123 ontsteking (topic nummer zoveel)
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
123 ontsteking (topic nummer zoveel)
Ik heb, via iemand anders, een 123 ontsteking gekocht (nee, niet van de vrachtwagen gevallen!). Het is er 1 met een vervroeging van 8 graden en een dwell die microprocessor gestuurd is, afhankelijk van de accu-spanning. Er zit geen vacuum vervroeging op, terwijl ik dacht dat dat wel zo zou zijn. Op zich is dat mijn probleem, maar ik vraag mij af of een 123 ontsteking met vacuum vervroeging niet beter is.
En nee, ik heb geen geschikt topic kunnen vinden om deze vraag in neer te poten
En nee, ik heb geen geschikt topic kunnen vinden om deze vraag in neer te poten
Afblijven.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
je hebt in ieder geval niet dat probleem van lekkende slangetjes enzo, maar hoe een vervroeging werkt van een zonder vacuum weet niet. je haalt immers je gewichten weg.
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
Volgens mij staat de vervroegingskromme geprogrammeerd in de ontsteking, dit maakt het ook een elektrische ontsteking. De vervroeging van de kontactpuntjes is een rechte lijn terwijl die van een 123 of W oid een kromme is.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Die slangen zijn geen probleem. Bij een lekje (kan het me niet voorstellen dat die dingen zomaar gaan lekken) plak je er een stuk tape overheen of je zet er een andere slang op.charleston tuning schreef:je hebt in ieder geval niet dat probleem van lekkende slangetjes enzo, maar hoe een vervroeging werkt van een zonder vacuum weet niet. je haalt immers je gewichten weg.
Okee, maar waarom dan (ook) een vervroeging d.m.v. vacuum ?CitRoel schreef:Volgens mij staat de vervroegingskromme geprogrammeerd in de ontsteking, dit maakt het ook een elektrische ontsteking. De vervroeging van de kontactpuntjes is een rechte lijn terwijl die van een 123 of W oid een kromme is.
Afblijven.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... ht=123blue
Met dank aan Tom Duckpower.
Wel gepost op het verkeerde forum.
Met dank aan Tom Duckpower.
Wel gepost op het verkeerde forum.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27