Motor identificatie
Motor identificatie
Ik heb een motor op de kop getikt zonder identificatie plaatje maar zou graag weten wat voor motor dit is. De foto laat zien wat er op de motor staat, Weet iemand wat deze codes betekenen wat ik eruit kan halen is een AM en toen werd het duister[img
][/img]?Re: Motor identificatie
Volgens mij is dit het onderdeelnummer (AM.114.99) en kun je weinig met de website van Backfire, omdat je geen motorplaatje hebt. Maar wellicht zit ik er naast.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Motor identificatie
Zonder motorplaatje ga je er niet exact achter komen.
Misschien wat foto's plaatsen hier?
Misschien wat foto's plaatsen hier?
Re: Motor identificatie
De vraag die ik stel heeft te maken met het feit dat de motor niet ronddraait bij het starten startmotor heeft niet genoeg kracht om het vliegwiel rond te draaien bendix komt netjes in de vertanding. Nieuwe startmotor helpt niet 2 oude startmotoren ook niet Alle aansluitingen(ogen) van accu naar startmotor gesoldeerd om overgangsweerstand tot nul te beperken bekabeling wordt wel heet bij doorstarten. Motor nogmaals uit elkaar gehaald niks wijst op een versleten of vast lopende lager. Ter info Heb big bore geplaatst, 123ontsteking, carb gereviseerd. Weet niet of bepaalde type motor een krachtiger startmotor nodig hebben?
Re: Motor identificatie
Kan je de motor op de handronddraaien?
Bougies verwijderen maakt dit makkelijker.
Bougies verwijderen maakt dit makkelijker.
tweeceevees zijn leuk!
Re: Motor identificatie
Met de hand draaien gaat goed. Met en zonder bougies. Heb vanmiddag foto van een revisie gezien waar dezelfde code opstond. De eigenaar gaf aan dat tie een ak2 aan het reviseren was. Nu mijn laatste vraag heeft een ak2 een sterker meer vermogen startmotor nodig of heb ik een ander probleem
Re: Motor identificatie
Ik zie op een foto een ander nummer staan AM.114.98
Stomme vraag misschien, maar heb je twee verschillende carterhelften gemonteerd?
Stomme vraag misschien, maar heb je twee verschillende carterhelften gemonteerd?
Re: Motor identificatie
Iedere kant heeft een eigen onderdeelnummer. Heb je om te starten de versnellingsbak erop? Een foute drukgroep of koppelingsplaat kan de boel misschien tegenhouden? We hebben een keer een foute koppelingsplaat gekregen die bleek van van een GS te zijn. Afstandsbussen tussen bak en motor? Scheve motor "poten"?
diverse Citroens, wat anders.
Re: Motor identificatie
Heb een nieuwe koppeling set Valeo 003436 erop gezet enige wat ik hier opmerkte dat de vingers redelijk plat lagen als deze gemonteerd is op het vliegwiel. Bij andere projecten met verschillende merken vond ik de vingers hoger liggen. Afstandbussen zijn aanwezig zal nieuwe bestellen. Kan als de motor aan de bak zit nog redelijk draaien. Maar de startmotor vertikt het om het vliegwiel te laten draaien. Ik heb een startmotor van 1,4kw besteld normaal is 0.7kw. En aan de hand van AZL57 zijn opmerkingen, zal ik de motor eens plaatsen zonder drukgroep. En de motor poten controleren. Nog 1 technische vraag is er een maat bekent wat de speling is tussen bendix tandwiel en vliegwiel.
Re: Motor identificatie
Als je afstandsbussen hebt moet het ok zijn. Die verslijten niet.
diverse Citroens, wat anders.
Re: Motor identificatie
Ik denk ook de drukgroep, kun je een foto laten zien van je priseas die uit je versnellingsbak steekt. Die bepaald welk type drukgroep je nodig hebt.
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Re: Motor identificatie
Overigens heb ik er Visacilinders opzitten ook 650CC waarvan deze wat zijn ingekort voor nog hogere compressie. Daarnaast Visa spruitstuk met grotere opening en Weber carburateur die zo meer lucht binnen haalt. Dat start gewoon met originele en nieuwe 2CV startmotor. Dus in jouw geval moet het met jouw startmotoren zeker ook werken. Zoals eerder aangegeven check eerst de koppeling. Je kunt ronddraaien zeg je maar de vraag daarbij is hoeveel kracht gebruik je dan. Zonder bougies is ook een goede tip moet de motor makkelijk rondgaan.
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Re: Motor identificatie
Hier de 2 foto's van de priseas. Morgen komt de nieuwe startmotor 1.4kw dan zal ik eens gaan testen zonder en met drukgroep.
-
- Gebruiker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: di 14 dec, 2021 20:18
Re: Motor identificatie
Heb je de motor meedere keren helemaal rondgedraaid?? Niet dat hij tegen de kleppen oploopt of de zuigers vast tegen de kop, door het verkeerd afstellen van nokkenas op krukas.
Zo ja dan door naar hier onder, anders kijken met een slinger of je de krukas meerdere complete slagen kunt laten maken minimaal 2 complete omwentelingen anders is je 4 takt slag van je motor niet af.
Heb je er niet een verkeerde starterkrans opzitten , van b.v. een Visa dan past de vertanding ook niet en gaat hij blokkeren.
Of Visa startmotors gebruikt op een 2cv starterkrans.
Dat is het enigste wat mij zo te binnen schiet.
Kun je hem niet aanzwengelen en kijken of hij/zij) het dan wel doet??.
Zo ja dan door naar hier onder, anders kijken met een slinger of je de krukas meerdere complete slagen kunt laten maken minimaal 2 complete omwentelingen anders is je 4 takt slag van je motor niet af.
Heb je er niet een verkeerde starterkrans opzitten , van b.v. een Visa dan past de vertanding ook niet en gaat hij blokkeren.
Of Visa startmotors gebruikt op een 2cv starterkrans.
Dat is het enigste wat mij zo te binnen schiet.
Kun je hem niet aanzwengelen en kijken of hij/zij) het dan wel doet??.