Wat voor motor heb ik ?
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
jou lijst zijn oude blokken,
de am2 en aya 2 etc zijn oude type blokken
in de jaren 80 zijn vooral a06 635 blokken gebruikt, later werden het a06 664
wat evan zegt klopt niet volgens mij want een 664 blok heeft een andere nokkenas dan een am2
ook zit er verschil in de zuigers (qua compressie)
je hebt het meest gebruikte blok dat er bestaat, ze kunnen erg lang mee elmer!
de am2 en aya 2 etc zijn oude type blokken
in de jaren 80 zijn vooral a06 635 blokken gebruikt, later werden het a06 664
wat evan zegt klopt niet volgens mij want een 664 blok heeft een andere nokkenas dan een am2
ook zit er verschil in de zuigers (qua compressie)
je hebt het meest gebruikte blok dat er bestaat, ze kunnen erg lang mee elmer!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
En wat voor een motor je hebt kan ik je ook zo zeggen:tsooj schreef:
2 cilinder-boxer BIG BLOCK van 602cc. 4 kleppen per cilinder, 1 centrale onderliggende nokkenas. Tweetraps solexcarb. De hele zooi is luchtgekoeld.
Motor type is een tweede

Zeer bijzonder 4 kleppen per cilinder

Groeten Joost[/quote]
ja he, 1 inlaatklep, 1 uitlaat klep en 2 zonnekleppen

1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
LE: Download deze vraagbaak eens ipv die vraagbaak die jij hebt. Die is voor Ribbelkappen namelijk
Met deze zul je een stuk verder komen.
http://home.planet.nl/~zomer250/vraagbaak_2cv6.html
En nu niet gaan liggen zeiken dat de jouwe van 87 is en deze tot 82 gaat, want zoveel is er niet meer verandert sindsdien.



Met deze zul je een stuk verder komen.

http://home.planet.nl/~zomer250/vraagbaak_2cv6.html
En nu niet gaan liggen zeiken dat de jouwe van 87 is en deze tot 82 gaat, want zoveel is er niet meer verandert sindsdien.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Motortype
Dag allen die dit lezen. Geheel nieuw op deze site. Vraag: op de lijst van motoren en in deze rubriek ben ik een paar type's niet tegengekomen die een vriendje van mij heeft. Hulp gezochtvan jullie bij identificatie van deze blokkies. Op het type-plaatje staat resp. AYA.M en AXM . Wie helpt ons verder? Dank voor de moeite, groet, Vanjan.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 160
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Goh Elmer, ik wil nu niet de volgende discussie beginnen, maar naar mijn weten werden 2cv's in Nederland in 1987 geleverd met een a6/664 blok, dit is namelijk het loodvrije euro 95 blok.
Dit werd geleverd in de 2cv6 vanaf 1985.
Ik weet het niet zeker of dit klopt, maar volgens mij hebben ze er bij jou eend dan ooit een ander blok in gegooid en is deze niet meer origineel.
Niet dat het wat uit maakt...........maar aangezien jij altijd zo precies bent dacht ik dat dit misschien interessant voor je zou zijn.
Mijn 87er heeft namelijk gewoon zijn originele a6/664 blok.
Dit werd geleverd in de 2cv6 vanaf 1985.
Ik weet het niet zeker of dit klopt, maar volgens mij hebben ze er bij jou eend dan ooit een ander blok in gegooid en is deze niet meer origineel.
Niet dat het wat uit maakt...........maar aangezien jij altijd zo precies bent dacht ik dat dit misschien interessant voor je zou zijn.
Mijn 87er heeft namelijk gewoon zijn originele a6/664 blok.

2cv az 1968
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27