Carburateur probleem, krijg hem niet afgesteld

Chris B
Gebruiker
Gebruiker

Re: Carburateur probleem, krijg hem niet afgesteld

Bericht door Chris B » di 3 jun, 2025 18:18

Wat ik op de foto's zie roept veel vragen op, ik zie meerdere dingen die niet kloppen. Het belangrijkste dat ik je nu wil meegeven:
- die kabelbinder op de benzineslang van de carburateur is vragen om brand. Daar moet een goede passende brandstofslangklem op
- ga alsjeblieft niet weer naar deze garage, de puinhoop wordt alleen maar groter.

Waar woon je in Frankrijk? Ik ben er nu met vakantie, wie weet is er een mouw aan te passen en kan (mag) ik je helpen.

Wat is je budget en hoeveel haast heb je? Want ik denk dat je het beste uit bent met het kopen van een goede en juiste carburateur bij een goed bekend staand adres. ( Er zijn genoeg goede adressen) Het hoeft niet perse een nieuwe carburateur te zijn. En die carburateur dan natuurlijk laten monteren door iemand die wel weet wat hij/zij aan het doen is.

Claudine
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Claudine » di 3 jun, 2025 19:44

Hee ik had reactie geplaatst maar die zie ik niet?

Nouja nog maar een keer: Ik woon op een kwartiertje van Versailles, maar daar heb je vast geen vakantie :-) Zou toch wel heel leuk zijn als dat wel zo is!

Heeft er iemand trouwens ervaring met de chinese namaak solex carburateur?

zoals bv deze : https://www.mecatechnic.com/fr-FR/carbu ... hEZZCmiB5v

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » di 3 jun, 2025 21:19

Hier moet trouwens je stationaire sproeier zitten....
Bijlagen
carb.jpg
diverse Citroens, wat anders.

Claudine
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Claudine » di 3 jun, 2025 21:25

AZL57 schreef: di 3 jun, 2025 21:19 Hier moet trouwens je stationaire sproeier zitten....
Ja maar zie jij hem?
Ik zie wel een gat.... ( even nu niet letten op de groene lijn)
Bijlagen
IMG_3275.JPG

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » di 3 jun, 2025 21:50

Nee, maar bij een visa zit de sproeier op de bovenste heft (zie foto) . En die bovenhelft heb je niet. Ik denk dat ze om die stationair sproeier te omzeilen je stationair tourental flink verhoogd hebben. Het betere broddelwerk. Inderdaad wegblijven van die garage. Ik heb nog wel een 2cv carb liggen. Kun je hebben tegen de verzendkosten. Moet alleen wel nog eens gereinigd worden.
Ik denk dat de melange van 2 carburateurs sowieso geen goed idee is.... :?
Bijlagen
visa carb.jpg

KarelMarien!
Beginner
Beginner

Bericht door KarelMarien! » di 3 jun, 2025 22:01

Hallo, wat ik al eerder schreef is dat deze carburateur niet voor deze eend geschikt is. Wat je nog kan proberen is de vacuumaansluit pijpje groen omcirkeld af te doppen of met duck-tape dichtmaken. Kijken wat er gebeurt.

Claudine
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Claudine » di 3 jun, 2025 23:03

AZL57 schreef: di 3 jun, 2025 21:50 Nee, maar bij een visa zit de sproeier op de bovenste heft (zie foto) . En die bovenhelft heb je niet. Ik denk dat ze om die stationair sproeier te omzeilen je stationair tourental flink verhoogd hebben. Het betere broddelwerk. Inderdaad wegblijven van die garage. Ik heb nog wel een 2cv carb liggen. Kun je hebben tegen de verzendkosten. Moet alleen wel nog eens gereinigd worden.
Ik denk dat de melange van 2 carburateurs sowieso geen goed idee is.... :?
Oh echt?! Ik ben nu druk op zoek en heb een vriend die me wel een carburateur wil lenen als het moet, maar hij wil hem wel terug. Ik vraag hem morgen en anders maak ik heeeel graag gebruik van je aanbod. Wat ontzettend attend!

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » wo 4 jun, 2025 10:20

Ja hoor geen probleem . Ik hoor het wel. :wink:

marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door marcopr » wo 4 jun, 2025 17:00

persoonlijk geen ervaring met Chinese carburateurs.
Een vriend met ruime import ervaring bij zijn werkgever kent alleen slechte ervaringen.
niet doen. Ook geen Argentijnse carburateurs kopen.
Of een goede gebruikte en beter nog een goed professioneel gereviseerde carburateur nemen.
tweeceevees zijn leuk!

