$#@%*%&* Nou is het niet leuk meer (valse lucht)

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » za 30 jul, 2005 18:30

Wel een Eendengarage hoop ik ?
Afblijven.

etjen
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 129
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 14:40
Locatie: nederland

Bericht door etjen » za 30 jul, 2005 18:49

Mocht ie nog steeds lekken is het dan geen id om je spruitstuk te vervangen? Ja is heftig maar dan ben je er wel vanaf.... Verders gebruik ik altijd die blauwe loctite vloeibare pakking voor dit soort zaken. Of het nu benzine of diesel is, het gaat altijd goed. Ennehhh ik zou die foto's ook ff aan de mensen van 123 laten zien, is wel heftig moet ik zeggen... Maaja dat wist je al. :wink:
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 277
Lid geworden op: za 3 jul, 2004 20:01
Locatie: Schiedam

Bericht door Casonline » zo 31 jul, 2005 18:53

****! ***! ******! carburateur!!

Owkee, volgens mij is hier meer aan de hand dan alleen valse lucht of een te rijk/arm mengsel. Of niet maar dan krijg ik het gewoon niet opgelost.

Als ik gewoon lekker rustig aan doe en niet echt in de 2e trap kom is er niets aan de hand en trekt de motor prima. Maar... ergens halverwege de 2e trap gaat het nog steeds mis. Heel even word er goed getrokken (nog geen halve sevonde) en dan begint het een beetje te schokken. De motor komt dan nog net met pijn en moeite net boven de 5000 toeren in z'n 3. En plankgas is z'n 4 zo ongeveer 90. Laat ik dan het gas ietstje opkomen, tot ongeveer 3/4 (halvewege 2e trap dus), dan trekt ze nog even door tot zo 98 a 100.

Als er iemand is die nu al weet wat het is.... TELL ME!!!

Anders ga ik morgen naar de garage.

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » zo 31 jul, 2005 19:00

ben je zeker dat het een mengsel probleem is? Ik denk eerder een probleem aan de verroeging van de ontstekling... als deze niet meer goed werkt kan dit stoten veroorzaken bij hoge toeren. Probeer het volgende eens : laat je motor stationair draje en geef eens plankgas, laat de motor even terug komen (niet helemaal) en geef terug eens goed door. Als je motor dan begint te knallen of te stoten dan mag je eer bijna zeker van zijn dat de vervroeging zo goed als dood is.

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 277
Lid geworden op: za 3 jul, 2004 20:01
Locatie: Schiedam

Bericht door Casonline » zo 31 jul, 2005 19:33

Ik heb een 123 dus dat zal het niet wezen denk ik.

Als ik heel plotseling/heel snel plankgas geef vanaf stationair, sputtert/ploft de motor wel even kort, maar niet als ik al boven stationair toerental zit.

Edit: Waarschijnlijk omdat dan de acceleratie sproeier te veel benzine geeft.

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » zo 31 jul, 2005 19:46

heb je al eens naarde kleur van je bougies gekeken?
als je er eens een foto van kan maken, post hem dan eens. Van de bougies kan je een hoop uitlezen...

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 277
Lid geworden op: za 3 jul, 2004 20:01
Locatie: Schiedam

Bericht door Casonline » zo 31 jul, 2005 20:22

Volgens mij is er niet veel bijzonders aan deze bougie (links) te zien. Ik heb niet naar de rechterkant gekeken, want daar moet mijn spatbord er voor af, Is ooit verangen en heeft iets ander model, past ook minder goed.

Afbeelding
Afbeelding

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » zo 31 jul, 2005 20:50

ziet er redelijk normaal uit... toch lijkt het op een ontstekingsprobleem...
als er iets mis zou zijn met het mengsel dan zou de bougie een ander kleur moeten hebben...

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 277
Lid geworden op: za 3 jul, 2004 20:01
Locatie: Schiedam

Bericht door Casonline » zo 31 jul, 2005 21:46

Ik ga morgen even vragen of de eendenspecialist van citroen garage er even in zou kunnen rijden. Hij weet ongetwijfeld wel wat het zou kunnen zijn.
Bedank voor je reacties

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 2 aug, 2005 23:07

ik denk ook dat 't in je ontsteking zit! , probeer eens om je org. ontsteking terug te plaatsten
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 277
Lid geworden op: za 3 jul, 2004 20:01
Locatie: Schiedam

Bericht door Casonline » wo 17 aug, 2005 18:35

Goed eindelijk is het probleem opgelost. Wat bleek;
Er zit achterop de carb een klein gaatje (functie onbekent) hiervan was de afdichting verdwenen (er uitgevallen of naar binnen gezogen en verbrand). Bij de garage kwamen ze er ook bij toeval achter, bij het schoonmaken liep de vloeistof op een vreemde plek naar buiten. Het gaatje is opnieuw gedicht en het motortje draait weer als een zonnetje. :D :D

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » do 18 aug, 2005 08:25

vloeibare pakking is toch niet zo fijn in het inlaat kanaal omdat het de motor ingezogen kan worden.
Om hier valse lucht op te lossen krijg je bij een carbu revisie set 2 papieren pakkingen voor boven en onder het blok onder de carbu.
Mochten deze pakkingen te dun zijn dan kun je bij de automaterialenzaak pakkingspapier halen in verschillende diktes. Hier zelf een pakking van snijden/knippen en je hebt een duurzame oplossing voor dit probleem.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Gesloten