2CV6 Vert Jade uit 1983
Re: 2CV6 Vert Jade uit 1983
ik kocht eens een flesje bij een franse drogist. Ze keken een beetje raar toen ik zei dat het voor de auto was en niet voor mij...
diverse Citroens, wat anders.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: 2CV6 Vert Jade uit 1983
ik heb niets met playmobil, maar deze set is wel heel leuk haha. Zo heerlijk frans, qua kleding, de gendarme,
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: 2CV6 Vert Jade uit 1983
Schultenbräu das ist mein Bier !
Re: 2CV6 Vert Jade uit 1983
Leuk, dat filmpje!
Deze week kreeg ik per blauwe envelop de melding dat de eend dit jaar 40 wordt en daarmee wegenbelastingvrij zal worden. Dat scheelt toch al snel 38 euro per jaar
De koets staat nu helemaal in de primer. Ik heb al wat delen geplamuurd, maar dat moet nu vooral overdag omdat dat gewoon prettiger werkt dan schuren bij kunstlicht.
Nu dus even een grijze koets:
Deze week kreeg ik per blauwe envelop de melding dat de eend dit jaar 40 wordt en daarmee wegenbelastingvrij zal worden. Dat scheelt toch al snel 38 euro per jaar
De koets staat nu helemaal in de primer. Ik heb al wat delen geplamuurd, maar dat moet nu vooral overdag omdat dat gewoon prettiger werkt dan schuren bij kunstlicht.
Nu dus even een grijze koets:
Re: 2CV6 Vert Jade uit 1983
Helaas kan het niet altijd meezitten... op een aantal plaatsen waar ik eerder met een sluitbusje wat plekken heb bijgewerkt reageert de spuitplamuur met de onderliggende lak
Dit moet dus eerst weer geschuurd voor ik verder kan.
Oorzaak is mogelijk het opbrengen van een te dikke laag. Meer kan ik niet bedenken.Dit moet dus eerst weer geschuurd voor ik verder kan.
Re: 2CV6 Vert Jade uit 1983
Waarschijnlijk het drijfgas uit de spuitbus. Je zou de spuitplamuur in een bakje kunnen spuiten en met een kwast opbrengen
Re: 2CV6 Vert Jade uit 1983
De oplosmiddelen in de spuitplamuur reageren met de onderlaag. Vaak gebeurt dit ook met spuitverf.
Vaak is het aceton. Je kan een merk gebruiken zonder aceton.
Of gebruik geen spuitplamuur maar een smeerbare gladde plamuur.
Of een primer of lak die je een paar keer schuurt en opbrengt.
Succes
Vaak is het aceton. Je kan een merk gebruiken zonder aceton.
Of gebruik geen spuitplamuur maar een smeerbare gladde plamuur.
Of een primer of lak die je een paar keer schuurt en opbrengt.
Succes
tweeceevees zijn leuk!
Re: 2CV6 Vert Jade uit 1983
aceton in verf? Dat lijkt me toch sterk
Re: 2CV6 Vert Jade uit 1983
Het was een heel avontuur om de aangetaste plekken op te knappen. Eerst in de verfafbijt terug tot het blanke metaal en vanaf daar heb ik het weer opgebouwd. Op den duur kun je bezig blijven met schuren en plamuren en moet je er een keer een punt achter zetten. Dat was afgelopen zaterdag, toen heb ik hem voor het eerst afgelakt.
De volgende lagen ga ik nat in nat proberen en met veel meer verlichting erop, dan kan ik beter zien hoe het erop zit zodat overal een even dikke laag komt.Re: 2CV6 Vert Jade uit 1983
Is er nog enige voortgang vanuit het Dordtse? Vond het leuk dit te volgen
Re: 2CV6 Vert Jade uit 1983
Leuk dat je het vraagt. Het is om meerdere redenen een tijdje rustig geweest. Het lakwerk gaf niet de voldoening die ik zocht dus dat heb ik meerdere keren opnieuw moeten doen. En ik was te eigenwijs om de rest van de garage af te plakken waardoor de garage inclusief alle onderdelen (ook nieuwe) die klaarlagen nu een dun laagje groene verf hebben. Het moeten cleanen van al die onderdelen is niet bepaald een fijn vooruitzicht...
