Stralen + Straalgrit
-
- Regelmatige poster
Stralen + Straalgrit
Hallo,
Ik ben al een tijdje bezig met het bouwen van een (4 cilinder) eend.
Afgelopen weekeind ben ik druk bezig geweest om, met een slijptol met daarop een staalborstel, mijn draagarmen kaal te poesten. Helaas kan ik niet overal even goed bij. Ik zit er aan te denken om een grit-straal-apparaatje aan te schaffen. Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het een beetje? Krijg je hiermee tectyl van een draagarm af? Wat voor straalgrit kan ik het beste gebruiken en waar kan ik uberhaubt straalgrit kopen?
Jacob
Ik ben al een tijdje bezig met het bouwen van een (4 cilinder) eend.
Afgelopen weekeind ben ik druk bezig geweest om, met een slijptol met daarop een staalborstel, mijn draagarmen kaal te poesten. Helaas kan ik niet overal even goed bij. Ik zit er aan te denken om een grit-straal-apparaatje aan te schaffen. Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het een beetje? Krijg je hiermee tectyl van een draagarm af? Wat voor straalgrit kan ik het beste gebruiken en waar kan ik uberhaubt straalgrit kopen?
Jacob
-
- Addicted user
- Contacteer:
officieel niet nee, maar goed normaal zet je wel ff goed masker op, ik heb een hele goeie (eigenlijk spuitmasker met koolstoffilter.
Desnoods rubber flap er om heen fabrieken om het meeste tegen te houden
Grid heeft als nadeel dat het roest, dus als er restanten in je chassis blijven dan roest dat lekker.
Grid heeft als nadeel dat het roest, dus als er restanten in je chassis blijven dan roest dat lekker.
-
- Regelmatige poster
Mmm... ik denk dat ik het eerst maar eens met zand ga proberen. Had al even na grit zitten kijken maar kon zo geen zaak bij mij in de buurt vinden die het verkocht. Zand is overal wel op te scharrelen.backfire schreef:officieel niet nee, maar goed normaal zet je wel ff goed masker op, ik heb een hele goeie (eigenlijk spuitmasker met koolstoffilter.
Is het aan te raden om een straal-pistool aan te schaffen of is het stralen ook te doen met de tool die hieronder (links boven) is weergegeven. Hier heb ik er namelijk nog 2 van bij m'n ouders liggen. Kan deze helaas nu (of voor het weekeind) niet testen en wil eigenlijk dit weekeind m'n draagarmen van een ander kleurtje voorzien hebben

-
- Regelmatige poster
Precies! Een zak straalgrit kost al snel een paar tientjes.backfire schreef:Nou mijn plan is om dezelde tool te gebruiken. Hoop alleen dat de compressor genoeg druk en liters leverd om te stralen. En ach proberen kan geen kwaad en zakkie fijn zand kost ook maar 2,5 euro.
Shit weer vergeten zak te halen, kom net bij de karwei vandaan. tsss slapert
Ik laat nog wel ff weten hoe het van het weekeind gegaan is!
-
- Heavy user
Ga eens naar een bedrijf waar je o.a motorblokken af kan (laten) schoon spuiten. Kost minder en volgens mij maak je een goede kans dat het werkt ! Koudontvetter er op spuiten, intrekken, afspuiten met tienmiljoen bar.
Ik heb mijn motorblok er ook aardig schoon mee gekregen. Onthoud wel dat een motorblok warm wordt waardoor vuil goed vast bakt en en draagarm niet
Ik heb mijn motorblok er ook aardig schoon mee gekregen. Onthoud wel dat een motorblok warm wordt waardoor vuil goed vast bakt en en draagarm niet

Afblijven.
-
- Veelvuldig poster
-
- Regelmatige poster
Zo heb ik ook m'n ami-super-chassis kaal gemaakt. Daar zat namelijk teveel tectyl op om met de slijptol & slaalborstelkop te verwijderen. Het was inderdaad een tijdrovende klus! http://www.ccars.nlEminence Grise schreef:iets meer werk... met plamuurmes oude tectyl wegsteken en dan schoonmaken met benzine.
Moet zeggen dat mijn draagarmen wel goed kaal te krijgen zijn met de combie slijptol & staalborstel. Het nadeel van zo'n lompe staalborstelkop is dat je lang niet voeral kan komen. Vandaar dat ik de moeilijk te bereiken plekken wil stralen.
Ik houd jullie op de hoogte!
-
- Regelmatige poster