Motorolie en bakolie
Re: Motorolie en bakolie
En heb idd al electronische ontsteking erin....
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Re: Motorolie en bakolie
Olie wat uit de klepdeksels lekt zou ik zeker niet opnieuw gebruiken.
Veel te veel kans op vervuiling.
Voor wat betreft de olie maar dat is mijn persoonlijke keus, ga ik zelfs voor synthetisch 5W40.
Gemotiveerd door het hogere temperatuur bereik van synthetisch.
Het is beter bestand tegen hoge temperaturen voor langere duur en heeft bij koude start een viscositeit waarmee de smering aanzienlijk sneller op gang komt.
Ik heb ook als extra onder in de kleppen deksels zo'n klein neodymium magneetje geplakt.
Mijn 18pk doet het trouwens met gewone semisynthetisch 10W40 vanwege het ontbreken van een filter.
20W50 kreeg die ook gewoon niet meer rond in de winter.
Veel te veel kans op vervuiling.
Voor wat betreft de olie maar dat is mijn persoonlijke keus, ga ik zelfs voor synthetisch 5W40.
Gemotiveerd door het hogere temperatuur bereik van synthetisch.
Het is beter bestand tegen hoge temperaturen voor langere duur en heeft bij koude start een viscositeit waarmee de smering aanzienlijk sneller op gang komt.
Ik heb ook als extra onder in de kleppen deksels zo'n klein neodymium magneetje geplakt.
Mijn 18pk doet het trouwens met gewone semisynthetisch 10W40 vanwege het ontbreken van een filter.
20W50 kreeg die ook gewoon niet meer rond in de winter.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Re: Motorolie en bakolie
Ik rij niet in de winter.
Re: Motorolie en bakolie
Het vervelende met de route nationale is dat de dorpjes veelal in de dalen liggen. Dus je komt met een lekker gangetje de berg af. Dan moet je in het dorpje afremmen tot 60, en dan weer volgas de berg op.
Na een dorpje of 10 was ik dat zat en ging gewoon met 80+ het dorp door. Toen de gendarmerie op de borden '60' wees was mijn antwoord: ik dacht dat er 'GO' stond
- geintje hoor; niet gelijk happen -
Na een dorpje of 10 was ik dat zat en ging gewoon met 80+ het dorp door. Toen de gendarmerie op de borden '60' wees was mijn antwoord: ik dacht dat er 'GO' stond
- geintje hoor; niet gelijk happen -
Re: Motorolie en bakolie
Hahaha! Kon de gendarmerie die humor waarderen?
Dus reden te meer voor 20W50?
Dus reden te meer voor 20W50?
Re: Motorolie en bakolie
Niet echt. Begon te mekkeren over een ogentest. 20w50 lijkt me prima voor jouw doel
- Bijlagen
-
- vondelaar.gif (11.88 KiB) 854 keer bekeken
Re: Motorolie en bakolie
Als je de kleppen niet stelt deksels erop laten. Er moet wel nieuwe pakking in tzt. Als die olie mooi helder is, dan is er niet mee gereden. Wordt nomaal snel weer richting zwart.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Re: Motorolie en bakolie
Maar ik zou ze er toch tijdens het olie wisselen eraf kunnen halen zonder nu de kleppen te stellen?
Dan wil ik er nl deze nieuwe deksels opzetten met daaronder die Burton rubbers?
Dan kunnen ze er later weer af en met hetzelfde rubber er weer op...
https://www.burton2cvparts.com/engine/e ... wdercoated
https://www.burton2cvparts.com/engine/s ... ed-version
Re: Motorolie en bakolie
Stel toch gewoon die kleppen even af. Is echt een werkje van niks.
Belangrijkste met het plaatsen van de klepdeksels is dat je ze niet te straks aandraait. Gewoon handvast en dan nog een kwart slag. Anders dan gaat t zéker lekken.
Belangrijkste met het plaatsen van de klepdeksels is dat je ze niet te straks aandraait. Gewoon handvast en dan nog een kwart slag. Anders dan gaat t zéker lekken.
Re: Motorolie en bakolie
02
Laatst gewijzigd door Raytheman op di 7 feb, 2023 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Motorolie en bakolie
Nee, welnee. Dat is te verwaarlozen