Vloerplaten/bodem
Vloerplaten/bodem
Als ik rij en een bocht neem voel ik de bodem/vloerplaten wat bewegen of het lijkt alsof er iets in de bodem heen en weer gaat, althans zo lijkt het. Ook kan ik met m'n voet in het midden van m'n vloertje de plaat indrukken. Nu heeft een eend dun plaatwerk maar is dit zoals het hoort????
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Re: Vloerplaten/bodem
bedoel je echt in het midden van je eend?gast schreef:Als ik rij en een bocht neem voel ik de bodem/vloerplaten wat bewegen of het lijkt alsof er iets in de bodem heen en weer gaat, althans zo lijkt het. Ook kan ik met m'n voet in het midden van m'n vloertje de plaat indrukken. Nu heeft een eend dun plaatwerk maar is dit zoals het hoort????
dus de dekplaat van je chassis?
Dat heb ik ook... zo'n *blonk* als je er je voet op zet, en een *blonk-terug* als je hem eraf haalt...
gezien de algemene staat van mijn duckie lijkt het me neit ernstig.
over die bodemplaten kan ik niks zeggen.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik weet niet of je vloerplaten nog origineel zijn, of dat er nieuwe in gelast zijn. Als dit laatste zo is, dan kunnen er valse spanningen in zitten en die kun je horen als je in of uitstapt.
Maar bewegende vloerdelen en chassis lijken me toch niet echt gezond. Er is wel iets van speling, maar dat merk je niet.
Maar bewegende vloerdelen en chassis lijken me toch niet echt gezond. Er is wel iets van speling, maar dat merk je niet.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
de mijne bestaat uit 2 delen, en ik heb dat ook. Mijn eend bestaat uit 2 eenden, 1 uit 1982 de voorkant, en 1 uit 1986, de achterkant. Na het weer in elkaar zetten, heb ik ook "last" van klonkende vloerplaten. Ook de midden plaat van het chassis doet het soms. Volgens mij niets om je druk over te maken. Pas als je voeten er echt doorheen gaan is wel hoog tijd er wat aan te gaan doen.
Greatnix Spookeend
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
had dat geklonk ook met m'n nieuwe orginele citroen chassis, stond spanning op de middelste bodemplaat (precies waar je je hak van je rechtervoer neerzet) een paar flinke tikken met kunststof /rubberen hamer en de chassisplaat was ervan overtuigd dat die niet meer moest 'klonken'
dus volgens mij moet je je er niet teveel zorgen over maken, tenzij het ineens is ontstaan, zou kunnen betekenen dat er ergens spanning is ontstaan (knikken chassis
..)
greetz Rusty

dus volgens mij moet je je er niet teveel zorgen over maken, tenzij het ineens is ontstaan, zou kunnen betekenen dat er ergens spanning is ontstaan (knikken chassis

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
Re: Vloerplaten/bodem
volgens mij komt dit doordat er ooit iemand gelast heeft aan het voertuigje en zo de platen vervormd zijn door de warmte, geen paniek dus, de sterkte is er nog steeds hoor,gast schreef:Als ik rij en een bocht neem voel ik de bodem/vloerplaten wat bewegen of het lijkt alsof er iets in de bodem heen en weer gaat, althans zo lijkt het. Ook kan ik met m'n voet in het midden van m'n vloertje de plaat indrukken. Nu heeft een eend dun plaatwerk maar is dit zoals het hoort????
Ah, ik ben dus ook niet de enige met een "klonk" in m'n vloer. Klinkt altijd erg eng. Gelukkig dus niet iets om me heel erg druk over te maken
Wat ik overigens ook nog wel eens heb gehoord: de eend is zo ontworpen dat al het staal een beetje "werkt". Zou dat het niet doen, dan scheurt de boel. Iemand die daar iets meer van weet?

Wat ik overigens ook nog wel eens heb gehoord: de eend is zo ontworpen dat al het staal een beetje "werkt". Zou dat het niet doen, dan scheurt de boel. Iemand die daar iets meer van weet?
hum hum