Claudine
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Claudine » wo 4 jun, 2025 21:14

Ik ben gered door een man van mijn franse eendenclub. Nouja half gered, we hebben de carburateur eruit gehaald en hij heeft me er eentje geleend. Die wil hij weer terug, maar ik heb hem er zelf ingezet :-) onder supervisie van hem uiteraard. Superaardig, ben heel blij, en het werkt perfect!
De oude carbu was inderdaad zeer waarschijnlijk VISA. Hij had de tweede ( grote) klep van de carbu op een enorme kier gezet, en hem superhoog afgesteld waardoor hij wel liep, maar bokte als een geit. Ik heb er 30 minuten mee moeten rijden, ik zat m flink te knijpen.

Maar goed, deze man deelt sowieso zijn kennis, hij heeft pagina's vol met uitleg van zon beetje alles. Wel in het frans...

Ik heb gelijk ook even mijn veel te strakke koppelingspedaal 'ontspannen'. Zo fijn als je iemand heb die weet wat hij doet!

Dus AZL57: die carburateur.... als ik die zelf schoonmaak kan hij werken? Ik kom het weekend van 14 juni naar Maastricht en ik weet een hele handige manier om pakketjes goedkoop te versturen :-D

Claudine
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Claudine » wo 4 jun, 2025 21:21

Misschien vinden jullie het ook wel interessant hoe dat er dan uitzag aan de onderkant
Bijlagen
IMG_3294.JPG
IMG_3286.JPG
IMG_3285.JPG

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » wo 4 jun, 2025 22:28

Ja hij moet alleen schoongemaakt worden. Hij heeft geen speling en alle fabrieks borgingen zitten er nog op.
Je kan hem ook hier even komen ophalen dat is nog goedkoper dan versturen. :extra_cool:
Ik hoor het wel van je.

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Geert » do 5 jun, 2025 06:43

Van Mestreech nao Kirchroa is 't mar e klein stökkel.

Claudine
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Claudine » do 5 jun, 2025 11:59

AZL57 schreef: wo 4 jun, 2025 22:28 Ja hij moet alleen schoongemaakt worden. Hij heeft geen speling en alle fabrieks borgingen zitten er nog op.
Je kan hem ook hier even komen ophalen dat is nog goedkoper dan versturen. :extra_cool:
Ik hoor het wel van je.
Serieus, zit je ook in zuid limburg? Kirchroa=Kerkrade? Dan kom ik zeker langs! En dan maak ik als dank een mooi portret van jou met 2cv ( als je wilt he, geen verplichting.) Ik ga een boek maken. Over 2cv's. En ik wilde beginnen in Frankrijk ( waar ik dus woon) maar mn moeder kwakkelt dus ik ga een iets ander project starten in NL. Ik zou heeeeel graag een foto van de binnenkant van je 2cv maken, mag dat? ( naast je portret als je wilt) Als er nog anderen zijn die in het zuiden wonen dan kom ik daar ook graag langs :-) Als je wilt leg ik mijn project wat meer uit. Ik wil graag met een boek op de mondiale van Nederland staan over 2 jaar, om de NL'se 2cv rijder aan de wereld voor te stellen

Pimpedimpim
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Pimpedimpim » do 5 jun, 2025 12:25

Claudine schreef:
AZL57 schreef: wo 4 jun, 2025 22:28 Ja hij moet alleen schoongemaakt worden. Hij heeft geen speling en alle fabrieks borgingen zitten er nog op.
Ik hoor het wel van je.
Serieus, zit je ook in zuid limburg? Kirchroa=Kerkrade? Dan kom ik zeker langs! En dan maak ik als dank een mooi portret van jou met 2cv ( als je wilt he, geen verplichting.) Ik ga een boek maken. Over 2cv's. En ik wilde beginnen in Frankrijk ( waar ik dus woon) maar mn moeder kwakkelt dus ik ga een iets ander project starten in NL. Ik zou heeeeel graag een foto van de binnenkant van je 2cv maken, mag dat? ( naast je portret als je wilt) Als er nog anderen zijn die in het zuiden wonen dan kom ik daar ook graag langs :-) Als je wilt leg ik mijn project wat meer uit. Ik wil graag met een boek op de mondiale van Nederland staan over 2 jaar, om de NL'se 2cv rijder aan de wereld voor te stellen
Yes Kirchroa is Kerkrade. Ik woon ook ik Zuid Limburg. Heb mijn eendje net in elkaar zitten met apk.Afbeelding

Sent from my LE2123 using Tapatalk

Plaats reactie