BMW 1100 conversies?
-
- Beginner
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 15 aug, 2021 21:31
BMW 1100 conversies?
Er is in het verleden al veel over geschreven, maar ik ben benieuwd of er bedrijfjes in Nederland zijn (gelijk aan http://www.sparrowautomotive.co.uk/citroen2cvbmw.html) die conversies/implementaties doen van BMW 1100 blokjes in een 2cv? Ik denk dat ik zoiets wel een keer zou willen proberen, maar niet technisch genoeg en onvoldoende tijd om het wiel helemaal zelf uit te gaan vinden. Hoor graag!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1914
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: BMW 1100 conversies?
Hallo Bas,
de hele inbouw niet. Een deel wel.
niet:
-uitlaat lassen
-adapterbus draaien
wel:
-kabelboom aanpassen, oliekoeler aanpassen,, adapterplaat met bouten en moeren, tekening van adapterbus mailen, benzine retourleiding in de tank maken, aanpassing voor gas/benzineverdeler/bobine
Ik heb er nu zes aan het draaien gemaakt waarvan drie omgebouwd/ingebouwd.
Op https://roerenentechniek.nl/ zie je wat beelden.
Groet, Rob
de hele inbouw niet. Een deel wel.
niet:
-uitlaat lassen
-adapterbus draaien
wel:
-kabelboom aanpassen, oliekoeler aanpassen,, adapterplaat met bouten en moeren, tekening van adapterbus mailen, benzine retourleiding in de tank maken, aanpassing voor gas/benzineverdeler/bobine
Ik heb er nu zes aan het draaien gemaakt waarvan drie omgebouwd/ingebouwd.
Op https://roerenentechniek.nl/ zie je wat beelden.
Groet, Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Re: BMW 1100 conversies?
Ha Rob,
Zou zo’n 1100 in een Mehari passen?
Zou zo’n 1100 in een Mehari passen?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1914
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: BMW 1100 conversies?
Als je aan de voorkant genoeg ruimte hebt voor de oliekoeler wel. Het BMW blok komt net drie cm op de voorste dwarsbalk van het chassis. ik weet niet hoeveel ruimte een mehari daar nog vóór heeft.
heb een BMW blok met adapter verkocht aan iemand op Palma de Mallorca die hem in een mehari gaat bouwen. De auto is bijna klaar, inbouw gaat binnenkort beginnen.
Groet, Rob
heb een BMW blok met adapter verkocht aan iemand op Palma de Mallorca die hem in een mehari gaat bouwen. De auto is bijna klaar, inbouw gaat binnenkort beginnen.
Groet, Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1914
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: BMW 1100 conversies?
Staat een 850 op mp voor 200 euro. Waarschijnlijk incl papieren. Die zijn handig als je de grotere motor op kenteken wil zetten
Gr Rob
Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op zo 3 nov, 2024 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Beginner
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 15 aug, 2021 21:31
Re: BMW 1100 conversies?
Dank! Is dat niet zonde van het potentieel tov 1100?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1914
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: BMW 1100 conversies?
Het is ook een beetje net wat je wilt. Heb in Kerkrade wel eens meegereden met forumlid 'laagvlieger'. Die had er meen ik een 1200 in zitten. Dat rijdt als een kermisattractie; geen vijf meter vooruit zonder wielspin. In jaren niet zo veel pret gehad maar ik zou dat niet als daily driver willen
De grap is: al die blokken zijn nagenoeg hetzelfde. Zeker de 850 en 1150. Als je nu voor bijna niets een blok met toebehoren kan kopen dan is dat een aardige manier op in te stappen. brandstof. adapter, motorsteunen, allemaal hetzelfde. Uitlaat waarschijnlijk ook. Zoek maar eens op wat een rijdbaar 1150 blok kost met blok, injectorhuizen, ecu, kabelboom, gaskabels, bobine, brandstofrail. Dat is een veelvoud van 200 euro
Bij de 850 kan je met een schakelaar het vermogen terug zetten naar wat de eend normaal heeft. Op de motorfiets is dat met een codec plug ivm beginnersrijbewijs. Bij de ombouw kan je daar een schakelaar van maken.
Het is en blijft wel een beetje een project. Maar sommige mensen rijden er al jaren mee. Als ik ruimte had zou ik naast mijn mooie rooie een hobbyeend zetten om zo'n blok in te bouwen.
zit je op facebook?
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10 ... cale=nl_NL
Groet, Rob
De grap is: al die blokken zijn nagenoeg hetzelfde. Zeker de 850 en 1150. Als je nu voor bijna niets een blok met toebehoren kan kopen dan is dat een aardige manier op in te stappen. brandstof. adapter, motorsteunen, allemaal hetzelfde. Uitlaat waarschijnlijk ook. Zoek maar eens op wat een rijdbaar 1150 blok kost met blok, injectorhuizen, ecu, kabelboom, gaskabels, bobine, brandstofrail. Dat is een veelvoud van 200 euro
Bij de 850 kan je met een schakelaar het vermogen terug zetten naar wat de eend normaal heeft. Op de motorfiets is dat met een codec plug ivm beginnersrijbewijs. Bij de ombouw kan je daar een schakelaar van maken.
Het is en blijft wel een beetje een project. Maar sommige mensen rijden er al jaren mee. Als ik ruimte had zou ik naast mijn mooie rooie een hobbyeend zetten om zo'n blok in te bouwen.
zit je op facebook?
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10 ... cale=nl_NL
Groet, Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Beginner
- Berichten: 26
- Lid geworden op: vr 4 nov, 2022 16:50
Re: BMW 1100 conversies?
Ook met een 850 heb je al een bult meer vermogen dan origineel, VEEL meer dan je nodig hebt.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1914
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: BMW 1100 conversies?
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Re: BMW 1100 conversies?
Ik meen wel dat de RDW tegenwoordig ook de papieren van de motor wil hebben. Om de herkomst zeker te stellen.
diverse Citroens, wat anders.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: BMW 1100 conversies?
Ik dacht dat een aankoopbewijs met het kenteken waar de motor uit komt voldoende is?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1914
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: BMW 1100 conversies?
Klopt. Aankoopbewijs en het chassisdeel waar het nummer in staat.
Kocht een 850 in belgie. Ben naar de rdw gereden voor evt import. "Importeren hoeft niet, de herkomst is zo erg duidelijk".
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1914
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: BMW 1100 conversies?
Zie 'te koop'RobM schreef: ↑wo 6 nov, 2024 23:10 [https://www.marktplaats.nl/v/motoren/on ... ellingsbak]
Ook niet duur
Gr Rob
Groet, Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Beginner
- Berichten: 35
- Lid geworden op: ma 12 jun, 2023 12:02
- Locatie: Eindhoven
Re: BMW 1100 conversies?
Na al die inbouw van bmw motoren, hoe presteert de standaard 2cv of dyane bak? Of is een gs bak echt een must? Bij de 24hr races rijden de meesten met een gs bak dacht ik
EENDJES!!!
-
- Beginner
- Berichten: 26
- Lid geworden op: vr 4 nov, 2022 16:50
Re: BMW 1100 conversies?
volgens mij heeft een GS bak een (veel) langere eindoverbrenging, da's natuurlijk wel prettig als je hogere topsnelheden wil bereiken.Eendjekwek schreef: ↑wo 13 nov, 2024 19:32 Na al die inbouw van bmw motoren, hoe presteert de standaard 2cv of dyane bak? Of is een gs bak echt een must? Bij de 24hr races rijden de meesten met een gs bak dacht ik