Chassis nr. gedeeltelijk onleesbaar

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Chassis nr. gedeeltelijk onleesbaar

Bericht door CitRoel » zo 23 okt, 2005 20:20

Heb ik m'n eendje eindelijk thuis, kom ik erachter dat er al eens een nieuw chassis onder gezet is. Opzich geen probleem het chassis is daardoor wel in redelijk goede staat. Maar nu is de plek waar het chassis nr. ingeslagen is flink aangeroest en is na het opschuren een gedeelte van het nr. niet te lezen :(

Hoe pak ik dit nou aan?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gast

Bericht door Gast » zo 23 okt, 2005 20:55

Ik heb dit brobleem ook een gehad toen ik mijn Mehari invoerde bij de RDW.

Het originele nummer was door roest slecht te lezen, de RDW heeft toen een nieuwe inslag van het chassisnummer gedaan.

Belangrijk is het om te weten of jouw nummer officieel is ingeslagen of niet.
Is het geen officiele inslag, dan zou ik dezelfde slagcijfers zoeken en het nummer weer leesbaar maken.
Is het nummer officieel ingeslagen, dan kun je ook naar de RDW gaan. Je moet dan een afspraak maken, en er zijn kosten aan de inslag verbonden.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » di 15 nov, 2005 17:07

Ik heb inmiddels gemaild met de RDW, de inslag kost €20,- maar het onderzoek of het chassis nr. enz goed is kost €40,- :?

Is het nu misschien verstandig om voor de her inslag te gaan voordat ie af is? Nu is ie nog wel te herkennen als eend, het zou zonde zijn als ik 'm af zou hebben en ze slaan niet om de één of andere reden...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

patje74
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 12 mei, 2003 10:42
Locatie: Mantgum
Contacteer:

Bericht door patje74 » di 15 nov, 2005 22:13

Identiteits onderzoeken door de RDW kunnen soms flink lastig zijn. Als je huidige nummer niet via de officiele weg is ingeslagen, dan raad ik je het ritje RDW met klem af!
Ze kunnen het kenteken in beslag nemen bij twijfel, redenen kunnen o.a. zijn;
-wielen van een ander bouwjaar dan op het kenteken staat
-ander motortype
-het ontbreken van typeplaatjes

Ze hoeven niet te kunnen bewijzen dat het niet klopt, het niet kunnen vaststelen dat het wel klopt is voldoende!
Helaas weet ik dit uit ervaring.
Een vriend van mij is dit overkomen, hij mocht de wagen wel houden, maar zonder kenteken.

Gast

Bericht door Gast » do 17 nov, 2005 23:12

Ik heb een franse eend staan met het originele chassis. Het chassisnummer is bijna niet te lezen, maar heeft wel chevrons voor en achter het nummer.

Bij invoering zal dit zeker een afkeurpunt zijn.

Zou ik nu bij de RDW het nummer laten inslaan, en moet ik dan ook nog voor een vooronderzoek moeten betalen.

Of kan ik beter het nummer opnieuw inslaan?

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 18 nov, 2005 00:21

De RDW kan met allerlei technieken slecht leesbare nummers terughalen en alsnog controleren. Moet je er wel zeker van zijn dat er niet is gerommeld met je nummer.

Als het origineel is, zou ik zeker ff via de RDW gaan. Een eend kan beter legaal blijven. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Delfosso » ma 21 nov, 2005 20:52

Mijn chassis nummer is ook slecht leesbaar bijna helemaal vergaan. Die van mij zit overigens niet op het chassis maar op de bodemplaat naast de rechter stoel. Is al 2 keer door de APK gekomen zonder problemen met slecht leesbaar nummer. Dus lekker zo laten zitten lijkt mij..

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » za 26 nov, 2005 09:45

Punky schreef:De RDW kan met allerlei technieken slecht leesbare nummers terughalen en alsnog controleren. Moet je er wel zeker van zijn dat er niet is gerommeld met je nummer.

Als het origineel is, zou ik zeker ff via de RDW gaan. Een eend kan beter legaal blijven. :wink:
Nu hoop ik dat ze het niet als gerommel beschouwen dat er een nieuw chassis onder is gekomen en daardoor niet een origineel chassis nr. te lezen is.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » za 26 nov, 2005 19:06

als het chassis goedgekeurd is zal dat geen problemen mogen opleveren. Is er met het chassisnummer gekloot dan denk ik dat je een probleem hebt.Indentiteitsonderzoek is dan wel het minste.......
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » di 3 jan, 2006 18:31

Agent Oranje komt heel officieel uit Belgie, maar daar stond ie al een paar jaar zonder nummer... toevallig had ik een jaar ervoor een sloop dyane gekocht met een geldig kenteken alleen het nummer was zeer slecht te lezen. Vlak voordat de dyane uit elkaar ging ( mijn broer wilde de koets hebben en ik alleen maar het kenteken) is ie naar de Rdw geweest en daar hebben ze op de rechterachterpoot een nieuw nummer gezet. In de papieren staat echter alleen vermeld dat het nummer op de rechterachterpoot staat maar niet dat het een rdw nummer is....
De casper en hobbes eend heeft het nummer op de rechtervoor poot. Volgens mij kan ik 2 kentekens op 1 auto zetten...
met eendige groeten,

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » wo 4 jan, 2006 00:55

hobbes schreef:
* dat het nummer op de rechterachterpoot staat maar niet dat het een rdw nummer is....
* De casper en hobbes eend heeft het nummer op de rechtervoor poot. Volgens mij kan ik 2 kentekens op 1 auto zetten...
dat vraagt om een nadere uitleg......
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » do 5 jan, 2006 20:45

heb ik ook wel eens over na gedacht, kan je met een auto 2x naar de apk.

groet frank

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » vr 6 jan, 2006 09:49

Ik heb nu het chassis helemaal alleen liggen d.w.z. ik heb alles eraf gehaald. Zou de RDW moeilijk doen als ik alleen met het chassis kom? Dat vervoerd een stuk makkelijker.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Plaats reactie