Advies over gaatjes
Advies over gaatjes
Ik heb foto's gemaakt van 3 gaatjes, graag zou ik jullie meningen/oplossingen erover horen.
Alvast bedankt
De dorpel is goed, alleen waar die bout uit het plaatwerk komt is helemaal weg.
Rond aan alle kanten en moeilijk te bereiken.
Opzich niet zo moeilijk, maar hij zit zo in het zicht dus hoe maak ik dat netjes?
Alvast bedankt
De dorpel is goed, alleen waar die bout uit het plaatwerk komt is helemaal weg.
Rond aan alle kanten en moeilijk te bereiken.
Opzich niet zo moeilijk, maar hij zit zo in het zicht dus hoe maak ik dat netjes?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 323
- Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Het beste is om je staartstuk opnieuw te laten inlassen. Maar dat kost wel wat je.
De andere gaatjes zal ik volspuiten met owatrol, daarna plamuren en verven. Staartstuk kan je ook zo doen.
PS: is misschien verstandig om je holleruimtes eens te behandelen met of tectiel ML of owatrol. Dorpels enzo lekker volgooien.
De andere gaatjes zal ik volspuiten met owatrol, daarna plamuren en verven. Staartstuk kan je ook zo doen.
PS: is misschien verstandig om je holleruimtes eens te behandelen met of tectiel ML of owatrol. Dorpels enzo lekker volgooien.
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Voor het staartstuk is het makkelijker en netter als je er een nieuw deel in zet (of een goede staart uit een sloopkoets slijpen).
Je dorpel is een dragend deel van je koets en geeft stevigheid/stijfheid aan het geheel. Deze gaten dichtplamuren is een cosmetische oplossing, maar het gat in je dorpel blijft. Daarbij komt dat je de roestige delen nooit helemaal goed weg kan slijpen, dus roest zal blijven terugkomen, waardoor je binnenkort opnieuw aan het werk kan. Als je het netjes dichtplamuurt en overspuit zal een APK keurmeester er weinig van zeggen, maar een echte oplossing is het niet.
Ik zou er een nieuwe dorpel in knallen, is veiliger, beter en spaart uiteindelijk werk (liever 1 x goed, dan 10 x oplappen)
Je dorpel is een dragend deel van je koets en geeft stevigheid/stijfheid aan het geheel. Deze gaten dichtplamuren is een cosmetische oplossing, maar het gat in je dorpel blijft. Daarbij komt dat je de roestige delen nooit helemaal goed weg kan slijpen, dus roest zal blijven terugkomen, waardoor je binnenkort opnieuw aan het werk kan. Als je het netjes dichtplamuurt en overspuit zal een APK keurmeester er weinig van zeggen, maar een echte oplossing is het niet.
Ik zou er een nieuwe dorpel in knallen, is veiliger, beter en spaart uiteindelijk werk (liever 1 x goed, dan 10 x oplappen)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Mijn koets heeft dezelfde plekken gehad, maar dan in mindere maten nog zelfs.
Mijn advies. Nieuwe staartstukken (dure optie kosten ongeveer 40 per stuk) en 2 nieuwe dorpels erin (weet ik zo de prijs niet meer van).
Maar dan ben je er zeker voor jaren vanaf.
Gaten die dichtgelast zijn, zijn binnen de kortste keren weer roestbonken.
Mijn advies. Nieuwe staartstukken (dure optie kosten ongeveer 40 per stuk) en 2 nieuwe dorpels erin (weet ik zo de prijs niet meer van).
Maar dan ben je er zeker voor jaren vanaf.
Gaten die dichtgelast zijn, zijn binnen de kortste keren weer roestbonken.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- inmijneendje
- Moderator
- Berichten: 1619
- Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
- Locatie: Kaatsheuvel
- Contacteer:
Dat komt mij heel bekend voor heb ik ook gehad, enig red middel is een nieuwe dorpel en bij de aanhechtings punten een nieuw stukje plaat en ook een nieuwe voetenbak omdat daar mooi de vleugeltjes aan zitten waar de dorpel in valt heb je een goed stevig stuk metaal om de dorpel aan te bevestigen, en wat het staart stuk betreft het beste is een nieuw staart stuk maar dat is prijzig wat ik heb gedaan is het rotte stuk eruit slijpen en dan gewoon een nieuw stukje plaat in lassen en netjes lassen vlak slijpen en plamuren (zie foto's op http://home.hetnet.nl/~2cv/page3.html )
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
De voetenbak is goed, de dorpels zijn verder ook helemaal goed (op de afgebeelde roest na dan) en de voetenplaten moeten worden vervangen.AK350 schreef:Als ik deze foto's bekijk vraag ik mij eigenlijk af wat de staat dan de voetenbak en de vloerplaat is?
Als je met een schroevendraaier midden onder de dorpel prikt ga je hier dan ook doorheen?
Ik laat me niet door die kleine gaatjes uit het veld slaan, ik probeer ze eerst te repareren er kan altijd nog nieuw spul op.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 323
- Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ik had ook een klein gaatje in mijn dorpel verder was de dorpel keihard.
Eerst heb ik de dorpel vanbinnen met owatrol behandeld en daarna het gaatje geschuurd, primer erom heen en dichtgesmeerd met plamuur.
Gaat prima de dorpel heeft namelijk maar een beperkte draagfunctie dus als je alleen een gaatje hebt kan je het naar mijn inzien gewoon plamuren.
Vergeet je niet je holleruimtes te behandelen met Tectiel ML of Owatrol want daarom is je chassis ook al zo hard achteruit gegaan.
Eerst heb ik de dorpel vanbinnen met owatrol behandeld en daarna het gaatje geschuurd, primer erom heen en dichtgesmeerd met plamuur.
Gaat prima de dorpel heeft namelijk maar een beperkte draagfunctie dus als je alleen een gaatje hebt kan je het naar mijn inzien gewoon plamuren.
Vergeet je niet je holleruimtes te behandelen met Tectiel ML of Owatrol want daarom is je chassis ook al zo hard achteruit gegaan.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Op de punten waar de stijlen verbonden zitten met de dorpel zou ik graag
een stevige verbinding hebben.
Als je een keer met een Mehari hebt gereden merk je pas hoeveel sterkte
een eenden koets toevoegd.
een stevige verbinding hebben.
Als je een keer met een Mehari hebt gereden merk je pas hoeveel sterkte
een eenden koets toevoegd.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.