hoe drijf je de topsnelheid van een eend op?
-
- Gebruiker
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
- Locatie: Ursel, Belgium
hoe drijf je de topsnelheid van een eend op?
Welke aanpassingen zijn er allemaal nodig om een top van ong 140 a 150 te bereiken.Is dit eigenlijk wel mogelijk met een eendenblok???
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Re: hoe drijf je de topsnelheid van een eend op?
Een zogenaamde 'wheeliebar' lijkt me de belangrijkste aanpassing..2cv6spécial schreef:Welke aanpassingen zijn er allemaal nodig om een top van ong 140 a 150 te bereiken.Is dit eigenlijk wel mogelijk met een eendenblok???
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
- inmijneendje
- Moderator
- Berichten: 1619
- Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
- Locatie: Kaatsheuvel
- Contacteer:
Zo doe je dat ---->http://www.2cvpartners.nl/v8.htm
-
- Gebruiker
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
- Locatie: Ursel, Belgium
raceeend schreef:ik denk eerder dat je een andere versnellingsbak moet zoeken dan een ander blok. het eendenblok heeft best nog wel potentieel, daar is echt wel meer uit te halen. de bak daarintegen draait al knap hard bij 110.
Welke bak zou dan geschikt zijn.Wat er nu reeds besteld is voor het blok
-123 ignition
-Big Bore kit
-Turbo tube met aangepaste sproeiers
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
met die opties op je blok moet je echt maximaal een dyanebak (iets langere eindoverbrenging) in je eend plakken! als je nog een langere eindoverbrenging neemt komt je eend nooit meer op z'n topsnelheid! Wat het grootste nadeel van een eend is, is de lucht weerstand, die neemt kwardatisch toe t.o.v. de snelheid. M.a.w. je moet heeeeel veel extra vermogen uit je blokkie halen om iets harder te gaan!
je moet i.d.d. naar de 50-60 PK! (is bijna het dubbele!) alles is in principe mogelijk, maar je moet dan wel reeel naar 't kostenplaatje blijven kijken en naar de levensduur! (of je moet natuurlijk een hele berg geld tot je beschikking hebben, maar in dat geval wil ik je best een handje helpen om eraf te komen )
kijk hier op 't forum ook even onder tuning algemeen, daar is al 't een en ander besproken en staan een aantal websites waar er meer info te vinden is. Op de site van Jeroen Cats is ook een calculator te vinden wat voor vermogen en versnellingsbak je moet hebben om aan hoge snelheden te komen. Ook staan daar verschillende ombouwmogelijkheden beschreven
greetz Rusty
je moet i.d.d. naar de 50-60 PK! (is bijna het dubbele!) alles is in principe mogelijk, maar je moet dan wel reeel naar 't kostenplaatje blijven kijken en naar de levensduur! (of je moet natuurlijk een hele berg geld tot je beschikking hebben, maar in dat geval wil ik je best een handje helpen om eraf te komen )
kijk hier op 't forum ook even onder tuning algemeen, daar is al 't een en ander besproken en staan een aantal websites waar er meer info te vinden is. Op de site van Jeroen Cats is ook een calculator te vinden wat voor vermogen en versnellingsbak je moet hebben om aan hoge snelheden te komen. Ook staan daar verschillende ombouwmogelijkheden beschreven
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Gebruiker
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
- Locatie: Ursel, Belgium
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
de balngrijkste dingen zijn, sporing laten stellen, dit kan 10 km per uur schelen,
daarnaast zou ik niet verder gaan dan big bore en groter sproeiers etc,
dan is het niet zo betrouwbaar meer.
ook leuk is firestone of mabor banden er op zetten die zijn iets kleiner dus op je teller zie je een hoger top!
daarnaast zou ik niet verder gaan dan big bore en groter sproeiers etc,
dan is het niet zo betrouwbaar meer.
ook leuk is firestone of mabor banden er op zetten die zijn iets kleiner dus op je teller zie je een hoger top!