hoe drijf je de topsnelheid van een eend op?

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
Locatie: Ursel, Belgium

hoe drijf je de topsnelheid van een eend op?

Bericht door 2cv6spécial » zo 27 nov, 2005 01:44

Welke aanpassingen zijn er allemaal nodig om een top van ong 140 a 150 te bereiken.Is dit eigenlijk wel mogelijk met een eendenblok???
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 27 nov, 2005 02:56

Volgens mij is dat met een eendenblok niet haalbaar en om je al bij een ander blokje uit. GS ofzo. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 27 nov, 2005 09:06

tuurlijk wel snelheden van 167 zijn haalbaar en er zijn er bij die nog harder kunnen met een 2cv blok.

Maar dan heb je dus echt een getuned blok. Voor dat geld kun je net zo goed een tigre blok zoeken. ;) en die passend maken. Er is een 2 cilinder tigre met 58 pk standaard.

raceeend
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 2 mei, 2005 22:52

Bericht door raceeend » zo 27 nov, 2005 10:38

ik denk eerder dat je een andere versnellingsbak moet zoeken dan een ander blok. het eendenblok heeft best nog wel potentieel, daar is echt wel meer uit te halen. de bak daarintegen draait al knap hard bij 110.

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Re: hoe drijf je de topsnelheid van een eend op?

Bericht door the Nosepicker » zo 27 nov, 2005 11:48

2cv6spécial schreef:Welke aanpassingen zijn er allemaal nodig om een top van ong 140 a 150 te bereiken.Is dit eigenlijk wel mogelijk met een eendenblok???
Een zogenaamde 'wheeliebar' lijkt me de belangrijkste aanpassing.. ;)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » zo 27 nov, 2005 12:04


2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
Locatie: Ursel, Belgium

Bericht door 2cv6spécial » zo 27 nov, 2005 12:33

raceeend schreef:ik denk eerder dat je een andere versnellingsbak moet zoeken dan een ander blok. het eendenblok heeft best nog wel potentieel, daar is echt wel meer uit te halen. de bak daarintegen draait al knap hard bij 110.

Welke bak zou dan geschikt zijn.Wat er nu reeds besteld is voor het blok

-123 ignition
-Big Bore kit
-Turbo tube met aangepaste sproeiers
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » zo 27 nov, 2005 15:06

met die opties op je blok moet je echt maximaal een dyanebak (iets langere eindoverbrenging) in je eend plakken! als je nog een langere eindoverbrenging neemt komt je eend nooit meer op z'n topsnelheid! Wat het grootste nadeel van een eend is, is de lucht weerstand, die neemt kwardatisch toe t.o.v. de snelheid. M.a.w. je moet heeeeel veel extra vermogen uit je blokkie halen om iets harder te gaan!

je moet i.d.d. naar de 50-60 PK! (is bijna het dubbele!) alles is in principe mogelijk, maar je moet dan wel reeel naar 't kostenplaatje blijven kijken en naar de levensduur! (of je moet natuurlijk een hele berg geld tot je beschikking hebben, maar in dat geval wil ik je best een handje helpen om eraf te komen :wink: )

kijk hier op 't forum ook even onder tuning algemeen, daar is al 't een en ander besproken en staan een aantal websites waar er meer info te vinden is. Op de site van Jeroen Cats is ook een calculator te vinden wat voor vermogen en versnellingsbak je moet hebben om aan hoge snelheden te komen. Ook staan daar verschillende ombouwmogelijkheden beschreven

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Caleana
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 23:18
Locatie: Amstelveen

Bericht door Caleana » zo 27 nov, 2005 15:10

raceeend schreef:...de bak daarintegen draait al knap hard bij 110.
Het probleem lijkt me dat de motor dan al hard draait..maar dat bedoel je waarschijnlijk ook :)

Maaruhhh... hoort deze hele draad eigenlijk niet in Tuning?

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
Locatie: Ursel, Belgium

Bericht door 2cv6spécial » zo 27 nov, 2005 15:43

Een zogenaamde 'wheeliebar' lijkt me de belangrijkste aanpassing..

Met voorwielaandrijving gaat dat zeker lukken,wheelies trekken :roll: :wink:
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » zo 27 nov, 2005 17:09

Dakje open en een hengel naar voren uitsteken met daaraan wat brood. Hou dit brood (tijdens het rijden) ca. 10 cm voor de grille.
Afblijven.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 28 nov, 2005 08:39

de balngrijkste dingen zijn, sporing laten stellen, dit kan 10 km per uur schelen,

daarnaast zou ik niet verder gaan dan big bore en groter sproeiers etc,

dan is het niet zo betrouwbaar meer.

ook leuk is firestone of mabor banden er op zetten die zijn iets kleiner dus op je teller zie je een hoger top!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 28 nov, 2005 12:31

Een eend hoort gewoon origineel. Wil je hard rijden koop dan een motorfiets of een dikke auto. Een eend is gemaakt voor een heel ander doel, dat maakt een eend juist zo leuk.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » ma 28 nov, 2005 12:54

Sleutelen of nog leuker een eend versleutelen is ook heeeeeel leuk. Eendentechniek is zo mooi!!!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 28 nov, 2005 17:13

idd, sleutelen is leuk maar rijden is het leukst,

Plaats reactie