Welke regio of stad woon je?Pimpedimpim schreef: ↑za 5 okt, 2024 23:51 Jup heb hem laten schouwen bij de RDW vantevoren. Als iemand die in de buurt woont en. Dorpels vervangen heeft een keer mee kan kijken zou dat fijn zijn.
Sent from my LE2123 using Tapatalk
De restauratie van Pim's eend!
Re: De restauratie van Pim's eend!
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Beginner
De eend staat in Stein!gillis schreef:Welke regio of stad woon je?Pimpedimpim schreef: ↑za 5 okt, 2024 23:51 Jup heb hem laten schouwen bij de RDW vantevoren. Als iemand die in de buurt woont en. Dorpels vervangen heeft een keer mee kan kijken zou dat fijn zijn.
-
- Regelmatige poster
Dan heb je niet ver hoeven te gaan naar de RDW.
-
- Beginner
Nee sterker nog we hebben hem er heen geduwd!
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb één keer een deel van de dorpel vervangen. Dat was veel werk met uitlijnen en dan nog problemen omdat de nieuwe dorpel toch net iets anders van vorm was dan de bestaande. Daarna heb ik alleen nog maar complete dorpels vervangen dat werkt veel makkelijker.
Schultenbräu das ist mein Bier !
-
- Beginner
We gaan het meemaken ik ga voornamelijk de onderkant vervangen.Boudewijn schreef:Ik heb één keer een deel van de dorpel vervangen. Dat was veel werk met uitlijnen en dan nog problemen omdat de nieuwe dorpel toch net iets anders van vorm was dan de bestaande. Daarna heb ik alleen nog maar complete dorpels vervangen dat werkt veel makkelijker.
-
- Beginner
Inmiddels al weer wat opgeschoten. Een profieltje gezet voor in de dorpel en er in gelast. Niet helemaal tevreden hoe hij er in zit maar dat zie je dadelijk toch niet meer. De dorpel is volgens mij niet helemaal recht orgineel. Ook achter nog een plaat er in gelast waar de roest al wat metaal weg gevreten had. Blijft toch lastig aan dat dunne spul waar je steeds de gaten in brand.
Ook heb ik vandaag de reserve wielbak er uit gehaald dit ging best aardig. Met de Dremel de puntlasjes weg slijpen en dan met de lucht hamer de lassen door slaan. Hier heb ik een stuk oude bijl voor op de beitel gelast zodat dit mooi dun is.
Ook ben ik aan het twijfelen over een oude reparatie die gedaan is aan de bij de wielbak. Ik denk dat die niet zo heel goed gedaan is dus ik weet nog niet of ik die laat zitten. Sent from my LE2123 using Tapatalk
Ook heb ik vandaag de reserve wielbak er uit gehaald dit ging best aardig. Met de Dremel de puntlasjes weg slijpen en dan met de lucht hamer de lassen door slaan. Hier heb ik een stuk oude bijl voor op de beitel gelast zodat dit mooi dun is.
Ook ben ik aan het twijfelen over een oude reparatie die gedaan is aan de bij de wielbak. Ik denk dat die niet zo heel goed gedaan is dus ik weet nog niet of ik die laat zitten. Sent from my LE2123 using Tapatalk
-
- Beginner
Onder de wielbak bleek ook nog roest te zitten. De vraag is of ik dat nog mooi kan vervangen.
Sent from my LE2123 using Tapatalk- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Lekker bezig je komt met slopen altijd meer tegen als je denkt helaas. Zeker onder de smeerkit zit vaak rottigheid.
Je kan het hele achterpaneel nieuw krijgen. Als je het weer netjes wil krijgen misschien de makkelijkste optie. Elk onderdeel van de koets wordt nog nieuw verkocht dat staal is ook iets dikker last makkelijker. Hou er rekening mee dat voor de keuring de proplasjes om de 20mm gemaakt moeten worden. Je mag ook streeplassen dat moet dan 50% vast.
Ik weet dat de puntlassen origineel veel verder uitelkaar zitten maar dat maakt niet uit wat je nieuw in last moet om de 2 cm.
Verstuurd vanaf mijn 22101316G met Tapatalk
Je kan het hele achterpaneel nieuw krijgen. Als je het weer netjes wil krijgen misschien de makkelijkste optie. Elk onderdeel van de koets wordt nog nieuw verkocht dat staal is ook iets dikker last makkelijker. Hou er rekening mee dat voor de keuring de proplasjes om de 20mm gemaakt moeten worden. Je mag ook streeplassen dat moet dan 50% vast.
Ik weet dat de puntlassen origineel veel verder uitelkaar zitten maar dat maakt niet uit wat je nieuw in last moet om de 2 cm.
-
- Beginner
Inmiddels al weer heel wat opgeschoten! De wiel bak zit er terug in. Met het puntlasapparaat van HBM was zo gepiept (althans de kant waar ik bij kon) Het moeilijke hoekje heb ik ook gefixed zeer tevreden met het resultaat! Het onderste stuk van de verlichting bak heb ik ook deels vernieuwd! Hier ben ik ook zeer tevreden mee! Er is ook al een goed begin gemaakt met het vervangen van de Wiel schermen. De linkerkant is er al uit en al bijna klaar voor het nieuwe deel terug te plaatsen!
Ook heb ik besloten om de dorpels toch helemaal te gaan vervangen. Binnenkort even langs de ijzerboer om wat kokertjes te halen om er een frame in te lassen. Sent from my LE2123 using Tapatalk
Ook heb ik besloten om de dorpels toch helemaal te gaan vervangen. Binnenkort even langs de ijzerboer om wat kokertjes te halen om er een frame in te lassen. Sent from my LE2123 using Tapatalk
-
- Beginner
Helaas kom je ook altijd extra ellende tegen als je begint te slijpen....
Sent from my LE2123 using Tapatalk- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Zou wel iets meer puntlassen zetten om discussie te voorkomen, ze mogen maximaal 2cm uitelkaar. Ondanks dat de originele soms 10cm uitelkaar zitten.
Goed bezig. Welk puntlassen heb je van hbm?
Goed bezig. Welk puntlassen heb je van hbm?