Advies nieuwe koets

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
RHBoere
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: di 20 jun, 2023 23:18

Advies nieuwe koets

Bericht door RHBoere » vr 26 jul, 2024 19:53

Hallo,

Ik denk er over na om mijn koets te gaan vervangen. Mijn huidige koets is 100% hard en voorzien van veel nieuw plaatwerk, maar cosmetisch niet meer mooi te krijgen (Is doorgelast i.p.v. gepuntlast). Ik weet dat dit een serieuze investering is, maar dit is nog mijn allereerste auto die ik niet snel meer zal weg doen. E.e.a. zal uiteindelijk af gaan hangen van het totaalplaatje.

Ik zie op internet meerdere aanbieders van nieuwe koetsen. Ik vroeg me af of alle nieuwe koetsen hetzelfde zijn ofdat er verschillen tussen zitten. Ik vind hier weinig over op internet.

Is er hier iemand die al eens een nieuwe koets heeft aangeschaft en hier dus evaring mee heeft?

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3062
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: Advies nieuwe koets

Bericht door Thijs » zo 28 jul, 2024 14:27

De nieuwe koetsen worden allemaal bij Warny in België gemaakt em zijn dus allemaal hetzelfde.
Ik heb er geen ervaring mee.
Volgens mij waren de jongens bij Duckservice hier eens mee aan het controleren of deze goed genoeg waren voor verzinken.
Misschien daar je licht eens opsteken?

RHBoere
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: di 20 jun, 2023 23:18

Re: Advies nieuwe koets

Bericht door RHBoere » ma 29 jul, 2024 10:40

Thijs schreef: zo 28 jul, 2024 14:27 De nieuwe koetsen worden allemaal bij Warny in België gemaakt em zijn dus allemaal hetzelfde.
Ik heb er geen ervaring mee.
Volgens mij waren de jongens bij Duckservice hier eens mee aan het controleren of deze goed genoeg waren voor verzinken.
Misschien daar je licht eens opsteken?
Bedankt Thijs, goed om te weten dat ze allemaal hetzelfde zijn. Ik ga zeker ook met Duckservice contact opnemen.

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Re: Advies nieuwe koets

Bericht door marcopr » ma 29 jul, 2024 20:04

Stel, je schaft een nieuwe koets aan.
Voordat je hem in een kleur spuit, controleer eerst of alle deuren, de achterspatborden en de achterklep netjes passen.
Ik heb een paar jaar geleden gezien dat de achterportieren te krap zaten in een vers gespoten nieuwe koets.
tweeceevees zijn leuk!

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Re: Advies nieuwe koets

Bericht door hobbes » di 30 jul, 2024 19:38

In dit geval zou ik je zeer zeker een gegalvaniseerde koets aanraden. Met een lamellenschuif op de slijptol kun je een hoop overtollig laswerk mooi vlak maken. Misschien kun je je eigen koets dan gebruiken, je weet immers dat die mooi hard is.
met eendige groeten,

RHBoere
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: di 20 jun, 2023 23:18

Re: Advies nieuwe koets

Bericht door RHBoere » do 1 aug, 2024 22:09

hobbes schreef: di 30 jul, 2024 19:38 In dit geval zou ik je zeer zeker een gegalvaniseerde koets aanraden. Met een lamellenschuif op de slijptol kun je een hoop overtollig laswerk mooi vlak maken. Misschien kun je je eigen koets dan gebruiken, je weet immers dat die mooi hard is.
Daar ben ik nog over in dubio. Ook afhankelijk van meerkosten. (Spuiten van gegalvaniseerde koets schijnt lastiger te zijn). Ik ga me daar nog goed over laten informeren.

RHBoere
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: di 20 jun, 2023 23:18

Re: Advies nieuwe koets

Bericht door RHBoere » do 1 aug, 2024 22:10

marcopr schreef: ma 29 jul, 2024 20:04 Stel, je schaft een nieuwe koets aan.
Voordat je hem in een kleur spuit, controleer eerst of alle deuren, de achterspatborden en de achterklep netjes passen.
Ik heb een paar jaar geleden gezien dat de achterportieren te krap zaten in een vers gespoten nieuwe koets.
Dank voor de tip. Lees ik ook veel over op diverse andere fora inderdaad.

Plaats reactie