Voorstellen
-
- Beginner
- Berichten: 12
- Lid geworden op: za 8 jun, 2024 23:14
- Locatie: de Parel van het Zuiden
Re: Voorstellen
Zojuist weer thuis van een laaaaaaaange rit. De auto zag er goed uit, hard chassis, links en rechts een plekje maar verder goed in de lak, voetenbak goed, reservewielbak goed, interieur/bekleding heel netjes, dakje vrij vers zo te merken. De lak was overigens niet mooi gespoten, het was een beetje sinasappellak. Ik overdrijf een klein beetje als ik dat zeg, maar straks was het zeker niet. Op zich niet rampzalig vind ik voor een Dyane. De motor had een solex carburateur. Ik vond de auto qua rijden dat deze trager voelde dan de eend waar ik 3 weken terug mee gereden heb, ik werd toen eigenlijk verrast door de snelheid. De eigenaar vermoedde dat deze auto een niet 2-traps carburateur had, en dat auto met 2-traps carburateur vlotter aanvoelt. Ik weet het niet. Merkte dat ik nog niet het "yes" gevoel had. Ondanks dat ik rationeel denk dat de auto qua prijs/kwaliteit echt wel goed is.
Rustig laten bezinken en geen haast.
Rustig laten bezinken en geen haast.
Re: Voorstellen
Wat lak betreft, het is geen rolls royce waar we hier over praten. Het is gebouwd om na een paar jaar weg te gooien...dat dat niet gebeurt is is mooi maar verwacht niet altijd top lak werk, ook niet origineel.
Soepel laten lopen kan altijd, desnoods revisie motor/bak en je gaat weer...
Autos zijn vaak weg voor je het weet..
Succes met de keuze.
Soepel laten lopen kan altijd, desnoods revisie motor/bak en je gaat weer...
Autos zijn vaak weg voor je het weet..
Succes met de keuze.
onder druk wordt alles vloeibaar
Re: Voorstellen
Een Dyane moet normaal sneller zijn (andere bak dan de eend). Misschien ligt het aan de rijstijl van de vorige eigenaar. Daar kunnen autos ook traag van worden.
Ik dacht dat spaanse Dyanes draairuiten hadden?
Ik dacht dat spaanse Dyanes draairuiten hadden?
diverse Citroens, wat anders.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Voorstellen
Ik weet niet in welke regio je zit maar misschien wil een mede forummer je wel verder helpen?
Dan kun je eens in een andere auto rijden en wat tips op doen.
Misschien wil er wel iemand met je mee als je er prijs op stelt.
Voor regio Friesland mag je mij een berichtje doen.
Dan kun je eens in een andere auto rijden en wat tips op doen.
Misschien wil er wel iemand met je mee als je er prijs op stelt.
Voor regio Friesland mag je mij een berichtje doen.
Re: Voorstellen
Als ik het goed zie... Komt hij uit Breda...Thijs schreef: ↑za 6 jul, 2024 10:26 Ik weet niet in welke regio je zit maar misschien wil een mede forummer je wel verder helpen?
Dan kun je eens in een andere auto rijden en wat tips op doen.
Misschien wil er wel iemand met je mee als je er prijs op stelt.
Voor regio Friesland mag je mij een berichtje doen.
In dat geval, zit ik in de buurt.
En zoals Tijs zegt, help graag.
Heb alleen geen Duane, wel eend en Ami.
onder druk wordt alles vloeibaar
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: Voorstellen
Ik weet niet zo goed waar dat idee vandaan komt hoor. Ik heb in verschillende A-type gereden en er is gen peil op te trekken welke nu sneller is. Ik heb eens met een 2cv gereden die makkelijk op de gps 130+ reed zonder een enkel probleem, maar mijn Dyane blijft steken rond de 115.
Re: Voorstellen
130 echte kilometers?! Was dan zeker berg af en wind mee?
Re: Voorstellen
De fotos van die dyane zijn niet zo goed, maar lijkt me niet roestig inderdaad, dat is goed.
Wel geverfde spatborden. Voor dat bedrag mag je bij een dyane best wel een hele nette verwachten.
Dyane heeft zover ik weet altijd dubbeltraps carburateur. Maar mischien is er wat veranderd.
Er zijn inderdaad wel verschillen. Maar trage dyane ben ik zelden tegen gekomen. Rijden wel merkbaar vlotter dan een 2cv. Maar als het motortje vermoeid is, dan worden ze wel trager. En zuid europa is geen roest. Alleen vaak wel motor op.
Wel geverfde spatborden. Voor dat bedrag mag je bij een dyane best wel een hele nette verwachten.
Dyane heeft zover ik weet altijd dubbeltraps carburateur. Maar mischien is er wat veranderd.
Er zijn inderdaad wel verschillen. Maar trage dyane ben ik zelden tegen gekomen. Rijden wel merkbaar vlotter dan een 2cv. Maar als het motortje vermoeid is, dan worden ze wel trager. En zuid europa is geen roest. Alleen vaak wel motor op.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
-
- Beginner
- Berichten: 12
- Lid geworden op: za 8 jun, 2024 23:14
- Locatie: de Parel van het Zuiden
Re: Voorstellen
Dank voor jullie reacties en aanbod om mee te kijken! Had mij ook wel bedacht dat t van die lak geen ramp is, wel een constatering. Ik merk nu dat ik bij een paar auto’s ben wezen kijken en er een paar gereden heb dat ik het even op een lager pitje zet. Als t weer zover komt weet ik waar ik terecht kan voor info en hulp!