Eend op een AMI chassis?
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
?? de rdw weet ZEKER het vershil niet tussen een 2cv en een ami chassis!!!Matchless schreef:Als je het echt zeker wilt weten is een telefoontje naar de RDW genoeg om je vraag daar te stellen hoor.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
En wat is het verschil dan wel volgens jou?Matchless schreef:Nee, dat niet, maar op het eerste gedeelte van de vraag (over het keuren) kunnen ze je wel alles vertellen. En als ik je een geheim mag vertellen, er zijn wel keurmeesters die het verschil kunnen zien hoor, dus vertrouw er niet al teveel op.
Volgens mij kunnen en mogen ze daar helemaal niks over zeggen.
Het is een origineel citroen chassis, alle maatvoeringen kloppen enkel de bevestiging van de veerpot is anders (en de lengte) so what?
Wat is daar mis mee dan?
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 153
- Lid geworden op: ma 8 aug, 2005 09:39
- Locatie: Amsterdam
Ho ho, laten we het even netjes houden in dit forum. Ik heb nog nooit een eendekoets op een Ami chassis gezet. Ik weet het precieze verschil niet. Alleen de vraagsteller vraagt of, als hij dit gaat doen niet op moeilijke dingen stuit, als keuring bij de RDW. Het enige wat daarop antwoord is dat hij dit kan informeren bij de RDW.
Als je e.e.a. legaal wil doen, is de RDW toch een informetiepnt voor de keuringen en of die wel of niet moeten worden uitgevoerd. lijkt me. Als je gewoon een ander chassis eronder wil zetten, moet je dat vooral doen. Maar je kunt op problemen stuitten. Iedereen kan een eend op een Ami chassis zetten, maar als er Ami op de documenten staat, en er staat een eende carrosserie voor je, zou ik me toch achter mijn oren krabben. Ik meen dat als je chassis,carrosserie, dan wel de motor veranderd, er altijd een herkeuring moet plaatsvinden. Dus nogmaals, RDW bellen en de uitkomst op dit forum vermelden , zodat we het allemaal weten.
Voor de goede orde, ik ben dus geen keurmeester, als je dat soms dacht
Als je e.e.a. legaal wil doen, is de RDW toch een informetiepnt voor de keuringen en of die wel of niet moeten worden uitgevoerd. lijkt me. Als je gewoon een ander chassis eronder wil zetten, moet je dat vooral doen. Maar je kunt op problemen stuitten. Iedereen kan een eend op een Ami chassis zetten, maar als er Ami op de documenten staat, en er staat een eende carrosserie voor je, zou ik me toch achter mijn oren krabben. Ik meen dat als je chassis,carrosserie, dan wel de motor veranderd, er altijd een herkeuring moet plaatsvinden. Dus nogmaals, RDW bellen en de uitkomst op dit forum vermelden , zodat we het allemaal weten.
Voor de goede orde, ik ben dus geen keurmeester, als je dat soms dacht

Beter een eend dan geen eend
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
ik heb een eend op ami chassis.
Ami super chassis zelfs:
http://www.cats-citroen.net/citroen_mus ... index.html
Deze auto is VOLLEDIG LEGAAL zonder rdw keuring.
Ik heb wel bij eke apk keuring een zteekproef gehad, bij de eerste apk keuring is de rdw keurmeester in kwestie ruim 4 uur bezig geweest om de legaliteit uit te zoeken en hij is volledig legaal verklaard.
Je mag namelijk in nederland de koets wijzigen (mits deze niet dragend is).
Maar motor en bak moeten dan wel bij het chassis horen.
Dat een eend een a06 motor heeft en een ami 8 een am2 maakt in deze volgens de rdw niet uit omdat het vermogen niet (meer als 10% dacht ik) toeneemt.
Dus ja, je mag legaal in nederland een eend op een ami onderstel zetten zonder rdw keuring. been there, done that.
Ami super chassis zelfs:
http://www.cats-citroen.net/citroen_mus ... index.html
Deze auto is VOLLEDIG LEGAAL zonder rdw keuring.
Ik heb wel bij eke apk keuring een zteekproef gehad, bij de eerste apk keuring is de rdw keurmeester in kwestie ruim 4 uur bezig geweest om de legaliteit uit te zoeken en hij is volledig legaal verklaard.
Je mag namelijk in nederland de koets wijzigen (mits deze niet dragend is).
Maar motor en bak moeten dan wel bij het chassis horen.
Dat een eend een a06 motor heeft en een ami 8 een am2 maakt in deze volgens de rdw niet uit omdat het vermogen niet (meer als 10% dacht ik) toeneemt.
Dus ja, je mag legaal in nederland een eend op een ami onderstel zetten zonder rdw keuring. been there, done that.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 153
- Lid geworden op: ma 8 aug, 2005 09:39
- Locatie: Amsterdam
Kijk dat is nu een antwoord waar al enkele berichten op gewacht werd. Het had een hoop tikwerk gescheeld als je dat meteen bij het 2e bericht aan de vraagstellen had gegeven
. En nu heb ik ook weer wat geleerd. Ik weet nog een Ami super te koop staan met een goed chassis en papieren. Lijkt me ook wel leuk. Eerst maar eens kijken of het werkelijk wat is..

