Geen chassinummer????
-
- Gebruiker
Geen chassinummer????
Vandaag chassis bekeken om het chassisnummer te vinden om uit te slijpen.Nu ik denk dat ik elke vierkante cm bekeken heb,maar er is nergens een chassisnummer te vinden.
Ook las ik dat er meerdere nummer aan het chassis zouden vastzitten(als het een origineel citroen chassis is,en dat is het,want het was nog hetgene dat er onder zat toen ze gekocht werd).ook deze nummers zijn niet te vinden...

In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!
-
- Heavy user
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Is dat tussen de dorpel en de steun van de bank/stoel. Ik heb vandaag een eend gezien die daar het nummer had. Ben alleen vergeten te kijken of dit een origineel nummer is.Lelijke Eend schreef:Het nummer kan ook op je bodemplaat, aan de passagierszijde staan. Zichtbaar vanaf de binnenkant.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Gebruiker
Ook niet,het nummer is nergens te bespeuren.Is dit erg?Heb ik dit nummer nodig voor de belgische keuring als ik een nieuw chassis plaats?O ja nog iets.De amortiseurs,de kleine veringen.Hoe krijg je deze los?aan het ene uiteinde schuiven ze gewoon af te bout,maar aan de andere kant lijkt het of dit aan de bout is vastgemaakt ofzo,want die bewegen niet...
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!
-
- Veelvuldig poster
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Moderator
Deze hangen met een dikke rubberen ring om die bout. In die rubberen ring zit nog een koperen busje met een opening (spleet) in de lengterichting. Dit klemt om de bevestigingsbout (hij kan daar worden opengebogen).2cv6spécial schreef:Ook niet,het nummer is nergens te bespeuren.Is dit erg?Heb ik dit nummer nodig voor de belgische keuring als ik een nieuw chassis plaats?O ja nog iets.De amortiseurs,de kleine veringen.Hoe krijg je deze los?aan het ene uiteinde schuiven ze gewoon af te bout,maar aan de andere kant lijkt het of dit aan de bout is vastgemaakt ofzo,want die bewegen niet...
Om je schokbreker los te maken kun je een grote schroevendraaier of een stuk pijp gebruiken als hefboom, alleen blijft die koperen bus dan vaak om de bout zitten en 'plopt' dus uit het rubber. Dit busje kun je er af krijgen door met een schroevendraaier in die spleet te wrikken.
Succes!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Gebruiker
-
- Regelmatige poster
Dit komt inderdaad bij een aantal eenden voor. Ik meen dat die altijd uit 1987 zjin. Maar dat is wel orgineel.Punky schreef:Is dat tussen de dorpel en de steun van de bank/stoel. Ik heb vandaag een eend gezien die daar het nummer had. Ben alleen vergeten te kijken of dit een origineel nummer is.Lelijke Eend schreef:Het nummer kan ook op je bodemplaat, aan de passagierszijde staan. Zichtbaar vanaf de binnenkant.
Bij oudere eenden staat het op de bodemplaat voor de stoelen. Heb zelf al een aantal keer gezien dat het bijna niet meer vindbaar is.
AZ A2 '70
AK400 '76
AK400 '76
-
- Gebruiker