Punky schreef:Lelijke Eend schreef:Op dit moment ben ik eerst nog met de koeltunnel van de motor bezig (ik moet de Diane-koeltunnel even aanpassen: turbopijp er af, pijpjes voor de remkoeling er op, tapeindje vervangen).
Kun je niet beter een eendentunnel gebruiken dan. Die dyane tunnels liggen niet voor het oprapen namelijk. Het is dus best zonde om deze te gaan verbouwen naar een eendentunnel, waar er al zoveel van zijn.

Helaas, de koeltunnel is al een puzzel geworden ...
Teun schreef:Het ziet er naar uit sat je prise as er door heen is geboord . dat kun je ook lrijgen al je je bak aan je motor wilt hangen en het niet allemaal past en jij denkt dat het wel gaat en je duwt gewoon door .. verhaal..
Nieuwe deksel en ju zult hem ff moeten openmaken..
Kan mijn prise-as er doorheen geboord zijn doordat de krukas een dreun gehad heeft (het metalen deel van de ventilator is behoorlijk verwrongen) ? Zo ja: moet ik me dan ook zorgen maken om mijn motor ? Die loopt overigens nog wel, maar i.v.m. schade aan m'n versnellingsbak heb ik er niet mee gereden.
leo top schreef:Lelijke Eend schreef:Alks ik met mijn Eend (samenraapsel van 185 verschillende Eenden) bij de RDW kom, kan het zijn dat er een identiteitsonderzoek komt ("je motor is van 1973, je koplampsteun van 1990, je velgen van 1923, je bumpers van 2005 (imitatie), je deuren uit 1980, je dashboard uit 1726, ...") waarna m'n Eend in de pers gaat o.i.d.. Daarom wil ik mijn Eend laten zien, in zijn huidige staat, met het nieuwe chassis er bij. Maar eerst geld en een nieuw, doch goedkoop, RDW gekeurd chassis vinden (ik heb al een aanbieding gehad!).
De teller staat al op ca. 500 pleuro en ik heb nog geen seconde gewerkt !
Het lijkt wel een hele speciale KITCAR
Even serieus: Waneer je met een goed(gekeurd) chassis, en een origineel motortype en een netjes en goed opgebouwde eend naar de RDW gaat, zul je weinig problemen kunnen ondervinden
Overigens, ik heb nog wel een (schoongemaakte) koeltunnel voor je liggen.
Ik ben al druk bezig met mijn koeltunnel

Ik slijp hem open, maak hem schoon van binnen, las het weer dicht en laat hem verzinken.
Overigens, mijn vertrouwen in de RDW is (voorlopig) vrij laag. Heeft o.a. te maken met een chassisnummer wat ooit onleesbaar was en toen zelf weer leesbaar gemaakt is (slagletters, kraspen).
Afblijven.