Beter een eend dan geen eend
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 310
- Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
- Locatie: Wijhe
Zonde om daar een ami super voor te slopen!!!Matchless schreef:Kijk dat is nu een antwoord waar al enkele berichten op gewacht werd. Het had een hoop tikwerk gescheeld als je dat meteen bij het 2e bericht aan de vraagstellen had gegeven. En nu heb ik ook weer wat geleerd. Ik weet nog een Ami super te koop staan met een goed chassis en papieren. Lijkt me ook wel leuk. Eerst maar eens kijken of het werkelijk wat is..
Zelf ben ik ook bezig met een ami super eend, maar heb hiervoor een ami super eend met bijbehoorende papieren gekocht. Deze stond al jaren bij iemand in de schuur zonder dat hij er wat mee deed en het eendekoetsje wat er op zat was behoorlijk gaar. Af en toe zie je nog wel eens ami-super-eend projectjes te koop. Probeer zoiets te kopen in plaats van een complete ami super.
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
Velen zijn je voorgegaan MAAR:
- behalve dat je de koets moet aanpassen moet ook de hele neus aangepast worden, er moet zo'n 10-15cm aan.
- als je er een andere motor in gooit ben je nat (en er zijn er een paar die daarover kunnen meespreken, van de weg gehaald door de politie, op naar veendam, even meten en jawel meneer, bouw hem maar terug naar ORIGINELE staat dus met super koets erop, anders geen papieren meer.)
- een eendekoets kan slecht tegen 140+km/h, hij valt uit elkaar, letterlijk, lasnaden komen gewoon los, de deuren buigen open, dak scheurt, en meer van die feestelijkheden.
- de ami super aandrijfassen zijn fragieler als chinees porselein.
Kijk ook eens op:
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... _4cyl.html
staat een heel stuk over ombouw.
- behalve dat je de koets moet aanpassen moet ook de hele neus aangepast worden, er moet zo'n 10-15cm aan.
- als je er een andere motor in gooit ben je nat (en er zijn er een paar die daarover kunnen meespreken, van de weg gehaald door de politie, op naar veendam, even meten en jawel meneer, bouw hem maar terug naar ORIGINELE staat dus met super koets erop, anders geen papieren meer.)
- een eendekoets kan slecht tegen 140+km/h, hij valt uit elkaar, letterlijk, lasnaden komen gewoon los, de deuren buigen open, dak scheurt, en meer van die feestelijkheden.
- de ami super aandrijfassen zijn fragieler als chinees porselein.
Kijk ook eens op:
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... _4cyl.html
staat een heel stuk over ombouw.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 153
- Lid geworden op: ma 8 aug, 2005 09:39
- Locatie: Amsterdam
Chassis zou goed zijn, maar de keots echt gaar. Dus echt slopen doe je hem niet. Alleen als de keots gaar is heb ik ook mijn bedenkingen bij het chassis. Eerst maar eens kijken of er nog eer aan te behalen is.
Verder komen de lange winteravonden eraan, dus binnen lekker aan de gang. Maar ik ben er nog niet helemaal uit. Eerst dat ding maar eens zien, en anders gaat de orignele 2cv gewoon de grote revisie in (chassis, motor enz.)
Verder komen de lange winteravonden eraan, dus binnen lekker aan de gang. Maar ik ben er nog niet helemaal uit. Eerst dat ding maar eens zien, en anders gaat de orignele 2cv gewoon de grote revisie in (chassis, motor enz.)
Beter een eend dan geen eend
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
een gare ami koets is een kwestie van bodemplaten, dorpels en voetenbak, en dan is ie weer als nieuw, net als een eend. Is ook allemaal nieuw te krijgen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
nou kijk, als je auto rdw goedgekeurd is dan mag de politie je gerust van de weg halen, maar dan heb je niks te vrezen. De politie houdt je auto enkel tegen de wegenverkeerswetgeving en als ie daar aan voldoet vinden zij het best. Ik ben met mijn 4 cylinder vaak genoeg gestopt door de politie en de auto is ook bekeken maar ze hebben nooit wat aan te merken gehad.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
Officieel mag je 1/3 van je auto aanpassen. Als er dus een andere koets op je ami super chassis staan, betekend dit officieel dat je er geen andere motor in mag bouwen. Dit betekend dat de orginele 1025cc motor gebruikt moet worden. Veel mensen bouwen een 1300 motor in, wat officieel dus niet mag. Ik ken veel mensen met een ami super eend met een 1300 motor en ken geen verhalen van mensen die hier problemen mee hebben gehad.catscit schreef:nou kijk, als je auto rdw goedgekeurd is dan mag de politie je gerust van de weg halen, maar dan heb je niks te vrezen. De politie houdt je auto enkel tegen de wegenverkeerswetgeving en als ie daar aan voldoet vinden zij het best. Ik ben met mijn 4 cylinder vaak genoeg gestopt door de politie en de auto is ook bekeken maar ze hebben nooit wat aan te merken gehad.
Je neus verlengen hoeft niet. Je kan je blok iets kantelen en over je voor-daargarm gooien. Iets wat ik zelf mooier vind. Op deze manier heb je wel iets meer kans op lekkage, maar nieuwe rubbers doen wonderen!!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 310
- Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
- Locatie: Wijhe