moter af
moter af
beste mensen,
eindelijk is mijn revisie moter af alles wat nodig was is vervangen,
carburateur is gereviseerd
nieuwe in en uitlaat pakking
nieuwe olie koel rubbers
nieuwe karter aflsuit ringen
alles met vloeibare pakking gemonteerd (olie druk zender, wartels olie koeler etc,
verder voorste en achterste en prise as keering vervangen
zuigerveeren
olievulpijp
vliegwiel (snelle)
koppeling set
cilinder koppen vrij weinig mee gedaan lijken nog goed klepseals weet ik niet
motersteunen
123 ont
turbo tube
snelle sproeiers
zo dat was het denk ik.
as zaterdag gaat ze er in en blazen maar
ben benieuwd
eindelijk is mijn revisie moter af alles wat nodig was is vervangen,
carburateur is gereviseerd
nieuwe in en uitlaat pakking
nieuwe olie koel rubbers
nieuwe karter aflsuit ringen
alles met vloeibare pakking gemonteerd (olie druk zender, wartels olie koeler etc,
verder voorste en achterste en prise as keering vervangen
zuigerveeren
olievulpijp
vliegwiel (snelle)
koppeling set
motersteunen
123 ont
turbo tube
snelle sproeiers
zo dat was het denk ik.
as zaterdag gaat ze er in en blazen maar
ben benieuwd
Re: moter af
alles met vloeibare pakkingRamon2cv schreef: alles met vloeibare pakking gemonteerd (olie druk zender, wartels olie koeler etc,

en als je de cilinderkoppen er toch af hebt kun je toch gelijk de kleppen slijpen?
of zeur ik nu teveel

Ami 8 break
kleppen slijpen bleek niet nodig, dat is iets voor de volgende keer! alle koper ringetjes gebruikt hoor, maar het zekere voor het onzekere he!
zaterdag blok er in gelegt, binnen 2 uur zat ze er in. ze wou echter nog niet op eigen kracht starten (hhmm)
dus aanslepen maar, na een hoop geplof liep ze niet echt lekker stationair, na een ritje of wat a 40 km, begon ze te uitlaatgassen te lekken langs de cilinderkop met de daarbij horende herrie.
hierbij kwan dus dat ze nog steeds niet op eigen kracht wou starten, volgende dag alles nagelopen en nog steed niks,
Vervolgens de cilinderkoppen nog wat strakker aangedraaid en ja ze starte warempel in een keer aha dat was het dus!
nu na 100 km rijden bleek ze toch nog een beetje te lekken langs de kop(ik ben ondertussen vergiftigt)
en in een keer starten zit er nog niet in,
ik ga de boel maar eerst een rustig inrijden en dan probeer ik mijn koppen nog iets vaster te zetten. TIPS???
verder loop het blokje prima ook het afgedraaide vliegwiel merk je bij de eerste versnelling best wel, erg wennen hoor over 1000 km horen jullie mijn ervaringen wat betreft snelheid
zaterdag blok er in gelegt, binnen 2 uur zat ze er in. ze wou echter nog niet op eigen kracht starten (hhmm)
dus aanslepen maar, na een hoop geplof liep ze niet echt lekker stationair, na een ritje of wat a 40 km, begon ze te uitlaatgassen te lekken langs de cilinderkop met de daarbij horende herrie.
hierbij kwan dus dat ze nog steeds niet op eigen kracht wou starten, volgende dag alles nagelopen en nog steed niks,
Vervolgens de cilinderkoppen nog wat strakker aangedraaid en ja ze starte warempel in een keer aha dat was het dus!
nu na 100 km rijden bleek ze toch nog een beetje te lekken langs de kop(ik ben ondertussen vergiftigt)
en in een keer starten zit er nog niet in,
ik ga de boel maar eerst een rustig inrijden en dan probeer ik mijn koppen nog iets vaster te zetten. TIPS???
verder loop het blokje prima ook het afgedraaide vliegwiel merk je bij de eerste versnelling best wel, erg wennen hoor over 1000 km horen jullie mijn ervaringen wat betreft snelheid
- André Post
- Heavy user
Het kan soms nodig zijn om de zitting van de cilinder in de kop iets in te slijpen.
Ik heb dat gewoon voor de zekerheid gedaan, met kleppenslijppasta en een cilinder,
mag een oude zijn waar koelribben afgeslepen zijn om wat meer slag te kunnen maken.
Daarna wel goed schoonmaken!
Ik heb dat gewoon voor de zekerheid gedaan, met kleppenslijppasta en een cilinder,
mag een oude zijn waar koelribben afgeslepen zijn om wat meer slag te kunnen maken.
Daarna wel goed schoonmaken!
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Beginner
- Contacteer:
Vandaag dus de proefstart gemaakt met mijn eendonderstel; als een naaimachine, echter bij een flinke dot gas sprong 1 bougie eruit. Het schroefdraad in de kop was slecht dat wist ik, maar dit komt dan toch onverwacht. Wat bepaalt of je voor een helicoil kiest of een nieuwe cilinderkop? Iemand enig idee wat zo'n nieuwe kop kost??
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Als er een helicoil in te tappen is, dan is dit een goede oplossing en zal zeker goedkoper zijn dan een nieuwe kop. Ik heb hier ooit over gebeld. De prijzen lagen toen tussen de 25 en 75 euro. Maar dan moet je hem nog reviseren ook. Een Helicoil erin draaien of laten draaien zal een paar tientjes zijn (als je het laat doen dan). 

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
aha na 1000km moet ze dan nog een tik hebben?Gerard Maas schreef:Als je na 1000km de koppen na gaat trekken,draai ze dan eerst een hele omwenteling
los,zodat de koppen naar het spruitstuk kunnen draaien en daardoor die spanning kwijt
ben en ze dan weer op spanning zetten
ze staan nu op 3/4 voor afbreken