Solex 08 N3 92 03 choke membraam, Fuel pomp

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Plaats reactie
gewatte
Gebruiker
Gebruiker

Solex 08 N3 92 03 choke membraam, Fuel pomp

Bericht door gewatte » vr 21 mar, 2025 23:14

Een kl blokje bovenaan is dat die de choke 'n beetje opentrekt bij hoger toerental. Met een zaklamp op dat membraam zie ik een lek. Of dat de veroorzaker is van willekeurig hoger en lager toerental weet ik niet?
Onderaan die grote gasklep heb ik de buitenste veer vervangen(erop draaien). was stuk. Denkelijk is dit niet nodig omdat men evtl een zelf een veer kan monteren aan de gashendel. Nog wat M5 moeten tappen in de as van de kleinste gasklep.
Je kan dan evtl nog verder denken, met choklep dicht gaat de motor extra zuigen om brandstof te vinden, een lek?
Laatst gewijzigd door gewatte op do 27 mar, 2025 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.

gewatte
Gebruiker
Gebruiker

Re: Solex 08 N3 92 03 choke membraam, fuel pomp

Bericht door gewatte » zo 23 mar, 2025 21:53

Een nieuwe is aangeleverd of ene gefabriceerd door Burton. Die testen die telkens met een Lamdasonde en extra regebare motorbelasting. Maar ik zie geen mapsensor op hun filmpje. Of is dit bij benadering?
60 Pk, we zullen eens zien.

gewatte
Gebruiker
Gebruiker

Re: Solex 08 N3 92 03 choke membraam, Fuel pomp

Bericht door gewatte » do 27 mar, 2025 22:26

Titel veranderd tov benzinepomp, heeft bijna geen opbrengst. Gast heeft die 5 j geleden preventief vervangen maar niet getest. Gewoon op goed geluk vervangen. :mrgreen:
Het schijnt dat er dikke en dunne pakkingen voor zijn naar gelang die nok op en neer gaat en pompvorm. Aanzuigleiding in bidon benzine blijft hetzelfde, geen of weinig opbrengst.
Is er ergens een topic zodat ik wat kan nameten verder kan?

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » vr 28 mar, 2025 11:40

Ik heb nieuwe membranen gehad die lekten. Dan doet ie het ook niet goed en ik had een hoog verbruik omdat de benzine langs het spruitstuk liep.... :cry:
diverse Citroens, wat anders.

gewatte
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door gewatte » vr 28 mar, 2025 17:24

2,5 mm is die beweging van dat stiftje. Er wordt een nw pompje ingestoken.
Mogelijke fout kan zijn: klembandje zat vast gedraaid en toch kon je draaien met die aanzuigleiding. Gemonteerd geraak je niet aan die klembandjes. Fouten ken ik van vroeger maar sommigen moeten dat mss ook nog leren.
Met de schuifmaat kan je telkens maar schuin meten, dan maar met de meetklok.
2CV Pen naftpomp 2,5 uitslag meetlok.png

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Geert » za 29 mar, 2025 06:50

gewatte schreef: vr 28 mar, 2025 17:24 Er wordt een nw pompje ingestoken.
Mogelijke fout kan zijn: klembandje zat vast gedraaid en toch kon je draaien met die aanzuigleiding. Gemonteerd geraak je niet aan die klembandjes.
De aanzuigleiding monteer je aan de pomp voordat je hem op het motorblok monteerd. Dan kun je dus het klemmetje vastdraaien .
Ik monteer altijd eerst beide leidingen aan de pomp, kun je met de bovenste leiding de pomp op zijn plaats laten zakken, terwijl je de aanzuigleiding langs het blok leidt .

Plaats reactie