nog steeds geen vonk
-
- Beginner
- Contacteer:
nog steeds geen vonk
nu heb ik de contactpuntjes nog eens tegoei afgesteld, en heel af en toe vonkt hij. en als ik een lampje op de draadjes die naar de bobine gaan aansluit flikkert dat lampje als de motor rond gaat, dan zijn mijn contact puntjes toch nie kappot he? wat kan er dan nog aan schele?
Wouter
Wouter
Dat kun je niet met zekerheid zeggen. Het enige dat je kunt meten is 0,4 mm tussen de puntjes in openstand en het ontstekingstijdstip (via pen in vliegwiel).-Wouter- schreef:ik weet het niet, maar als ik da lampje op mijn kabeltjes van de bobine aansluit en die flikkert als de motor rond gaat , zijn mijn contactpuntjes dan nog 100% zeker goed?
Wouter
Als dat goed is én de puntjes zijn niet ouder dan 10.000 km, dan moet hij het gewoon doen. Verder mogen de bougies ook niet ouder dan 10.000 km zijn en moeten de kleppen elke 20.000 km gesteld worden.
Het zou kunnen dat je condensator overleden is als de rest goed is. Je kunt dat testen door een andere (goede) condensator tussen het kleine draadje van de ontsteking op de bobine te zetten (met oogje van kabeltje) en de andere kant van de condensator tegen massa, bijvoorbeeld klemmen tussen olievuldopklem. Als hij dan wel goed loopt, is je condensator bij de ontsteking overleden.
La vie est belle.
de verhouding lucht/benzine is niet correct...
als er te veel lucht is, spreekt men van een te arm mengsel
is er te veel benzine dan spreekt men van een te rijk mengsel
bij jou denk ik dat er te weinig benzine is...
je kan met een schroef aan je carburator het mengsel regelen.
Waarschijnlijk heb je bij het schoonmaken van de carburator wat vijzen losgedraait zonder te weten wat het was en heb je zo ook je mengsel ontregeld...
als er te veel lucht is, spreekt men van een te arm mengsel
is er te veel benzine dan spreekt men van een te rijk mengsel
bij jou denk ik dat er te weinig benzine is...
je kan met een schroef aan je carburator het mengsel regelen.
Waarschijnlijk heb je bij het schoonmaken van de carburator wat vijzen losgedraait zonder te weten wat het was en heb je zo ook je mengsel ontregeld...