toch nog start problemen

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » vr 2 dec, 2005 10:30

André Post schreef:Het gebeurt wel eens dat vuil zich verzamelt onder in de koeltunnel tussen de cilinder
koelribben.
Hierdoor wordt de cilinder plaatselijk slecht gekoeld met als gevolg oververhitting
van de cilinder.
het gebeurd ook wel eens dat je je motor in de friet rijdt :D zeker als je 160 probeert te rijden :twisted:
vroem vroem

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 4 dec, 2005 08:57

van het weekend, een nieuwe vacuum pompje gemonteerd, andere stationair sproeier, vlotterhoogte, en ook de stroom gemeten op de onsteking bij starten (10.4) is dus goed, oja ook nog een nieuwe accu gemonteerd.

hij start iets beter maar nog niet helemaal lekker.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 5 dec, 2005 11:22

Heb je hem nu stationair goed afgesteld bij een goed warme motor?

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 13 dec, 2005 21:24

ja alles staat goed, maar het is nog steeds een bak van elende. hoe kouder hoe slechter en hoe warmer hoe beter

ik weet het niet meer dus ik zal er mee moeten leven de gouden tip word beloond met een flesje heerlijk wijn

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 13 dec, 2005 22:48

Had dus vorig jaar hetzelfde probleem.

Hoe oud is je accu? :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 13 dec, 2005 22:55

alles is nieuw!!!!!!!!!!!!!! ook de accu

dat is het eerste wat ik deed

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 13 dec, 2005 22:56

heb genoeg volt op de onts. als ik start

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 14 dec, 2005 08:45

Begin bij het begin.Accupolen schoon maken,aansluitingen aan bak en
startmotor schoonmaken,stekkers aan contactslot en bobine met JIF schoonmaken.Vlotterniveau controleren,Na evt.correctie overnieuw
stationair afstellen,werking choke en terugtrek mechanisme controleren,
Bougiekabels in een waterslang verpakken,zodat er geen vocht bij kan en
ze nergens tegen massa kunnen komen.Kleppen stellen.Meer weet ik niet
meer,maar volgens mij moet hij het dan doen

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 18 dec, 2005 12:06

zoals telefonisch besproken alles gehad gerard!

maar nu na 10 x alles na gelopen te hebben heb ik het een beetje gehad,

hij deed het met het andere blok ook niet alles is over gezet behalve het basis blok!


dus ik weet het niet

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » zo 18 dec, 2005 13:04

:? hoe zit het met de inlaatpakkingen van je spruitstuk...(of heb ik iets over het hoofd gelezen) ik heb bij mezelf ook zo'n soort probleem gehad, en toen heeft het blokkie waarschijnlijk valse lucht aangezogen bij een van de pakkingen. want nadat ik die vervangen had was het probleem over..
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » zo 18 dec, 2005 16:57

Als je een bougie eruit draait vonkt hij dan goed?Heb je genoeg compressie
Komt er benzine in de cilinders?Als die 3 dingen op de juiste tijd gebeuren
moet een motor lopen.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » zo 18 dec, 2005 23:48

In hoeverre zou het lucht in de benzineleiding kunnen zijn ? Misschien eens 's ochtends vroeg voor je start de benzineleiding lostrekken en Paula dan ff laten starten.

Ik zeg ook maar wat trouwens, maar je weet maar nooit ...
Afblijven.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 19 dec, 2005 08:20

komt genoeg uit jongens!

valse lucht ,moet je wel merken, maar daar start ie niet slecht van

hij begint te rputtelen en na een paar seconden lopen alle 2 de cilinders,

nou heeft een bougie een helicole, kan het zijn dat de boegie er niet ver genoeg in is gedraaid?

dat ie daarom slecht start!

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 19 dec, 2005 08:57

Kan dit nog een zwakke bougiekabel zijn?Als hij pruttelt,daarna stoppen
en voelen welke kant warm is,het probleem zit dan aan de koude kant,

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » ma 19 dec, 2005 16:32

klinkt als een lekke spruitstukpakking. zou die maar eens checken als de motor warmer wordt zetten de delen uit waardoor er meer vfalse lucht aangezochten wordt gaat hij meer pruttelen en stotteren. laat je hem afkoelen kun je weer rijden tot ie weer warm wordt en begint de ellende opnieuw. kzou die eerst effe checken.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Plaats reactie