raraaaaa
raraaaaa
ik ben een blokje aan het reviseren, na eindelijk het basis blok af te hebben(aM2) heb ik hele goede cilinders en koppen van een 635 blok er op gezet,
heb echter wel zuigers (nieuwe veren gemonteerd)van het am2 blok gebruikt voor de hoge compressie
(am... 9 staat er op)
nu heb ik mooi veel nieuwe dingen er in, maar na het stellen van de kleppen, draai ik de moter om te kijken of alles goed is, blijft een zuiger steken op een klep en alles wil dus niet meer draaien.
wat heb ik fout gedaan en hoe kan ik dit weer normaal krijgen????
heb echter wel zuigers (nieuwe veren gemonteerd)van het am2 blok gebruikt voor de hoge compressie
(am... 9 staat er op)
nu heb ik mooi veel nieuwe dingen er in, maar na het stellen van de kleppen, draai ik de moter om te kijken of alles goed is, blijft een zuiger steken op een klep en alles wil dus niet meer draaien.
wat heb ik fout gedaan en hoe kan ik dit weer normaal krijgen????
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Nu je toch nog bezig bent met de revisie is misschien de volgende info als goed bedoeld advies de moeite waard: in de boekjes (Haynes, Olyslager, werkplaatshandboek) staat dat zuigers en cylinders echt bij elkaar horen. Er staat letterlijk "de zuigers, cilinders en zuigerpennen worden als een set geleverd. verwissel de onderdeleen nooit'. Nou ben ik geen kenner, maar ik kan me voorstellen dat het problemen kan opleveren als je het toch doet.
grtz,
Michiel
grtz,
Michiel
t kan geen kwaad als je de boel rustig inrijdt en even oplet dat de spullen bij elkaar passenD zijn, dwz voldoende speling tussen zuiger en cilinder. Met nieuwe zuigerveren atijd zowieso opnieuw inrijden. ook interessant is het te weten of je niet teveel ruimte tussen de cilinder en de zuiger hebt, hetgeen compressieverlies oplevert. Verder is de vraag altijd als je hoge zuigers in een cilinder, welke altijd een korte zuiger heeft gehad, steekt dat de zuiger niet tegen een stootrand aantikt. Daarom is mijn advies aan Ramon om even met de onderdelen langs een revisie specialist te gaan en iig bovenstaande punten laten nakkijken.
succes!
succes!
Ami 8 break