ok een ander idee : Turbo
ach en goe vordert het ? ik ben van het idee afgestapt voorlopig en an het sparen veu amerikaanse ride. nu inprincipe zou 9 ook nog gaan als je een lage turbodruk hebt. ga je een blow trough systeem maken ? of ook met injectie ? heb jij toevallig la deuche vast gekregen van vorige keer. daar stond een kit in veu 1000 euro
greets robin
greets robin
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Gestaag, 1st complete revisie van Visa motor gedaan en compressie verlaagt met behulp van onderpakking. Motor loopt nu heel mooi. Nu flensen maken voor de Turbo, daarna kunnen we de uitlaat en inlaat maken. Systeem welke wij hanteren is nog eenvoudige, het suck through princiepe. Neem aan dat la deuche een blad is en nee heb ik niet. Wel e-mail met sillycv. Misschien ooit injectie van suzuki sv650 monteren.
kijk ook eens naar deze homepage,
http://www.members.hps4u.net/turboente/
Hij heeft een blow through systeem, gebruik makend van de originele eend carburateur, veel eenvoudiger kan niet .
anders is een L jetronic ook erg eenvoudig pas te maken,
groet,
Hubert
http://www.members.hps4u.net/turboente/
Hij heeft een blow through systeem, gebruik makend van de originele eend carburateur, veel eenvoudiger kan niet .
anders is een L jetronic ook erg eenvoudig pas te maken,
groet,
Hubert
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Dat is de zogenaamde turbotube van BCC (Burton Car Company). BCC beweert dat je hier tot 8pk meer vermogen uit kunt halen. Een complete set met sproeiers kost je 89 euro. Een duur geintje voor een RVS pijp als je het mij vraagt en 8pk is ook wat overdreven. het systeem werd al gebruikt op de dyane. Dit is alleen de optie voor de eend en de burton, omdat de pijp dan anders moet lopen. Ivm plaatwerk en steunen die in de weg zitten.
BCC heeft het zelfs al een compressor genoemd!!! Maar dat is natuurlijk gelul.
het zorgt voor iets meer lucht en het verschil zit hem denk ik met name dat de lucht kouder is en dus meer zuurstof bevat. Maar of het echt 89 euro waard is. Ik waag me er niet aan.
BCC heeft het zelfs al een compressor genoemd!!! Maar dat is natuurlijk gelul.
het zorgt voor iets meer lucht en het verschil zit hem denk ik met name dat de lucht kouder is en dus meer zuurstof bevat. Maar of het echt 89 euro waard is. Ik waag me er niet aan.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Denk alles bij elkaar +/- 500 Euro.robin2cv schreef:hey
La deuche is inderdaad een magazine. heb met dieje type van silly 2cv ook gemaild. Nu heb je gedacht op hoeveel je turbo projectje gaat kosten en ben je vanplan om bouw verslag te maken ? ben wel geinterresseerd
greets robin
Tot nu toe eerst motorrevisie gedaan en vulring gemaakt voor onder de cilinder om compressie te verlagen tot +/- 1:7
nou heb ik geen ervaring met het bouwen van een turbo op een 2cv blok (al staat het nog wel in mijn planning) maar ik heb wel ervaring met andere motoren turbo's op zetten. je zit bij de eend met 1 probleem.. de carb. stel je mikt er een turbo op krijg je dat de brandstof gewoon uit je carb wordt geblazen en je pakt dus geen brandstof meer op. je hebt hier speciale carbs voor maar dat is weer redelijk wat geld.
wat makkelijker is, is injectie op je eendje zetten (ben ik mee bezig met ontwerpen enzo voor een injectieeend) het nadeel is dat je dan ook een fuelcomputer moet hebben die je op een dyno af moet stellen (veeeel werk) dingen kan je kant en klaar kopen maar ook weer veel geld.
wat nog veel makkelijker is, is een daihatsu charade turbo van de sloop oppikken voor een paar honderd, daarvan de volledige injectie overzetten (daihatsu charade turbo is ongeveer 300cc per cylinder dus net als de eend, dus geen verdere afstelling nodig) en 1 injector gewoon weglaten. vervolgens ook de turbo mee overzetten. je moet alleen wel een custom spruitstuk en front/downpipe maken. dan ben je voor max 500 piek klaar met een turbocharged, fuel injected eend met waarschijnlijk richting de 30KW(40pk ofzo) en dat is bij lage druk.
idd zoals backfire al zegt, niet vergeten de compressie naar benee te halen anders knallen je kleppen, pakkingen of cylinders er vanzelf uit
wat makkelijker is, is injectie op je eendje zetten (ben ik mee bezig met ontwerpen enzo voor een injectieeend) het nadeel is dat je dan ook een fuelcomputer moet hebben die je op een dyno af moet stellen (veeeel werk) dingen kan je kant en klaar kopen maar ook weer veel geld.
wat nog veel makkelijker is, is een daihatsu charade turbo van de sloop oppikken voor een paar honderd, daarvan de volledige injectie overzetten (daihatsu charade turbo is ongeveer 300cc per cylinder dus net als de eend, dus geen verdere afstelling nodig) en 1 injector gewoon weglaten. vervolgens ook de turbo mee overzetten. je moet alleen wel een custom spruitstuk en front/downpipe maken. dan ben je voor max 500 piek klaar met een turbocharged, fuel injected eend met waarschijnlijk richting de 30KW(40pk ofzo) en dat is bij lage druk.
idd zoals backfire al zegt, niet vergeten de compressie naar benee te halen anders knallen je kleppen, pakkingen of cylinders er vanzelf uit