5-bak

Alles over visa-conversies.
Kees-Jan Smit
Beginner
Beginner
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 15 dec, 2003 12:17
Locatie: Spaarndam

5-bak

Bericht door Kees-Jan Smit » wo 9 nov, 2005 16:56

Hallo, ik weet niet of dit al ooit ter sprake is geweest op dit forum maar kijk hier als je een eendenvijfbak aan je visablok wilt knopen:

http://burton.ices.de/resource/2cv5gang.txt

WHOEA!

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » wo 9 nov, 2005 18:37

ja ken deze mensen, volgens mij leveren ze iedere gewenste overbrenging, mogelijkheden genoeg voor iedereen zou ik zeggen! heb er zelf ook al over gedacht, maar 't is me iets te prijzig....

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gast

Re: 5-bak

Bericht door Gast » wo 9 nov, 2005 19:00

Kees-Jan Smit schreef:Hallo, ik weet niet of dit al ooit ter sprake is geweest op dit forum maar kijk hier als je een eendenvijfbak aan je visablok wilt knopen:

http://burton.ices.de/resource/2cv5gang.txt

WHOEA!
kan iemand vertalen
FR zijn dat franken ? toch geen euro's hé

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 9 nov, 2005 19:04

Klinkt interessant (op de prijzen na dan ;) ), maar is er niet een bestaande 5-bak die je achter een Eendenmotor kan knopen ? Van een DS of GSA ofzo ?
Afblijven.

sharanneke
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 19:45
Locatie: Hengelo

Zwitserse Franken

Bericht door sharanneke » wo 9 nov, 2005 19:39

Aanezien de postcode in Zitserland is (CH) zal het wel om Zwitserse Franken gaan.

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » wo 9 nov, 2005 21:13

Op internet is veel te vinden he:

http://www.winni-the-pooh.de/auto/ente/weber/weber.htm

Misschien van toepassing hierop?

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

raceeend
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 2 mei, 2005 22:52

Bericht door raceeend » wo 9 nov, 2005 23:59

overigens.. 1800 frank (ch) is E1214,58

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 10 nov, 2005 18:24

Ik heb het door een vertaalmachine gehaald, maar het enige wat ik er uit begrijp is dat deze ombouw niet denderend goed is. Misschien is er iemand die het beter kan vertalen ?
Afblijven.

flash
Beginner
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 1 dec, 2004 21:48
Locatie: Dordrecht

Bericht door flash » vr 11 nov, 2005 00:19

Lelijke Eend schreef:Ik heb het door een vertaalmachine gehaald, maar het enige wat ik er uit begrijp is dat deze ombouw niet denderend goed is. Misschien is er iemand die het beter kan vertalen ?
heb het ook ff door een vertaal site gehaald (en ff hier naartoe geplakt :) ) en kon het wel aardig te volgen ondanks een paar verkeerde worden


Peter Weber
Workshop
Gossauerstrasse 18
CH 8340 Hinwil
Tel.: 0041.449380678
Fax: 0041.449373278

Betr. 5-ganggetriebe, De adapters van visa

Wij kunnen transmissies van verschillende gradaties voorzien. In de normale omstandigheden is het vijfde vertaalde gelijke cursus
als
vierde cursus in de standaardtransmissie van 2CV6, maar met een enigszins kortere eerste cursus en dichtere stadia.
Voor normale eenden met visa wordt de motor gewoonlijk gebruikt 6%
langer
vertaalde transmissie, D.h. met een langere totale vertaling (met een 8/31 verschil in plaats van
8/33).
Voor Lomax met visamotoren is een 20% langere vertaalde transmissie
gewoonlijk gebruikt. In dit geval cursussen één tot vier zijn gradated en de vijfde
cursus
langer vertaald zoals in 2CV6. Van het werden ongeveer 8 tot 10 stukken geleverd.
Voor Lomax met motoren Guzzi gewoonlijk lange wordt mogelijk, een 26% langere vertaalde transmissie vewendet. Het gebruikt de zelfde gradaties zoals die hierboven met een 8/31
worden gecombineerd
verschil. Van het werden ongeveer 4 stukken geleverd.
Ik denk dat 20% zal het langere beste een Burton waarschijnlijk
passen, daar is de aërodynamica in ongeveer vergelijkbaar met een Lomax.
Prijzen:
Transmissie:
5-troep transmissie normaal, in de uitwisseling tegen 4-troep Fr. 1800.--
Extra prijs speciaal lang (geruilde verschuivingsvorken) Fr. 350.--
Extra prijs voor nieuwe kampen (aan te bevelen) Fr. 300.--

De adapter van de motor:
Boringen voor de gevers van de visaontsteking in transmissieklok Fr. 90.--
Het opzetten van de gever plaat voor inclusieve de gever van de
visaontsteking. De wasmachines van de afstand,
Het lageruitbreiding van de duw en verkorte schroeven en
Blikken voor getriebeaufhaengung in achterFr. 280.--

Tijd voor levering: momenteel ongeveer 3-4 maanden (voorwaarden Juni 2004)

