veel carterdruk en motor loopt slecht
-
- Gebruiker
veel carterdruk en motor loopt slecht
De motor heeft meer dan 200.000km achter de rug en heeft nu veel carterdruk.
Ik denk dat het einde leven is en de zuigerveren/zuigers en cilinders versleten zijn er veel compressie naar het carte gaat.
Voordat ik een gereficeerde motor bestel wil ik nog even zeker zijn van mijn diagnose.
Wat denken jullie?
Ik denk dat het einde leven is en de zuigerveren/zuigers en cilinders versleten zijn er veel compressie naar het carte gaat.
Voordat ik een gereficeerde motor bestel wil ik nog even zeker zijn van mijn diagnose.
Wat denken jullie?
2CV6 Dolly 1986
Mercedes 230E 1989
Porsche 924 1983
MG-Midget 1974
Rover Mini Sprite 1992
Mazda MX-5 1.8i
Toyota Landcruiser Prado
Mercedes 230E 1989
Porsche 924 1983
MG-Midget 1974
Rover Mini Sprite 1992
Mazda MX-5 1.8i
Toyota Landcruiser Prado
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Re: veel carterdruk en motor loopt slecht
Geen onderdruk in je motor komt meestal door een versleten olievulpijp. Hier zitten rubber klepjes in die voor onderdruk zorgen. Deze worden hard en werken dan niet meer. Je kan een revisie setje of nieuwe vulpijp proberen. De onderdruk kan je meten met een stuk doorzichtige slang op de pijlstok opening die leg je in een lus beetje water er in en dan kijken hoe veel hoogte verschil er ontstaat.
Verstuurd vanaf mijn 22101316G met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn 22101316G met Tapatalk
-
- Gebruiker
Ik heb een olievulklep van metaal (UK made) die er al 150.000km opzit en volledig functioneerd.
Meet vanmiddag even de onderdruk met een waterkolom, maar het is duidelijk dat ik overdruk heb in het carter als ik de vulpijp losdraai.
wat is de beste leverancier voor een nieuwe motor?
Meet vanmiddag even de onderdruk met een waterkolom, maar het is duidelijk dat ik overdruk heb in het carter als ik de vulpijp losdraai.
wat is de beste leverancier voor een nieuwe motor?
2CV6 Dolly 1986
Mercedes 230E 1989
Porsche 924 1983
MG-Midget 1974
Rover Mini Sprite 1992
Mazda MX-5 1.8i
Toyota Landcruiser Prado
Mercedes 230E 1989
Porsche 924 1983
MG-Midget 1974
Rover Mini Sprite 1992
Mazda MX-5 1.8i
Toyota Landcruiser Prado
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Als de zuigerveren versleten zijn, dan hoef je nog geen nieuwe motor te kopen. Meestal is vervangen van de zuigerveren voldoende. Wil je het helemaal goed doen, dan vervang je ook de cilinders en de zuigers. Door de opbouw van een eenden motor is dat geen erg grote ingreep.
Schultenbräu das ist mein Bier !
-
- Gebruiker
Rond de 100.000Km heb ik reeds de zuigerveren vernieuwd, maar gezien het totale aantal kilometers de motor gewerkt heeft (215.000) en veel andere motordelen vernieuwd moeten worden heb ik besloten om een nieuw gereviseerde motor te bestellen.
Ook in Nederland zie ik meerdere aanbieders, bv. Burton, Ad v/d Horst, etceteras, welke bevelen jullie aan mbt de kwaliteit van het product?
Ik neem aan dat niet iedere aanbieder de motoren zelf reviseerd, dus dit betrekt van een suplier, welke komt dan het beste uit de bus?
Ook in Nederland zie ik meerdere aanbieders, bv. Burton, Ad v/d Horst, etceteras, welke bevelen jullie aan mbt de kwaliteit van het product?
Ik neem aan dat niet iedere aanbieder de motoren zelf reviseerd, dus dit betrekt van een suplier, welke komt dan het beste uit de bus?
2CV6 Dolly 1986
Mercedes 230E 1989
Porsche 924 1983
MG-Midget 1974
Rover Mini Sprite 1992
Mazda MX-5 1.8i
Toyota Landcruiser Prado
Mercedes 230E 1989
Porsche 924 1983
MG-Midget 1974
Rover Mini Sprite 1992
Mazda MX-5 1.8i
Toyota Landcruiser Prado
-
- Regelmatige poster
Volgens mij komen de meeste gereviseerde motoren die je bij de eendengarages kan kopen uit zutphen
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb een gereviseerd blokje van Club Cassis.
Zat er al in toen ik de Dyane kocht, geen idee waar Cassis ze vandaan haalt.
Wellicht revisie in eigen beheer?
Zat er al in toen ik de Dyane kocht, geen idee waar Cassis ze vandaan haalt.
Wellicht revisie in eigen beheer?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Gebruiker
Mehari club Cassis reviseerd ze zelf en is hier in France wel het beste genoteerd qua kwaliteit, maar ook het duurste tov van ander providers zoals Burton. Maar hebben geen voorraad en weet niet wanneer ze weer kunnen leveren, wacht op hun bevestiging.
Probeer ervaringen te vinden voor wat betreft Kwaliteit bij de andere bedrijven die ze zelf reviseren.
Probeer ervaringen te vinden voor wat betreft Kwaliteit bij de andere bedrijven die ze zelf reviseren.
2CV6 Dolly 1986
Mercedes 230E 1989
Porsche 924 1983
MG-Midget 1974
Rover Mini Sprite 1992
Mazda MX-5 1.8i
Toyota Landcruiser Prado
Mercedes 230E 1989
Porsche 924 1983
MG-Midget 1974
Rover Mini Sprite 1992
Mazda MX-5 1.8i
Toyota Landcruiser Prado
Maat is ook ene aan het zoeken. Soms hoor je zelfs speling op een drijfstanglager (knak) ter hoogte van krukas bij laag toerental. Lekt ook op op voorste en achterste oliekeerrring, lekgassen zullen te hoog zijn bij hoge toeren.
Hoi Gewatte, ik wil je niet tegen houden om een andere motor aan te schaffen, maar een moderne,kleine olievulpijp (die met een schroefdop) kan ook stuk zijn ! (weet ik uit ervaring!) Dan zou het jammer zijn als je een nieuwe motor koopt waar je deze vulpijp op zet en er dan achter komt dat het probleem nog steeds bestaat... En wat anders: als jij de zuigerveren verdenkt dan is compressie meten zinvol.
my other car is......... ook een eend.
Die zuigerveren blazen zich ook vaster bij een versleten motor door die lekgassen. Bij hoger toeren draait hij dan beter.
Stationair wil hij niet meteen in gang, zal zijn door te weinig compressie.
Stationair wil hij niet meteen in gang, zal zijn door te weinig compressie.