwarte controle poeder zie je goed dat het echt glad is. Krassen en putje blijven zwart tot ze weg zijn geschuurd.
De dura block schuurblokken zijn echt top. De ronde is ook erg handig nu.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Spatborden zijn gespoten. Zwart blijft wel echt een moeilijke kleur om te spuiten. Het glanst wel mooi maar helaas een paar siliconen plekjes. Nu is dat wel prima op te knappen. Maar in de voor spatborden zitten kleine belletjes. Even kijken hoe het opdroogt en of het er uit gepolijst kan worden. Andes moeten die overnieuw.
- dimi_v
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
- Locatie: Omgeving Breda
Re: conversie naar Charleston geel zwart
vanaf de foto anders niet verkeerd, die glimmen goed zeg!!
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504
en nu ook een Peugeot 504
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Op de foto lijkt spuitwerk vaak mooier, Maar het glimt inderdaad wel mooi. Als die putjes van de silicone er niet in zouden zitten was het echt perfect geweest.
Ik denk dat ik volgende keer de 1e laag veel dunner op ga zetten. Zo dat het droog is voor dat het weg kan trekken.
Even afwachten of het op te knappen is. Anders overnieuw het is niet anders. Gelukkig nog 1 liter zwarte lak over.
Ik denk dat ik volgende keer de 1e laag veel dunner op ga zetten. Zo dat het droog is voor dat het weg kan trekken.
Even afwachten of het op te knappen is. Anders overnieuw het is niet anders. Gelukkig nog 1 liter zwarte lak over.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Net even wezen kijken hoe het is opgedroogd. Gelukkig zijn het geen putjes in de lak maar juist bultjes. Die zijn makkelijk weg te halen. Met een speciaal tooltje waar mee je olk zakkers kan weghalen. Daar na even waterproof schuren en polijsten.
Hoef ieg niet over te spuiten zo als het er nu uit ziet.
Hoef ieg niet over te spuiten zo als het er nu uit ziet.