Water in chassis
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Water in chassis
Als ik met de eend ga rijden, dan komt er een hele sloot water onder uit. Eens er onder gekeken en er blijkt een klein gaatje in de tweede demper te zitten waar bij lopende motor water uit komt. Als de motor niet loopt, dan komt er niets uit.
Omdat de eend nog minimaal twee maanden stil moet staan, dacht ik het water af te laten door het gat te vergroten. Echter kwam ik er met de boormachine niet bij en moest ik de auto aan de linker voorzijde opkrikken.
Op dat moment kwam de werkelijke water lekkage aan het licht. Door een gaatje onder in het chassis kwam er een flinke sloot water uit. Ik heb niet alles op kunnen vangen, maar wat ik heb opgevangen was meer dan een liter.
Er zitten daar drie gaatjes op een rij. Alleen uit het linker gat kwam water.
De eend is van binnen droog, dus vraag ik mij af hoe dat water in het chassis kan komen. Het zal toch niet allemaal condens water zijn.
Dan vraag ik mij ook af waar ik gaten in het chassis kan boren om al het water of te laten lopen. Heeft iemand daar maten van?
Water uit uitlaat:
Water uit chassis:
Omdat de eend nog minimaal twee maanden stil moet staan, dacht ik het water af te laten door het gat te vergroten. Echter kwam ik er met de boormachine niet bij en moest ik de auto aan de linker voorzijde opkrikken.
Op dat moment kwam de werkelijke water lekkage aan het licht. Door een gaatje onder in het chassis kwam er een flinke sloot water uit. Ik heb niet alles op kunnen vangen, maar wat ik heb opgevangen was meer dan een liter.
Er zitten daar drie gaatjes op een rij. Alleen uit het linker gat kwam water.
De eend is van binnen droog, dus vraag ik mij af hoe dat water in het chassis kan komen. Het zal toch niet allemaal condens water zijn.
Dan vraag ik mij ook af waar ik gaten in het chassis kan boren om al het water of te laten lopen. Heeft iemand daar maten van?
Water uit uitlaat:
Water uit chassis:
Schultenbräu das ist mein Bier !
Re: Water in chassis
Zou achterhalen waar het water vandaan komt niet handiger zijn dan gaten boren?
-
- Heavy user
Je chassis is aan de voorzijde en achterzijde gewoon open.
Daar kan lucht en water door.
Logischer is dat er ter hoogte van de voetenbak een gaatje is geroest in de bovenplaat en dat er daardoor water in loopt.
Verstuurd vanaf mijn 24069PC21G met Tapatalk
Daar kan lucht en water door.
Logischer is dat er ter hoogte van de voetenbak een gaatje is geroest in de bovenplaat en dat er daardoor water in loopt.
Verstuurd vanaf mijn 24069PC21G met Tapatalk
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Is wel raar dat de auto van binnen droog is.
Ik zal eens bij de voetenbak gaan zoeken of ik daar iets kan vinden. Anders van de zomer de koets eens een stukje optillen om er beter zicht op te hebben. Maar nu ga ik er wel een gat in boren om in ieder geval van het water af te zijn.
Ik zal eens bij de voetenbak gaan zoeken of ik daar iets kan vinden. Anders van de zomer de koets eens een stukje optillen om er beter zicht op te hebben. Maar nu ga ik er wel een gat in boren om in ieder geval van het water af te zijn.
Kan ook voor en achter langs de bumpersteunen naar binnen lopen... als het hard regent?
Of zoiets werkt ook.
Of zoiets werkt ook.
diverse Citroens, wat anders.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Dat doet mij denken aan mijn diensttijd. (1977) Ik was gelegerd en Oirschot en onderweg naar de kazerne hoorden we op de radio dat er een wolkbreuk was geweest boven Eindhoven. In Eindhoven aangekomen was de regen voorbij, maar er stonden grote plassen. We moesten ook door een tunneltje dat dus blank bleek te staan. Er stonden al diverse auto's vast in de tunnel. Volgens mij moest een eend er toch door kunnen rijden dus stapvoets de gestrande auto's voorbij gereden. Het water kwam al door de deuren naar binnen, maar we haalden het einde van de tunnel.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Of zoals onderstaande foto, vakantie in Frankrijk. Eerst dachten we dat het een doodlopende weg was, maar bij nader inzien ging de weg aan de overzijde van de beek gewoon verder.
Ik heb echter met mij huidige eend niet dergelijke stunts uitgehaald maar toch staat er water in het chassis. Ik heb de gaten geboord en links kwam er nog 300 ml uit lopen. Rechts maar een paar druppels. Het was volkomen helder water dus ik denk dat er nog geen roestschade aan de binnenzijde van het chassis is.
De vloerbedekking is droog, dus ik vraag mij af waar het vandaan komt. Voorlopig staat hij binnen dus in het voorjaar maar eens verder kijken.
Ik heb echter met mij huidige eend niet dergelijke stunts uitgehaald maar toch staat er water in het chassis. Ik heb de gaten geboord en links kwam er nog 300 ml uit lopen. Rechts maar een paar druppels. Het was volkomen helder water dus ik denk dat er nog geen roestschade aan de binnenzijde van het chassis is.
De vloerbedekking is droog, dus ik vraag mij af waar het vandaan komt. Voorlopig staat hij binnen dus in het voorjaar maar eens verder kijken.
Doorwading heb 3 jaar geleden ook nog gedaan in Belgie na een omleiding waar na 2 kruisingen geen borden meer stonden.
Leuk verhaal: In Roermond is een tunneltje onder het spoor. Bij flinke regen staat die vaak half onderwater. Een kennis heeft een Amphicar en ging door de tunnel. De brandweer kwam aan en zag de personenwagen erdoor gaan en dacht o dat kunnen we ook. Jammer ze bleven in het water steken...
Leuk verhaal: In Roermond is een tunneltje onder het spoor. Bij flinke regen staat die vaak half onderwater. Een kennis heeft een Amphicar en ging door de tunnel. De brandweer kwam aan en zag de personenwagen erdoor gaan en dacht o dat kunnen we ook. Jammer ze bleven in het water steken...
diverse Citroens, wat anders.