Mehari opknappertje

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » za 23 aug, 2003 09:03

poedercoaten is meer iets voor stijve constructies die niet kunnen bewegen.

Een Mehari is niet echt een stijve constructie en daardoor zal de poadercoating gaan scheuren en het ijzer daaronder gaan roesten.

Ik zou het niet doen

Marcel

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 23 aug, 2003 09:27

marbus schreef:Ok, heb wat meer info. Die Ad vd Horst wil me de hele tijd een andere mehari voor 3000 euro aanpraten, maar daar zit waarschijnlijk alsnog werk aan. Maar goed, de goedkope mehari heeft dus enig schade gehad op rechts en geen papieren of platen. Even bij rdw keuringsstation langsgeweest en als ik kan aantonen wat het bouwjaar is en een aankoopsnota heb wil het wel lukken, als hij tenminste van voor '74 is. Maar helaas weet Ad vd Horst dat dus niet. Hij heeft wel een chassis nummer, daar moet het hopelijk mee lukken.
Ik ga dan uit van een nieuw chassis, motortje en subframes. Bij elkaar zo'n 2200 plus dan de aanschaf. Maar dan heb ik wel een lekkere basis om op op te bouwen.
Laten we zeggen dat het hopelijk rond de 4000 euro in totaal eindigd. Dan heb ik, volgens mij, wel een leuk en bijna nieuw wagentje. En die zijn volgens mij ook wel 4000 euro waard, dus dan voel ik me niet slechter af. Het kost me alleen wat tijd, heb ik tenminste weer wat te doen...

Gijs
van de horst weet het dus nu ook. Leest dit forum ook. :wink:

De mehari van 3000 zal die rode zijn die op de markt staat. Zie deze site. Zit ook werk aan, maar veel minder dan die groene.

Als je voor 4000 klaar denkt te zijn, denk je denk ik te rooskleurig.
ga ervanuit dat alles wat je demonteert, breekt, scheurt of iets dergelijks. verder zul je verschillende gereedschappen en verf en tectyl moeten halen. onderschat deze kosten niet he.

Als je een mehari of eend sloopt, valt het altijd tegen dan dat je op het eerste gezicht verwacht.

Dus:

bezindt eer ge begint en denk niet te makkelijk.

Rijk reken is leuk, maar niet rieeel!!! :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Richard
Moderator
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 16:07
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Bericht door Richard » za 23 aug, 2003 12:51

Bjorn schreef:nou, das niet helemaal eerlijk van je denk ik. Vergeet niet dat cassis ene club is waarvan je lid moet zijn. (in frankrijk in ieder geval) Een bak kost bij cassis inderdaad 900 Euro. Clubleden betalen echter 600 Euro. Dit is voor een volledig gereviseerde bak een normale prijs.
Je kan ook lid worden van de Mehari Club Nederland voor 20 euri, leden van deze club krijgen ook de clubkorting van Cassis. En je krijgt er ook nog een fraai clubblad bij :D

marbus
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: do 21 aug, 2003 21:29
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door marbus » zo 31 aug, 2003 20:56

Je hebt gelijk, maar jezelf rijk rekenen is alleen maar leuk, wie zou er anders nog iets aan zijn wagentje doen als hij zichzelf niet op een of andere manier een beetje voor de gek hield? Maar goed, ik probeerde meer aan te geven, dat de investeringen in de Mehari niet helemaal nutteloos zijn. Ik zie genoeg dure mehari's, dus ze houden blijkbaar wel een bepaalde waarde, toch? Nou ja, ik ben nu wat financien aan het regelen, zie het allemaal wel zitten, wel weer zin in wat andere dan dat gebeun met die rallywagens, wel weer rallyrijden binnenkort :twisted:

Gijs

Gesloten