Zoals men zegt: ervaring is dat wat je krijgt net nadat je het nodig had.
De laatste tijd ben ik bezig geweest met de achteras. Die liep erg ruw waardoor ik hem heb moeten demonteren. Het bleek dat de lagers met kopervet waren gesmeerd en dus vol zaten met aangekoekte resten. Ik heb poging gedaan om een lager te reinigen maar uiteindelijk nieuwe lagers besteld. De achteras zit inmiddels weer in elkaar en ben ik nu aan het verven. Zodra dat klaar is kan het echte opbouwen van het nieuwe chassis beginnen.
Zoals men zegt: ervaring is dat wat je krijgt net nadat je het nodig had.
De laatste tijd ben ik bezig geweest met de achteras. Die liep erg ruw waardoor ik hem heb moeten demonteren. Het bleek dat de lagers met kopervet waren gesmeerd en dus vol zaten met aangekoekte resten. Ik heb poging gedaan om een lager te reinigen maar uiteindelijk nieuwe lagers besteld. De achteras zit inmiddels weer in elkaar en ben ik nu aan het verven. Zodra dat klaar is kan het echte opbouwen van het nieuwe chassis beginnen.
Re: 2CV6 Vert Jade uit 1983
Deze week hebben we 3 avonden kunnen knutselen. Het is heerlijk om weer wat in elkaar te zetten en het ruimt lekker op in de rest van de garage.
Komende weken zal het weer iets rustiger aan gaan maar we zijn in ieder geval weer onderweg.
Komende weken zal het weer iets rustiger aan gaan maar we zijn in ieder geval weer onderweg.
Re: 2CV6 Vert Jade uit 1983
Gaat vast allemaal weer heel mooi worden. Geniet van de klussen, het is per slot van rekening ook een hobby.
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Re: 2CV6 Vert Jade uit 1983
Morgen gaat de koets weer op het rollend gedeelte geplaatst worden! Ik merk nu al dat de garage stukje bij beetje opgeruimd bij ieder onderdeel wat weer op de auto gaat.
Vanavond heb ik de achterste zijruitjes in de auto gezet en was ik de voorruit aan het voorbereiden. Ik heb toen ik de ruit eruit haalde een sticker 'buiten' op de buitenkant geplakt. Nu las ik laatst dat er in de voorruit een klein stukje gelaagd glas zit zodat de bestuurder zicht houdt wanneer de ruit zou barsten. Dan moet de ruit natuurlijk wel goed gemonteerd zitten, anders heeft de bijrijder goed zicht ipv de bestuurder
Het viel me op dat de tekst in de voorruit vanaf de binnenzijde leesbaar is. Dat leek me vreemd, want bij de overige ruiten is de tekst van buiten leesbaar. Mogelijk zat mijn ruit dus verkeerd gemonteerd. Iemand hier die weet hoe dit zit of wat de bedoeling is?
Vanavond heb ik de achterste zijruitjes in de auto gezet en was ik de voorruit aan het voorbereiden. Ik heb toen ik de ruit eruit haalde een sticker 'buiten' op de buitenkant geplakt. Nu las ik laatst dat er in de voorruit een klein stukje gelaagd glas zit zodat de bestuurder zicht houdt wanneer de ruit zou barsten. Dan moet de ruit natuurlijk wel goed gemonteerd zitten, anders heeft de bijrijder goed zicht ipv de bestuurder
Het viel me op dat de tekst in de voorruit vanaf de binnenzijde leesbaar is. Dat leek me vreemd, want bij de overige ruiten is de tekst van buiten leesbaar. Mogelijk zat mijn ruit dus verkeerd gemonteerd. Iemand hier die weet hoe dit zit of wat de bedoeling is?