Hallo,
Ik denk er over na om mijn koets te gaan vervangen. Mijn huidige koets is 100% hard en voorzien van veel nieuw plaatwerk, maar cosmetisch niet meer mooi te krijgen (Is doorgelast i.p.v. gepuntlast). Ik weet dat dit een serieuze investering is, maar dit is nog mijn allereerste auto die ik niet snel meer zal weg doen. E.e.a. zal uiteindelijk af gaan hangen van het totaalplaatje.
Ik zie op internet meerdere aanbieders van nieuwe koetsen. Ik vroeg me af of alle nieuwe koetsen hetzelfde zijn ofdat er verschillen tussen zitten. Ik vind hier weinig over op internet.
Is er hier iemand die al eens een nieuwe koets heeft aangeschaft en hier dus evaring mee heeft?
Advies nieuwe koets
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Advies nieuwe koets
De nieuwe koetsen worden allemaal bij Warny in België gemaakt em zijn dus allemaal hetzelfde.
Ik heb er geen ervaring mee.
Volgens mij waren de jongens bij Duckservice hier eens mee aan het controleren of deze goed genoeg waren voor verzinken.
Misschien daar je licht eens opsteken?
Ik heb er geen ervaring mee.
Volgens mij waren de jongens bij Duckservice hier eens mee aan het controleren of deze goed genoeg waren voor verzinken.
Misschien daar je licht eens opsteken?
Re: Advies nieuwe koets
Bedankt Thijs, goed om te weten dat ze allemaal hetzelfde zijn. Ik ga zeker ook met Duckservice contact opnemen.Thijs schreef: ↑zo 28 jul, 2024 14:27 De nieuwe koetsen worden allemaal bij Warny in België gemaakt em zijn dus allemaal hetzelfde.
Ik heb er geen ervaring mee.
Volgens mij waren de jongens bij Duckservice hier eens mee aan het controleren of deze goed genoeg waren voor verzinken.
Misschien daar je licht eens opsteken?
Re: Advies nieuwe koets
Stel, je schaft een nieuwe koets aan.
Voordat je hem in een kleur spuit, controleer eerst of alle deuren, de achterspatborden en de achterklep netjes passen.
Ik heb een paar jaar geleden gezien dat de achterportieren te krap zaten in een vers gespoten nieuwe koets.
Voordat je hem in een kleur spuit, controleer eerst of alle deuren, de achterspatborden en de achterklep netjes passen.
Ik heb een paar jaar geleden gezien dat de achterportieren te krap zaten in een vers gespoten nieuwe koets.
tweeceevees zijn leuk!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Re: Advies nieuwe koets
In dit geval zou ik je zeer zeker een gegalvaniseerde koets aanraden. Met een lamellenschuif op de slijptol kun je een hoop overtollig laswerk mooi vlak maken. Misschien kun je je eigen koets dan gebruiken, je weet immers dat die mooi hard is.
met eendige groeten,
Re: Advies nieuwe koets
Daar ben ik nog over in dubio. Ook afhankelijk van meerkosten. (Spuiten van gegalvaniseerde koets schijnt lastiger te zijn). Ik ga me daar nog goed over laten informeren.
Re: Advies nieuwe koets
Dank voor de tip. Lees ik ook veel over op diverse andere fora inderdaad.marcopr schreef: ↑ma 29 jul, 2024 20:04 Stel, je schaft een nieuwe koets aan.
Voordat je hem in een kleur spuit, controleer eerst of alle deuren, de achterspatborden en de achterklep netjes passen.
Ik heb een paar jaar geleden gezien dat de achterportieren te krap zaten in een vers gespoten nieuwe koets.