power tube
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
zoals ik al zei als hij groen is staat lucht-benzine verhouding ideaal. Er onder of er boven dan staat hij te schraal of te rijk. Dus je gaat er mee rijden noteerd bij diverse toerentallen en snelheden de stand. Aan de hand daarvan kun je teugrekenen welke sproeier niet goed staat of te klein of te groot is.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
ja, erg knap...maar blijf je dan niet aan het wisselen met die sproeiers
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
en wat is nu uit eindelijk de ultieme combinatie...
of is dit geheim
of is dit geheim
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
ik zou het niet weten, heb deze gemaakt voor het testen van de turbo visa en die combinatie zal toch nooit passen in een standaard visa.
De ideale combinatie blijft natuurlijk injectie, als je die dan afstelt op hetzelfde vermogen wat je nu hebt is ie zuiniger en schoner. Dan nog KAT er tussen en je bent helemaal bij. Wie weet haal je 1:25 bij 90KM/H. Dan later nog ombouwen voor gebruik van methanol of alcohol en je kunt zelfs in scandinavie zonder problemen tanken.
De ideale combinatie blijft natuurlijk injectie, als je die dan afstelt op hetzelfde vermogen wat je nu hebt is ie zuiniger en schoner. Dan nog KAT er tussen en je bent helemaal bij. Wie weet haal je 1:25 bij 90KM/H. Dan later nog ombouwen voor gebruik van methanol of alcohol en je kunt zelfs in scandinavie zonder problemen tanken.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
hey ..... wie weet wat de tijd ons brengt
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
in 2cv blok neem ik aan....zonder aanpassingen?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
heb onlangs ook een turbotube gemaakt op m'n eend met visablok! ik had er altijd een sportfilter op zitten, maar werd een beetje moe van de herrie (30.000 km/jaar...)
ik heb wel gekeken naar de turbotubes van andere aanbieders (moderators let op, ik noem geen namen ) maar die diameter is een beetje te klein naar mijn zin en ben zelf maar aan het fabrieken gegaan! en heb nu een pijp met een inwendige diameter van 50 mm!
ik heb trouwens gebruik gemaakt van het orginele visa 2 cil luchtfilter (filterelement is hetzelfde als van een VW passat / BMW ??) lijkt me genoeg doorlaat te hebben, toch is mijn ervaring dat visablokken erg veel lucht nodig hebben om goed te lopen (met het sportfilter liep ie perfect)
nu loopt ie een stuk minder goed, denk dat ie (veel) te weinig brandstof krijgt, tot halverwege de eerste trap bij lage toeren gaat alles goed, tussen dat punt en halverwege de tweede trap lijkt het net of je met een koude motor rijdt zonder choke, daar boven trekt ie als een beer, en makkelijker naar hoge toeren dan met het sportfilter.
dus tussen ca 2500-4000 rpm doettie nie veel meer dan een gewoon eendblok, en daar heb ik em niet voor omgebouw snappie!?!? wie weet welke sproeier ik moet aanpassen en welke maat ik zou kunnen proberen (backfire??) het is trouwens een 644 blok met solex carb.
greetz Rusty
ik heb wel gekeken naar de turbotubes van andere aanbieders (moderators let op, ik noem geen namen ) maar die diameter is een beetje te klein naar mijn zin en ben zelf maar aan het fabrieken gegaan! en heb nu een pijp met een inwendige diameter van 50 mm!
ik heb trouwens gebruik gemaakt van het orginele visa 2 cil luchtfilter (filterelement is hetzelfde als van een VW passat / BMW ??) lijkt me genoeg doorlaat te hebben, toch is mijn ervaring dat visablokken erg veel lucht nodig hebben om goed te lopen (met het sportfilter liep ie perfect)
nu loopt ie een stuk minder goed, denk dat ie (veel) te weinig brandstof krijgt, tot halverwege de eerste trap bij lage toeren gaat alles goed, tussen dat punt en halverwege de tweede trap lijkt het net of je met een koude motor rijdt zonder choke, daar boven trekt ie als een beer, en makkelijker naar hoge toeren dan met het sportfilter.
dus tussen ca 2500-4000 rpm doettie nie veel meer dan een gewoon eendblok, en daar heb ik em niet voor omgebouw snappie!?!? wie weet welke sproeier ik moet aanpassen en welke maat ik zou kunnen proberen (backfire??) het is trouwens een 644 blok met solex carb.
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
met dat powerfilter is dit zeker beter geweest neem ik aan(trekkracht bovenin de toeren), ik heb ook ervaren dat het verschrikkelijk nou kont met dat filter op zo'n visa!
waarschijnlijk heeft de lucht minder weerstand met een K&N filter, dan met powertube (wat je niet zult verwachten), door die mindere weerstand krijgt hij toch iets makkelijker lucht wat ten goede komt boven in de toeren, met de origenele sproeier bezetting. (en omgekeerd onderin de toeren. ik had mijn K&N filter 15 cm omgelegd met een buis die gerribeld was, ik ging toen van een topsnelheid van 130 naar 100!!
onderin de toeren was ie super, maar boven in niets...
Dit alles moet met sproeiers wel een heel eind op te lossen zijn,
ik rij nu met K&N filter en een 130 sproeier in de twede trap (wel snelle nokkenas erin) onder in is nu perfeckt, bovenin is ook super, totzover ik door getrokken heb...(ben aant inrijden )
waarschijnlijk heeft de lucht minder weerstand met een K&N filter, dan met powertube (wat je niet zult verwachten), door die mindere weerstand krijgt hij toch iets makkelijker lucht wat ten goede komt boven in de toeren, met de origenele sproeier bezetting. (en omgekeerd onderin de toeren. ik had mijn K&N filter 15 cm omgelegd met een buis die gerribeld was, ik ging toen van een topsnelheid van 130 naar 100!!
onderin de toeren was ie super, maar boven in niets...
Dit alles moet met sproeiers wel een heel eind op te lossen zijn,
ik rij nu met K&N filter en een 130 sproeier in de twede trap (wel snelle nokkenas erin) onder in is nu perfeckt, bovenin is ook super, totzover ik door getrokken heb...(ben aant inrijden )
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Heb een meeltje gestuurd naar der Franzose, (die van die verstelbere sproeier) maar die past dus niet in een visa carb......
ga nu zelf een set sproeiers (laten) maken (pappa alvast bedankt) en dan testen of natuurlijk een keer naar de vermogensbankdag en dan helemaal goed afstellen!
greetz Rusty
ga nu zelf een set sproeiers (laten) maken (pappa alvast bedankt) en dan testen of natuurlijk een keer naar de vermogensbankdag en dan helemaal goed afstellen!
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400