Bezichtiging/aankoop 2cv
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
Ik ben nu aan het denken om een rotte eend te kopen met papieren/ geschorst of gereserveerd kenteken, en die dan met nieuw chassis, motor reviseren, koets in orde maken, weer goed maken, zodat ik er op mijn achttiende mee kan rijden. Kost heel wat werk, maar dan heb je ook wat!
Wat is het advies? Een goede eend kopen of een oud barrel van top tot teen vernieuwen? Het laatste is meestal wel veel goedkoper...??
Wie heeft hier ervaring mee??
Frank Dekkers
Wat is het advies? Een goede eend kopen of een oud barrel van top tot teen vernieuwen? Het laatste is meestal wel veel goedkoper...??
Wie heeft hier ervaring mee??
Frank Dekkers
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik adviseer je een oud barrel te kopen en die op te gaan knappen. Zo weet je precies de staat van je eend als je straks 18 bent en kun je veel ervaring opdoen. Verder heb je ook geen gezeik met verborgen problemen, omdat alles in je handen is geweest.
Je moet er wel de tijd de ruimte en het geld voor hebben. Maar het geld bedrag kun je zo wel over de jaren uitspreiden, omdat je toch niet alles in 1x koopt. En je moet van een uitdaging houden en een gouden geduld hebben. Want het valt altijd anders uit dan je gepland had.
Je moet er wel de tijd de ruimte en het geld voor hebben. Maar het geld bedrag kun je zo wel over de jaren uitspreiden, omdat je toch niet alles in 1x koopt. En je moet van een uitdaging houden en een gouden geduld hebben. Want het valt altijd anders uit dan je gepland had.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Beginner
- Berichten: 27
- Lid geworden op: za 24 apr, 2004 12:40
- Locatie: Anna Paulowna
Ik heb zelf een oud barrel opgeknapt.
Je moet inderdaad veel geduld en een sleutelruimte hebben. Als je goed rondzoekt zijn er best veel onderdelen voor weinig te koop. Ik heb ook best veel onderdelen gekregen van mensen die wisten dat ik met een eend bezig was (lag nog ergens in een schuurtje .
Een motor zou ik pas reviseren als het echt nodig is..Wel zou ik een nieuw chassis aanschaffen, de basis moet goed zijn. ook nieuwe remleidingen en benzineslang. Alle rubberen hoezen nieuw. Reviseer de voorremmen en koop nieuwe cilinders voor achter.
Ontzettend leuk projekt, maar ik ben er wel twee winters mee bezig geweest.
Als je alle uren dat je er mee bezig bent geweest ergens was gaan werken kun je misschien ook een opgeknapte kopen. Maar de voldoening, lol en opgedane kennis mis je dan. Natuurlijk zit het wel eens tegen, maar als je een sleutelruimte hebt kun je het ook wel eens een maandje laten liggen.
Succes!
Je moet inderdaad veel geduld en een sleutelruimte hebben. Als je goed rondzoekt zijn er best veel onderdelen voor weinig te koop. Ik heb ook best veel onderdelen gekregen van mensen die wisten dat ik met een eend bezig was (lag nog ergens in een schuurtje .
Een motor zou ik pas reviseren als het echt nodig is..Wel zou ik een nieuw chassis aanschaffen, de basis moet goed zijn. ook nieuwe remleidingen en benzineslang. Alle rubberen hoezen nieuw. Reviseer de voorremmen en koop nieuwe cilinders voor achter.
Ontzettend leuk projekt, maar ik ben er wel twee winters mee bezig geweest.
Als je alle uren dat je er mee bezig bent geweest ergens was gaan werken kun je misschien ook een opgeknapte kopen. Maar de voldoening, lol en opgedane kennis mis je dan. Natuurlijk zit het wel eens tegen, maar als je een sleutelruimte hebt kun je het ook wel eens een maandje laten liggen.
Succes!
