Kachel

Alles over het heerlijke eendrijden.
Gebruikersavatar
Tha_Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 177
Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12

Bericht door Tha_Duck » vr 13 mei, 2011 09:20

Op mijn werk heb ik dat ook vaak, veel IT'ers maken ingewikkelde constructies of komen niet tot een oplossing. Daar heb ik weinig last van :D

Ergens in mijn achterhoofd heb ik nu genoteerd dat ik als ik die stickertjes ergens zie ze even moet kopen haha
Eendrijder sinds 11/5/2011!

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » vr 13 mei, 2011 14:21

Ik heb in de burton de kachelslangen eruit gehaald en dichtgetapet. Nu met de dyane maak ik gewoon het open.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Re:

Bericht door Twécévé » di 19 nov, 2024 12:48

Rossero schreef: do 12 mei, 2011 09:43 Je kunt het ook repareren! Er zit vast een kachelkabel ofzo los. Zorg dat de kachel binnen op koud staat en sluit alle kabels aan zoals op de bovenste drie foto's in dit topic:

http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=189 ... &start=371

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben ;)

Zijn er nog tips (of foto's) om de kachel te repareren/ af te stellen. Ik krijg, met name bij de voorruit veel te weinig warme lucht binnen. Terwijl de klep naar de voorruit wel goed afgesteld staat. Dus onderweg daarnaartoe wordt er warme verloren omdat de andere schuiven waarschijnlijk niet helemaal goed zijn. Schuif warm - koud gaat ook gruwelijk zwaar en wil losschieten naar standje koud. Hoe stel je die kleppen goed af?
Laatst gewijzigd door Twécévé op di 19 nov, 2024 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1883
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Re: Kachel

Bericht door deusjevo » di 19 nov, 2024 14:02

Blijft een drama, duwen tegen een staaldraadje werkt nooit goed
Ik kan je helaas niet verder helpen
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Charleston 88
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 143
Lid geworden op: do 20 nov, 2008 22:50

Re: Kachel

Bericht door Charleston 88 » di 19 nov, 2024 17:22

Je kunt ook onder de motorkap het staaldraadje helpen, of de kleppen gewoon met de hand bedienen, of de kabels beter gangbaar maken door te smeren.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Re: Kachel

Bericht door André Post » wo 20 nov, 2024 09:00

Het is wel even een klusje maar het helpt zeker om een keer de kabels goed aan te pakken.
Kabels losnemen, uit elkaar halen, mogelijke knikken er uit halen, met een schuursponsje de kabels schoonmaken, buiten kabels uitspoelen met b.v. remmen reiniger en alles weer licht ingevet in elkaar.
Ook iets om na te kijken is of het schuimrubber in de slangen niet los gekomen is en dwarszit in de slang.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

KarelMarien!
Beginner
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 1 jun, 2020 17:34

Re: Kachel

Bericht door KarelMarien! » wo 20 nov, 2024 17:09

wat ook belangrijk is dat de kachelkleppen niet uitgesleten zijn! De scharnierpunten van klep en huis! Als dat zo is dan zakt de klep naar beneden en dan scharniert hij niet meer soepel. Oplossen door klep eruit halen en met ringetjes de hoogte opvullen of andere kachelpotten zoeken.

Plaats reactie