moter af

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

moter af

Bericht door Ramon » do 10 nov, 2005 19:22

beste mensen,

eindelijk is mijn revisie moter af alles wat nodig was is vervangen,

carburateur is gereviseerd
nieuwe in en uitlaat pakking
nieuwe olie koel rubbers
nieuwe karter aflsuit ringen
alles met vloeibare pakking gemonteerd (olie druk zender, wartels olie koeler etc,
verder voorste en achterste en prise as keering vervangen
zuigerveeren
olievulpijp
vliegwiel (snelle)
koppeling set
cilinder koppen vrij weinig mee gedaan lijken nog goed klepseals weet ik niet
motersteunen
123 ont
turbo tube
snelle sproeiers

zo dat was het denk ik.


as zaterdag gaat ze er in en blazen maar
ben benieuwd

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 10 nov, 2005 19:35

blazen maar, eerst rustig inrijden neem ik aan. :wink:

Ben benieuwd naar je vliegwiel ervaring. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Re: moter af

Bericht door Evan » do 10 nov, 2005 23:29

Ramon2cv schreef: alles met vloeibare pakking gemonteerd (olie druk zender, wartels olie koeler etc,

cilinder koppen vrij weinig mee gedaan lijken nog goed klepseals weet ik niet
alles met vloeibare pakking :) zijn de ouderwetse koperen pakkingringen en de rubber hulsjes voor je oliekoeler niet goed genoeg meer ;)

en als je de cilinderkoppen er toch af hebt kun je toch gelijk de kleppen slijpen?

of zeur ik nu teveel ;)
Ami 8 break

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 14 nov, 2005 08:53

kleppen slijpen bleek niet nodig, dat is iets voor de volgende keer! alle koper ringetjes gebruikt hoor, maar het zekere voor het onzekere he!

zaterdag blok er in gelegt, binnen 2 uur zat ze er in. ze wou echter nog niet op eigen kracht starten (hhmm)

dus aanslepen maar, na een hoop geplof liep ze niet echt lekker stationair, na een ritje of wat a 40 km, begon ze te uitlaatgassen te lekken langs de cilinderkop met de daarbij horende herrie.

hierbij kwan dus dat ze nog steeds niet op eigen kracht wou starten, volgende dag alles nagelopen en nog steed niks,

Vervolgens de cilinderkoppen nog wat strakker aangedraaid en ja ze starte warempel in een keer aha dat was het dus!

nu na 100 km rijden bleek ze toch nog een beetje te lekken langs de kop(ik ben ondertussen vergiftigt)

en in een keer starten zit er nog niet in,

ik ga de boel maar eerst een rustig inrijden en dan probeer ik mijn koppen nog iets vaster te zetten. TIPS???

verder loop het blokje prima ook het afgedraaide vliegwiel merk je bij de eerste versnelling best wel, erg wennen hoor over 1000 km horen jullie mijn ervaringen wat betreft snelheid

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2179
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 14 nov, 2005 10:37

Het kan soms nodig zijn om de zitting van de cilinder in de kop iets in te slijpen.
Ik heb dat gewoon voor de zekerheid gedaan, met kleppenslijppasta en een cilinder,
mag een oude zijn waar koelribben afgeslepen zijn om wat meer slag te kunnen maken.
Daarna wel goed schoonmaken!
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 14 nov, 2005 20:43

ja dat is nu te laat!!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 18 nov, 2005 15:27

alles losgemaakt nu goed secuur vast gezet en ja alles doet het weer, als cadeautje heb ik mezelf gelijk een set nieuwe banden gegeven.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 18 nov, 2005 17:02

Als je na 1000km de koppen na gaat trekken,draai ze dan eerst een hele omwenteling
los,zodat de koppen naar het spruitstuk kunnen draaien en daardoor die spanning kwijt
ben en ze dan weer op spanning zetten

burtonbouwer
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: do 7 apr, 2005 15:33
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door burtonbouwer » za 19 nov, 2005 21:30

Vandaag dus de proefstart gemaakt met mijn eendonderstel; als een naaimachine, echter bij een flinke dot gas sprong 1 bougie eruit. Het schroefdraad in de kop was slecht dat wist ik, maar dit komt dan toch onverwacht. Wat bepaalt of je voor een helicoil kiest of een nieuwe cilinderkop? Iemand enig idee wat zo'n nieuwe kop kost??
AS BUILT & IN OPERATION
Burton 590 hit the roads since 29 juni 2006
http://www.burtonbouw.nl

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 20 nov, 2005 09:09

Als er een helicoil in te tappen is, dan is dit een goede oplossing en zal zeker goedkoper zijn dan een nieuwe kop. Ik heb hier ooit over gebeld. De prijzen lagen toen tussen de 25 en 75 euro. Maar dan moet je hem nog reviseren ook. Een Helicoil erin draaien of laten draaien zal een paar tientjes zijn (als je het laat doen dan). :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 21 nov, 2005 08:29

de anwb deed het zo voor me, dus zorg gewoon dat je ergens langs de weg staat,

raceeend
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 2 mei, 2005 22:52

Bericht door raceeend » di 22 nov, 2005 00:54

Ramon2cv schreef:de anwb deed het zo voor me, dus zorg gewoon dat je ergens langs de weg staat,
ja motorblok in de kofferbak en de anwb bellen.. zeggen dat je mid-engine eend stil staat :D

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 22 nov, 2005 08:50

Gerard Maas schreef:Als je na 1000km de koppen na gaat trekken,draai ze dan eerst een hele omwenteling
los,zodat de koppen naar het spruitstuk kunnen draaien en daardoor die spanning kwijt
ben en ze dan weer op spanning zetten
aha na 1000km moet ze dan nog een tik hebben?

ze staan nu op 3/4 voor afbreken

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 22 nov, 2005 10:22

Hallo Ramon.
Nee,het is de bedoeling dat je de koppen door die lange tapeinden iets draaibaar zijn en
door ze even iets te lossen kunnen ze de stand van het spruitstuk aannemen en ze dan
op de normale spanning weer vastzetten.Dit voorkomt lekke spruitstukpakkingen etc.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 22 nov, 2005 14:16

dat heeft ie al gedaan, het spruitstuk staat er goed op en is nergens lek

Plaats reactie