$#@%*%&* Nou is het niet leuk meer (valse lucht)
-
- Heavy user
Mocht ie nog steeds lekken is het dan geen id om je spruitstuk te vervangen? Ja is heftig maar dan ben je er wel vanaf.... Verders gebruik ik altijd die blauwe loctite vloeibare pakking voor dit soort zaken. Of het nu benzine of diesel is, het gaat altijd goed. Ennehhh ik zou die foto's ook ff aan de mensen van 123 laten zien, is wel heftig moet ik zeggen... Maaja dat wist je al. 

stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY
****! ***! ******! carburateur!!
Owkee, volgens mij is hier meer aan de hand dan alleen valse lucht of een te rijk/arm mengsel. Of niet maar dan krijg ik het gewoon niet opgelost.
Als ik gewoon lekker rustig aan doe en niet echt in de 2e trap kom is er niets aan de hand en trekt de motor prima. Maar... ergens halverwege de 2e trap gaat het nog steeds mis. Heel even word er goed getrokken (nog geen halve sevonde) en dan begint het een beetje te schokken. De motor komt dan nog net met pijn en moeite net boven de 5000 toeren in z'n 3. En plankgas is z'n 4 zo ongeveer 90. Laat ik dan het gas ietstje opkomen, tot ongeveer 3/4 (halvewege 2e trap dus), dan trekt ze nog even door tot zo 98 a 100.
Als er iemand is die nu al weet wat het is.... TELL ME!!!
Anders ga ik morgen naar de garage.
Owkee, volgens mij is hier meer aan de hand dan alleen valse lucht of een te rijk/arm mengsel. Of niet maar dan krijg ik het gewoon niet opgelost.
Als ik gewoon lekker rustig aan doe en niet echt in de 2e trap kom is er niets aan de hand en trekt de motor prima. Maar... ergens halverwege de 2e trap gaat het nog steeds mis. Heel even word er goed getrokken (nog geen halve sevonde) en dan begint het een beetje te schokken. De motor komt dan nog net met pijn en moeite net boven de 5000 toeren in z'n 3. En plankgas is z'n 4 zo ongeveer 90. Laat ik dan het gas ietstje opkomen, tot ongeveer 3/4 (halvewege 2e trap dus), dan trekt ze nog even door tot zo 98 a 100.
Als er iemand is die nu al weet wat het is.... TELL ME!!!
Anders ga ik morgen naar de garage.
ben je zeker dat het een mengsel probleem is? Ik denk eerder een probleem aan de verroeging van de ontstekling... als deze niet meer goed werkt kan dit stoten veroorzaken bij hoge toeren. Probeer het volgende eens : laat je motor stationair draje en geef eens plankgas, laat de motor even terug komen (niet helemaal) en geef terug eens goed door. Als je motor dan begint te knallen of te stoten dan mag je eer bijna zeker van zijn dat de vervroeging zo goed als dood is.
Goed eindelijk is het probleem opgelost. Wat bleek;
Er zit achterop de carb een klein gaatje (functie onbekent) hiervan was de afdichting verdwenen (er uitgevallen of naar binnen gezogen en verbrand). Bij de garage kwamen ze er ook bij toeval achter, bij het schoonmaken liep de vloeistof op een vreemde plek naar buiten. Het gaatje is opnieuw gedicht en het motortje draait weer als een zonnetje.

Er zit achterop de carb een klein gaatje (functie onbekent) hiervan was de afdichting verdwenen (er uitgevallen of naar binnen gezogen en verbrand). Bij de garage kwamen ze er ook bij toeval achter, bij het schoonmaken liep de vloeistof op een vreemde plek naar buiten. Het gaatje is opnieuw gedicht en het motortje draait weer als een zonnetje.

-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
vloeibare pakking is toch niet zo fijn in het inlaat kanaal omdat het de motor ingezogen kan worden.
Om hier valse lucht op te lossen krijg je bij een carbu revisie set 2 papieren pakkingen voor boven en onder het blok onder de carbu.
Mochten deze pakkingen te dun zijn dan kun je bij de automaterialenzaak pakkingspapier halen in verschillende diktes. Hier zelf een pakking van snijden/knippen en je hebt een duurzame oplossing voor dit probleem.
Om hier valse lucht op te lossen krijg je bij een carbu revisie set 2 papieren pakkingen voor boven en onder het blok onder de carbu.
Mochten deze pakkingen te dun zijn dan kun je bij de automaterialenzaak pakkingspapier halen in verschillende diktes. Hier zelf een pakking van snijden/knippen en je hebt een duurzame oplossing voor dit probleem.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net