Hoi,
Ik begin binnenkort aan de restauratie van mijn eend. Het gegalvaniseerd chassis staat al klaar.
Eerst de motor... Ik heb keuze uit de motor die er nog insteekt of uit 2 reserveblokken die hier liggen. Een M28/1 (A06/635) of een AM2.
Gezien het AM2-blok iets meer vermogen heeft gaat mijn voorkeur hiernaar uit. Maar is het zinvol om zo'n blok met een standaard versnellingsbak te koppelen?
- Niels
AM2-blok met 2CV6-versnellingsbak?
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: AM2-blok met 2CV6-versnellingsbak?
Dat gaat prima werken.
-
- Beginner
- Berichten: 38
- Lid geworden op: ma 1 jun, 2020 17:34
Re: AM2-blok met 2CV6-versnellingsbak?
Let wel op met koppeling plaatsen! AM2 blok heeft dik vliegwiel!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Re: AM2-blok met 2CV6-versnellingsbak?
Ik heb dat setje ook in de Dyane liggen. Ik heb het vliegwiel van een eend aan het blok gezet. Aangezien de Dyane ook een blikken luchtfilter heeft en een gasplank heb ik ook meteen maar een kleine deuk in het filter geslagen zodat het stangetje naar de carburateur soepel blijft bewegen
met eendige groeten,
Re: AM2-blok met 2CV6-versnellingsbak?
Wat is er dan zo anders aan die AM2?
Zuiger& cilinder zijn toch ook 602?
Zuiger& cilinder zijn toch ook 602?
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: AM2-blok met 2CV6-versnellingsbak?
De compressie verhouding is anders.
Daardoor zou er ook minimaal Octaan 98 in een AM2 moeten.
Daardoor zou er ook minimaal Octaan 98 in een AM2 moeten.
Re: AM2-blok met 2CV6-versnellingsbak?
Ah, helemaal helder Thijs, dank.
onder druk wordt alles vloeibaar