-
- Gebruiker
- Berichten: 97
- Lid geworden op: ma 17 jan, 2005 14:26
- Locatie: Bennekom
Hangt ervan af waartussen je vergelijkt:Frank Deusjevoo schreef: Wat is het advies? Een goede eend kopen of een oud barrel van top tot teen vernieuwen? Het laatste is meestal wel veel goedkoper...??
een barrel vgl met een gerestaureerde van Sander Aalderink ofzo van 9000 euri, dan is een barrel opknappen goedkoper.
maar ga je rustig op zoek naar een harde eend van een particulier, dan is dat goedkoper. ik gok dat jij geen perfecte in nieuwstaat eend wil...
denk ook aan bijkomende kosten zoals huur van een sleutelruimte. staat tegenover dat je niet in de kroeg staat te zuipen, dus dat bespaart weer
maarrrr opknappen is natuurlijk veul leuker. en niet in euri uit te drukken!
2cv l'amour toujours
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
Wat het belangrijkste is is de koets. Zoek een goeie koets zonder roest en neem dat als basis. Chassis is niet belangrijk. Goeie koetsen zijn schaars dat weet ik maar het is goedkoper een eend op te knappen met een goede koets dan een met een rotte koets en een nieuw chassis.
Er mag natuurlijk best een gammel bodemplaatje inzitten maar dingen als voorruitframe, achter schermen binnen, kofferbodem, staartstukken, raamframe achterruiten c stijl en achterlichtbalk zijn bijzonder kostbaar om te repareren.
Een chassis kost dan in verhouding niks. Een motorblok en bak is ook het geld niet.
Martijn
Er mag natuurlijk best een gammel bodemplaatje inzitten maar dingen als voorruitframe, achter schermen binnen, kofferbodem, staartstukken, raamframe achterruiten c stijl en achterlichtbalk zijn bijzonder kostbaar om te repareren.
Een chassis kost dan in verhouding niks. Een motorblok en bak is ook het geld niet.
Martijn
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
Helaas is het probleem OF dat het een eend betreft waarvan de koets EN het chassis helemaal goed zijn (dus meestal ook duur), OF dat het een eend betreft met een slecht chassis en ook een slechte/verotte koets. Dat is ook logisch, het roestproces vanuit het chassis gaat naar de koets en andersom.Anonymous schreef:Wat het belangrijkste is is de koets. Zoek een goeie koets zonder roest en neem dat als basis. Chassis is niet belangrijk. Goeie koetsen zijn schaars dat weet ik maar het is goedkoper een eend op te knappen met een goede koets dan een met een rotte koets en een nieuw chassis.
Er mag natuurlijk best een gammel bodemplaatje inzitten maar dingen als voorruitframe, achter schermen binnen, kofferbodem, staartstukken, raamframe achterruiten c stijl en achterlichtbalk zijn bijzonder kostbaar om te repareren.
Een chassis kost dan in verhouding niks. Een motorblok en bak is ook het geld niet.
Martijn
Een franse eend is meestal hard, dus kan ik daar natuurlijk naar op zoek, eventueel alleen voor de koets!
Frank Dekkers
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2675
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2675
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Gebruiker
- Berichten: 93
- Lid geworden op: vr 10 dec, 2004 19:40
- Locatie: België/Belgique/Belgien
Je kan misschien in België zoeken. 2pk's worden hier nog meestal beschouwd als gewone auto's en niet als verzamelobjecten dus de prijzen hier liggen rond de 2000 euro voor een goeie geit. Plus mochten ze 3000 euro kosten, in België is het normaal dat je onderhandelt over de prijs. De mijne kostte eerst 3000 euro, ik heb ze voor 2000 euro kunnen meenemen en ze is in perfecte staat. Zeker in Wallonië zijn ze nog spotgoedkoop. Ze kosten daar 1500 euro voor een goede auto.
Sempre o dois cavalos
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48