kloppen van d3e motor
kloppen van d3e motor
Mijn motor "klopt" als ie stationair draait, lijkt net alsof er een mannetje in zit met een klein hamertje. Ik zit/zat zelf te denken aan het big end lager maar als ik wat gas geef is het weg. kleppen ed zijn goed gesteld. Wat zou het kunnen zijn, het betreft een 2cv6 club 602 motor.
Rob.
Rob.
- Daffy
- Super eendkenner
- Berichten: 333
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 07:40
- Locatie: Papendrecht
- Contacteer:
tikken
Een paar mogelijkheden: Klep of kleppen ( speling te groot)
pistonpenlager
kantelende zuiger
ingesleten tuimelaarasje
veertje gebroken in het nokkenas tandwiel
gebroken zuigerveer
te lange bougie gemonteerd
drijfstang lager.
Om erachter te komen wat de herrie precies inhoud , moeten er een aantal testjes worden gedaan. Ik zelf gok op een ingesleten tuimelaarasje , of gewoon te losse klep(pen).
Daffy
pistonpenlager
kantelende zuiger
ingesleten tuimelaarasje
veertje gebroken in het nokkenas tandwiel
gebroken zuigerveer
te lange bougie gemonteerd
drijfstang lager.
Om erachter te komen wat de herrie precies inhoud , moeten er een aantal testjes worden gedaan. Ik zelf gok op een ingesleten tuimelaarasje , of gewoon te losse klep(pen).
Daffy
Nou Daffy, zoals gezegd kleppen zijn gesteld (dit is ook correct gedaan), bougie kan het ook niet zijn, deze zijn gewisseld voor de orginele. het geluid komt ook niet uit de cilinder, maar meer uit het blok zelf, ik heb helaas geen stethoscoop om beter te luisteren.
O ja vergeten te vermelden, als ie koud is heeft dat geluid dus helemaal niet, alleen als ie op temp. is.
Ik wil wel verder testen maar ik ben niet zo goed op de hoogte van het eende blok, ik ben een beginnende kwaker, maar wil mijn eendje goed verzorgen.
Van de vraagbaak wordt ik ook niet veel wijzer.
Rob
O ja vergeten te vermelden, als ie koud is heeft dat geluid dus helemaal niet, alleen als ie op temp. is.
Ik wil wel verder testen maar ik ben niet zo goed op de hoogte van het eende blok, ik ben een beginnende kwaker, maar wil mijn eendje goed verzorgen.
Van de vraagbaak wordt ik ook niet veel wijzer.
Rob
- Daffy
- Super eendkenner
- Berichten: 333
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 07:40
- Locatie: Papendrecht
- Contacteer:
tikken
Klinkt niet goed. Een stethoscoop heb je overigens niet nodig , een lange schroevendraaier op het blok , je oor erop , en luisteren waar de hardste herrie zit werkt ook.
Je omschrijving ,,warme motor meer herrie dan koude'' wijst vaak op te veel ruimte op een glijlager.De lokatie die je opgeeft kan eigenlijk alleen maar betekenen een drijfstanglager.
Als het een lichte tik is , kan het ook nog het nokkenastandwiel zijn .
Als je in de buurt van Rotterdam woont , wil ik wel eens luisteren.
Succes , of eigenlijk ,sterkte ermee.
Daffy
Je omschrijving ,,warme motor meer herrie dan koude'' wijst vaak op te veel ruimte op een glijlager.De lokatie die je opgeeft kan eigenlijk alleen maar betekenen een drijfstanglager.
Als het een lichte tik is , kan het ook nog het nokkenastandwiel zijn .
Als je in de buurt van Rotterdam woont , wil ik wel eens luisteren.
Succes , of eigenlijk ,sterkte ermee.
Daffy
Motor tik
Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb. Een tijdje geleden heb ik hier een onderwerp voor geopend. Hierna heb ik een zuiger en cilinder vervangen aangezien deze te ruim waren geworden. Alles weer ingebouwd maakt hij dezelfde tik nog. Waarschijnlijk Krukasklagers of drijfstanglagers. Nu ga ik m'n hele blok uitelkaar slopen.
Trouwens iemand nog ideeen hoe je makkelijk je blok kan splijten. Met een oud blok wat ik heb lukt dit helaas niet.
Trouwens iemand nog ideeen hoe je makkelijk je blok kan splijten. Met een oud blok wat ik heb lukt dit helaas niet.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Motor revisie
Hallo Robert.
Ik mag aannemen dat je alle bouten in de omtrek en ook dat moertje bij de oliepomp(die ook
los moet.en die grotere bouten naast de cil.Als je zeker weet dat alles eraf en los gemaakt heb en hij blijft vastzitten dan sla je met een hamersteel op het stuk waar de
oliekoeler gezeten heeft en diagonaal op de andere hoek,want er zit vloeibare pakking
tussen.Als je hem los heb en de krukas eruit dan pak je hem bij een drijfstang en sla je
erop.Als je dan een tik hoort is het bigendlager kapot.
Ik mag aannemen dat je alle bouten in de omtrek en ook dat moertje bij de oliepomp(die ook
los moet.en die grotere bouten naast de cil.Als je zeker weet dat alles eraf en los gemaakt heb en hij blijft vastzitten dan sla je met een hamersteel op het stuk waar de
oliekoeler gezeten heeft en diagonaal op de andere hoek,want er zit vloeibare pakking
tussen.Als je hem los heb en de krukas eruit dan pak je hem bij een drijfstang en sla je
erop.Als je dan een tik hoort is het bigendlager kapot.