Alternatief onderstel voor 2cv koets ?

Reparaties, modificaties en onderhoud
catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » vr 19 aug, 2005 00:06

Lelijke Eend schreef:Ze gaan eisen stellen, maar het zal mij niet verbazen dat als iemand het chassis ingekort heeft en dit goed gedaan heeft, hij/zij er toch mee door de RDW komt. Verlengen is namelijk ook toegestaan (zie ambulances en lijkwagens e.d.).
ja is toegestaan mits een sterkteberekening door een ingenieur ed.
Je zult in iedergeval naar veendam moeten voor een dagje, a raison de 250 euro.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » vr 19 aug, 2005 23:31

Ik heb ook niet gezegd dat het goedkoop is. Maar ik twijfel of er een ingenieur met berekeningen nodig is. Ik wil in de toekomst adaptietechniek gaan doen. Dat is dingen aanpassen voor mensen met een handicap, dus ook auto's. Dan wordt er wel eens een complete bodem uit een auto gezaagd en vervangen door een exemplaar dat kan zakken. Hiervoor zijn geen setjes, ombouwkits of wat dan ook verkrijgbaar. Er wordt dus min of meer wat ge-experimenteerd. Tevens zijn er geen concrete regels waar alles aan moet voldoen. Het moet 'deugdelijk' zijn. Je kan natuurlijk alles uitrekenen, maar als er geen concrete eisen zijn, heb je daar ook niet veel aan.
Afblijven.

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » za 20 aug, 2005 09:01

Er zijn mensen met een kompleet zelfgelast chassis weggekomen bij de rdw, er zijn mensen met een camper opbouw die 20 keer terug zijn geweest.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » za 20 aug, 2005 16:30

Alles kan ;)
Afblijven.

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » wo 24 aug, 2005 21:56

Je kunt ook in het buitenland een auto die al aardig verbouwd is kopen en die vrolijk importeren.
Overigens mag er een heleboel hoor zolang je maar niet aan de wielbasis gaat rommelen.
Ben zelf ook met een ander Citroen project bezig wat hier het dorp al aardig in beweging houd. Hoop er binnenkort mee naar de rdw te gaan

Iets anders : een landrover heeft ook een zelfdragend chassis waar je van alles op kunt schroeven.
met eendige groeten,

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » do 25 aug, 2005 09:22

Hobbes,

een range rover heeft een V8 en een 100 inch wielbasis, lijkt mij een erg leuk idee, maar ik heb toch liever een 4 deurs rr koets op de rr staan.

groet frank

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 6 feb, 2006 14:23

laatste bericht van RDW

Geachte heer Bruurs,

In uw e-mail vraagt u of een bepaald chassis is goedgekeurd om als vervangingschassis voor een 2CV te dienen.

Het vervangingschassis wordt geaccepteerd indien deze vergezeld gaat van een verklaring van een toelatingsautoriteit zoals de RDW of de buitenlandse toelatingsautoriteiten.
Vervangingschassis met toelatingsnummer RDW/90050716/00 zijn blijkbaar goedgekeurd.

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

Plaats reactie