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » vr 11 nov, 2005 10:45

flash schreef:
Lelijke Eend schreef:Ik heb het door een vertaalmachine gehaald, maar het enige wat ik er uit begrijp is dat deze ombouw niet denderend goed is. Misschien is er iemand die het beter kan vertalen ?
heb het ook ff door een vertaal site gehaald (en ff hier naartoe geplakt :) ) en kon het wel aardig te volgen ondanks een paar verkeerde worden


Peter Weber
Workshop
Gossauerstrasse 18
CH 8340 Hinwil
Tel.: 0041.449380678
Fax: 0041.449373278

Betr. 5-ganggetriebe, De adapters van visa

Wij kunnen transmissies van verschillende gradaties voorzien. In de normale omstandigheden is het vijfde vertaalde gelijke cursus
als
vierde cursus in de standaardtransmissie van 2CV6, maar met een enigszins kortere eerste cursus en dichtere stadia.
Voor normale eenden met visa wordt de motor gewoonlijk gebruikt 6%
langer
vertaalde transmissie, D.h. met een langere totale vertaling (met een 8/31 verschil in plaats van
8/33).
Voor Lomax met visamotoren is een 20% langere vertaalde transmissie
gewoonlijk gebruikt. In dit geval cursussen één tot vier zijn gradated en de vijfde
cursus
langer vertaald zoals in 2CV6. Van het werden ongeveer 8 tot 10 stukken geleverd.
Voor Lomax met motoren Guzzi gewoonlijk lange wordt mogelijk, een 26% langere vertaalde transmissie vewendet. Het gebruikt de zelfde gradaties zoals die hierboven met een 8/31
worden gecombineerd
verschil. Van het werden ongeveer 4 stukken geleverd.
Ik denk dat 20% zal het langere beste een Burton waarschijnlijk
passen, daar is de aërodynamica in ongeveer vergelijkbaar met een Lomax.
Prijzen:
Transmissie:
5-troep transmissie normaal, in de uitwisseling tegen 4-troep Fr. 1800.--
Extra prijs speciaal lang (geruilde verschuivingsvorken) Fr. 350.--
Extra prijs voor nieuwe kampen (aan te bevelen) Fr. 300.--

De adapter van de motor:
Boringen voor de gevers van de visaontsteking in transmissieklok Fr. 90.--
Het opzetten van de gever plaat voor inclusieve de gever van de
visaontsteking. De wasmachines van de afstand,
Het lageruitbreiding van de duw en verkorte schroeven en
Blikken voor getriebeaufhaengung in achterFr. 280.--

Tijd voor levering: momenteel ongeveer 3-4 maanden (voorwaarden Juni 2004)

\o/ die vertaalmachines zijn echt brak! :D
vroem vroem

Gebruikersavatar
no fear
Beginner
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 2 okt, 2005 21:04
Locatie: leeuwarden

Bericht door no fear » vr 11 nov, 2005 17:04

ben er nog niet echt wijzer van geworden!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » vr 11 nov, 2005 18:13

Ik wel. Je hebt gewoon meer versnellingen. In z'n 5 ga je met deze nieuwe versnellingsbak ongeveer exact even hard als normaal in z'n 4.

Als je bij gelijk toerental in z'n 5 (iets) harder gaat dan normaal in z'n 4 had ik het interessant gevonden. Nu krijg je het alleen drukker tijdens het rijden.
Afblijven.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 11 nov, 2005 18:45

niet helemaal want hoewel de 5 zelfde overbrenging heeft als de "oude" 4 kun je een totaal overbrenging krijgen van 120%, dus in zijn 5 draait hij toch minder toeren. Voordeel is wel dat je lekker door kunt trekken in zijn 3 en zijn 4

Gebruikersavatar
AcaMarcel
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: do 25 aug, 2005 21:26
Locatie: Roosendaal

Bericht door AcaMarcel » vr 11 nov, 2005 18:49

Hoi Crashduk,
Ik heb mijn persoonlijk vertaler erop los gelaten en ik begrijp dat; bij de standaard ombouw van 4 naar 5 versnellingen de eind reductie/overbreng verhouding hetzelfde is.
MAAR je kan voor 350Fr. (236,€) meerprijs kiezen uit een 6% of 20% hoogere eind-reductie/overbrengings.
Waarbij de 6% 'verhoging' voor de visa-blokjes wordt geadviseerd en de 20% 'verhoging' voor de Burtons wordt geadviseerd vanwege de pk/gewicht verhouding.
Het lijkt me niet de bedoeling/verstandig dat je met een normaal eenden blok en 20% hogere eind-reductie/overbrenging gaat rijden, omdat je dan juist bij wat tegen wind of berg op, meer terug zult moeten schakelen naar de 4e versnelling dan je wilt. (kwestie van Pk gebrek)

Hopenlijk duidelijk genoeg..
Greetz; M.
LangeAcaRijder, die geen zonneklep nodig heeft.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » vr 11 nov, 2005 19:25

backfire schreef:niet helemaal want hoewel de 5 zelfde overbrenging heeft als de "oude" 4 kun je een totaal overbrenging krijgen van 120%, dus in zijn 5 draait hij toch minder toeren. Voordeel is wel dat je lekker door kunt trekken in zijn 3 en zijn 4
Waar zit hem dan het verschil ? Passen ze het diffrentieel ook aan ofzo ?
Afblijven.

Plaats reactie