Voorstellen

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Dogleg
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: za 8 jun, 2024 23:14
Locatie: de Parel van het Zuiden

Re: Voorstellen

Bericht door Dogleg » di 2 jul, 2024 20:24

Zojuist weer thuis van een laaaaaaaange rit. De auto zag er goed uit, hard chassis, links en rechts een plekje maar verder goed in de lak, voetenbak goed, reservewielbak goed, interieur/bekleding heel netjes, dakje vrij vers zo te merken. De lak was overigens niet mooi gespoten, het was een beetje sinasappellak. Ik overdrijf een klein beetje als ik dat zeg, maar straks was het zeker niet. Op zich niet rampzalig vind ik voor een Dyane. De motor had een solex carburateur. Ik vond de auto qua rijden dat deze trager voelde dan de eend waar ik 3 weken terug mee gereden heb, ik werd toen eigenlijk verrast door de snelheid. De eigenaar vermoedde dat deze auto een niet 2-traps carburateur had, en dat auto met 2-traps carburateur vlotter aanvoelt. Ik weet het niet. Merkte dat ik nog niet het "yes" gevoel had. Ondanks dat ik rationeel denk dat de auto qua prijs/kwaliteit echt wel goed is.

Rustig laten bezinken en geen haast.

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 668
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Re: Voorstellen

Bericht door gillis » vr 5 jul, 2024 06:58

Wat lak betreft, het is geen rolls royce waar we hier over praten. Het is gebouwd om na een paar jaar weg te gooien...dat dat niet gebeurt is is mooi maar verwacht niet altijd top lak werk, ook niet origineel.

Soepel laten lopen kan altijd, desnoods revisie motor/bak en je gaat weer...

Autos zijn vaak weg voor je het weet..
Succes met de keuze.
onder druk wordt alles vloeibaar

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5063
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Voorstellen

Bericht door AZL57 » vr 5 jul, 2024 21:04

Een Dyane moet normaal sneller zijn (andere bak dan de eend). Misschien ligt het aan de rijstijl van de vorige eigenaar. Daar kunnen autos ook traag van worden. :mrgreen:
Ik dacht dat spaanse Dyanes draairuiten hadden?
diverse Citroens, wat anders.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3062
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: Voorstellen

Bericht door Thijs » za 6 jul, 2024 10:26

Ik weet niet in welke regio je zit maar misschien wil een mede forummer je wel verder helpen?
Dan kun je eens in een andere auto rijden en wat tips op doen.
Misschien wil er wel iemand met je mee als je er prijs op stelt.

Voor regio Friesland mag je mij een berichtje doen.

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 668
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Re: Voorstellen

Bericht door gillis » zo 7 jul, 2024 07:09

Thijs schreef: za 6 jul, 2024 10:26 Ik weet niet in welke regio je zit maar misschien wil een mede forummer je wel verder helpen?
Dan kun je eens in een andere auto rijden en wat tips op doen.
Misschien wil er wel iemand met je mee als je er prijs op stelt.

Voor regio Friesland mag je mij een berichtje doen.
Als ik het goed zie... Komt hij uit Breda...
In dat geval, zit ik in de buurt.
En zoals Tijs zegt, help graag.
Heb alleen geen Duane, wel eend en Ami.
onder druk wordt alles vloeibaar

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2669
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Michiel van G. » zo 7 jul, 2024 11:09

AZL57 schreef: vr 5 jul, 2024 21:04 Een Dyane moet normaal sneller zijn (andere bak dan de eend). Misschien ligt het aan de rijstijl van de vorige eigenaar. Daar kunnen autos ook traag van worden. :mrgreen:
Ik dacht dat spaanse Dyanes draairuiten hadden?
Ik weet niet zo goed waar dat idee vandaan komt hoor. Ik heb in verschillende A-type gereden en er is gen peil op te trekken welke nu sneller is. Ik heb eens met een 2cv gereden die makkelijk op de gps 130+ reed zonder een enkel probleem, maar mijn Dyane blijft steken rond de 115.
Verbruik: Afbeelding

Raytheman
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 142
Lid geworden op: zo 21 aug, 2022 07:27

Re: Voorstellen

Bericht door Raytheman » ma 8 jul, 2024 08:25

130 echte kilometers?! Was dan zeker berg af en wind mee? :lol:

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 520
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Re: Voorstellen

Bericht door verkuilm » ma 8 jul, 2024 09:58

De fotos van die dyane zijn niet zo goed, maar lijkt me niet roestig inderdaad, dat is goed.
Wel geverfde spatborden. Voor dat bedrag mag je bij een dyane best wel een hele nette verwachten.

Dyane heeft zover ik weet altijd dubbeltraps carburateur. Maar mischien is er wat veranderd.
Er zijn inderdaad wel verschillen. Maar trage dyane ben ik zelden tegen gekomen. Rijden wel merkbaar vlotter dan een 2cv. Maar als het motortje vermoeid is, dan worden ze wel trager. En zuid europa is geen roest. Alleen vaak wel motor op.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Dogleg
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: za 8 jun, 2024 23:14
Locatie: de Parel van het Zuiden

Re: Voorstellen

Bericht door Dogleg » ma 8 jul, 2024 16:50

Dank voor jullie reacties en aanbod om mee te kijken! Had mij ook wel bedacht dat t van die lak geen ramp is, wel een constatering. Ik merk nu dat ik bij een paar auto’s ben wezen kijken en er een paar gereden heb dat ik het even op een lager pitje zet. Als t weer zover komt weet ik waar ik terecht kan voor info en hulp!

Plaats reactie