Stralen + Straalgrit

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Stralen + Straalgrit

Bericht door Jacobus_XIII » di 22 nov, 2005 14:54

Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig met het bouwen van een (4 cilinder) eend.

Afgelopen weekeind ben ik druk bezig geweest om, met een slijptol met daarop een staalborstel, mijn draagarmen kaal te poesten. Helaas kan ik niet overal even goed bij. Ik zit er aan te denken om een grit-straal-apparaatje aan te schaffen. Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het een beetje? Krijg je hiermee tectyl van een draagarm af? Wat voor straalgrit kan ik het beste gebruiken en waar kan ik uberhaubt straalgrit kopen?

Jacob

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » di 22 nov, 2005 15:42

Rustbusters,

maar zit er zelf aan te denken om het met zilverzand te gaan doen.

Gast

Bericht door Gast » di 22 nov, 2005 15:48

backfire schreef:Rustbusters,

maar zit er zelf aan te denken om het met zilverzand te gaan doen.
Dat moet toch super slecht zijn voor je longen ofzo? Mijn opa gebruike vroeger ook zand maar dacht dat dit officieel niet meer mocht?

Jacob

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » di 22 nov, 2005 16:01

officieel niet nee, maar goed normaal zet je wel ff goed masker op, ik heb een hele goeie (eigenlijk spuitmasker met koolstoffilter.

Desnoods rubber flap er om heen fabrieken om het meeste tegen te houden

Grid heeft als nadeel dat het roest, dus als er restanten in je chassis blijven dan roest dat lekker.

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jacobus_XIII » di 22 nov, 2005 17:48

backfire schreef:officieel niet nee, maar goed normaal zet je wel ff goed masker op, ik heb een hele goeie (eigenlijk spuitmasker met koolstoffilter.

Desnoods rubber flap er om heen fabrieken om het meeste tegen te houden

Grid heeft als nadeel dat het roest, dus als er restanten in je chassis blijven dan roest dat lekker.
Mmm... ik denk dat ik het eerst maar eens met zand ga proberen. Had al even na grit zitten kijken maar kon zo geen zaak bij mij in de buurt vinden die het verkocht. Zand is overal wel op te scharrelen.

Is het aan te raden om een straal-pistool aan te schaffen of is het stralen ook te doen met de tool die hieronder (links boven) is weergegeven. Hier heb ik er namelijk nog 2 van bij m'n ouders liggen. Kan deze helaas nu (of voor het weekeind) niet testen en wil eigenlijk dit weekeind m'n draagarmen van een ander kleurtje voorzien hebben :roll:

Afbeelding

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » di 22 nov, 2005 18:14

Nou mijn plan is om dezelde tool te gebruiken. Hoop alleen dat de compressor genoeg druk en liters leverd om te stralen. En ach proberen kan geen kwaad en zakkie fijn zand kost ook maar 2,5 euro.

Shit weer vergeten zak te halen, kom net bij de karwei vandaan. tsss slapert

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jacobus_XIII » di 22 nov, 2005 18:17

backfire schreef:Nou mijn plan is om dezelde tool te gebruiken. Hoop alleen dat de compressor genoeg druk en liters leverd om te stralen. En ach proberen kan geen kwaad en zakkie fijn zand kost ook maar 2,5 euro.

Shit weer vergeten zak te halen, kom net bij de karwei vandaan. tsss slapert
Precies! Een zak straalgrit kost al snel een paar tientjes.

Ik laat nog wel ff weten hoe het van het weekeind gegaan is!

TB
Moderator

Bericht door TB » di 22 nov, 2005 23:19

Ben benieuwd of het gaat hiermee. Ik moet ook m'n draagarmen nog schoonmaken en opnieuw spuiten.

Als ik het zo lees kan ik beter maar niet gaan schuren :)
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » di 22 nov, 2005 23:26

stralen gaat ook veel makkelijkers en het eindresultaat is ook mooi. Ik ben benieuwd naar de bevindingen van Jacobus den 13e

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » wo 23 nov, 2005 00:30

Ga eens naar een bedrijf waar je o.a motorblokken af kan (laten) schoon spuiten. Kost minder en volgens mij maak je een goede kans dat het werkt ! Koudontvetter er op spuiten, intrekken, afspuiten met tienmiljoen bar.

Ik heb mijn motorblok er ook aardig schoon mee gekregen. Onthoud wel dat een motorblok warm wordt waardoor vuil goed vast bakt en en draagarm niet ;)
Afblijven.

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Eminence Grise » wo 23 nov, 2005 01:06

iets meer werk... met plamuurmes oude tectyl wegsteken en dan schoonmaken met benzine.
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jacobus_XIII » wo 23 nov, 2005 07:50

Eminence Grise schreef:iets meer werk... met plamuurmes oude tectyl wegsteken en dan schoonmaken met benzine.
Zo heb ik ook m'n ami-super-chassis kaal gemaakt. Daar zat namelijk teveel tectyl op om met de slijptol & slaalborstelkop te verwijderen. Het was inderdaad een tijdrovende klus! http://www.ccars.nl

Moet zeggen dat mijn draagarmen wel goed kaal te krijgen zijn met de combie slijptol & staalborstel. Het nadeel van zo'n lompe staalborstelkop is dat je lang niet voeral kan komen. Vandaar dat ik de moeilijk te bereiken plekken wil stralen.

Ik houd jullie op de hoogte!

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door leo top » wo 23 nov, 2005 08:31

Jacobus_XIII schreef: Het nadeel van zo'n lompe staalborstelkop is dat je lang niet voeral kan komen. Vandaar dat ik de moeilijk te bereiken plekken wil strale
Dremeltje?

TB
Moderator

Bericht door TB » wo 23 nov, 2005 10:05

Motorblok maak ik gewoon schoon met WD40. Werkt goed, hoef ik m niet voor weg te brengen naar een bedrijf.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jacobus_XIII » wo 23 nov, 2005 10:16

TB schreef:Motorblok maak ik gewoon schoon met WD40. Werkt goed, hoef ik m niet voor weg te brengen naar een bedrijf.
Precies, koudontvetter (of heel heel veel theelepeltjes dreft) en een goede hogedrukspuit doet wonderen :lol: :lol:

Plaats reactie