Gaspendaal staat erg hoog
Gaspendaal staat erg hoog
Ben nieuw in dit forum , heb nog maar net een mooie 2 cv speciaal 1986
Maar wat me op valt is dat het gaspendaal ongeveer gelijk staat met m’n rempendaal de stand van m’n voet is erg gekromt dus krijg daar kramp van
Is iets aan te doen dat het gaspedaal lager komt te staan
Maar wat me op valt is dat het gaspendaal ongeveer gelijk staat met m’n rempendaal de stand van m’n voet is erg gekromt dus krijg daar kramp van
Is iets aan te doen dat het gaspedaal lager komt te staan
Re: Gaspendaal staat erg hoog
Verbuigen, maar kun je dan nog vol gas geven?
diverse Citroens, wat anders.
-
- Beginner
Welkom en welkom bij eend-rijden. Dit is normaal. Wat helpt is veel rijden, dan raak je er aan gewend en word de kramp minder. Vol gas geven werkt ook natuurlijk
EENDJES!!!
- André Post
- Heavy user
Nou, verbuigen.
Als het een gewone "moderne"2cv kan de gaskabel afgesteld worden.
Zo afstellen dat beide gaskleppen helemaal geopend staan met de gaspedaal op de vloer.
Als het een gewone "moderne"2cv kan de gaskabel afgesteld worden.
Zo afstellen dat beide gaskleppen helemaal geopend staan met de gaspedaal op de vloer.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Veelvuldig poster
Andere optie is ombouwen naar de "ouderwetse" gasplank. Hoe zijn de rubbers van de stoelen? soms kan een setje nieuwe rubbers ook enorm helpen omdat je dan weer een stuk rechterop zit 

met eendige groeten,
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb ook erg moeten wennen aan de stand van het gaspedaal. Als je continu volgas kunt rijden is het minder vervelend , maar nu we nog maar 100 mogen rijden op de snelweg komt dat niet veel meer voor.
Het oude gasplankje was beter.
Het oude gasplankje was beter.
Schultenbräu das ist mein Bier !
- IVARIO
- Regelmatige poster
Als ik lange stukken moest rijden, dan legde ik wel eens een balkje van een paar cm hoogte op de vloer, waar dan de hiel van mijn rechtervoet op kon rusten. Minder vermoeiend op die manier. Ik rijd altijd met blote voeten of met sokken, dus je voelt precies waar het balkje ligt..
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
- IVARIO
- Regelmatige poster
In Zutphen verkopen ze ze ook hoor, als "Ophangrubber stoelbekleding".
Voorheen in zakken van vijftig stuks, meen ik, maar nu per stuk, zag ik zojuist.
Als je toch bezig bent, dan zou ik er gelijk een schuimrubberen laag van zo'n twee cm tussen doen, dan zit het nòg lekkerder!
Als voorbeeld een foto van de achterbank:
Voorheen in zakken van vijftig stuks, meen ik, maar nu per stuk, zag ik zojuist.
Als je toch bezig bent, dan zou ik er gelijk een schuimrubberen laag van zo'n twee cm tussen doen, dan zit het nòg lekkerder!
Als voorbeeld een foto van de achterbank:
Ahhh, dacht dat je rubbers bedoelde voor onder de stoelen zelf.
-
- Regelmatige poster
Of een cruise control plaatsen. Bij de eendenboer in esbeek te koop voor 38,50. Ik heb er zelf geen ervaring mee hoe en of het werkt maar misschien hier op het forum wel iemand.
- IVARIO
- Regelmatige poster
Goh, cruise control op een eend... dàt wist ik dan weer niet!
-
- Beginner
cruise control is wel een hele optimistische term voor dit apparaat. gas-vasthoud-apparaat is nauwkeuriger. verschil in weghelling of windrichting resulteert ook gegarandeerd is snelheidsverschil. En als je 'm wil kopen, bij conrad.nl kost ie ca. €8,- minder.
Ik heb 1 keer in een eend gereden met die cruise control. Werkt pas vanaf 50km/h meen ik. En het houdt je gas vast ja. Dus als je denkt 'dit is een mooie snelheid' en je zet 'm vast heb je best kans dat de snelheid langzaam terugloopt of juist oploopt daarna. En inderdaad, wind of heuvel op/af doet ook weer wat met de snelheid. Maar het is wel fijn als je op een provinciale weg 80km/h knort en een kilometertje meer of minder er niet toe doet.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Een jaar of 10 geleden, leverde Conrad er ook een die de snelheid constant hield. Volgens mij moest er een signaalgever op de aandrijfas worden gemonteerd en er moest een vacuüm aansluiting worden gemaakt.
Schultenbräu das ist mein Bier !