Chassis nr. gedeeltelijk onleesbaar
Chassis nr. gedeeltelijk onleesbaar
Heb ik m'n eendje eindelijk thuis, kom ik erachter dat er al eens een nieuw chassis onder gezet is. Opzich geen probleem het chassis is daardoor wel in redelijk goede staat. Maar nu is de plek waar het chassis nr. ingeslagen is flink aangeroest en is na het opschuren een gedeelte van het nr. niet te lezen
Hoe pak ik dit nou aan?
Hoe pak ik dit nou aan?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Ik heb dit brobleem ook een gehad toen ik mijn Mehari invoerde bij de RDW.
Het originele nummer was door roest slecht te lezen, de RDW heeft toen een nieuwe inslag van het chassisnummer gedaan.
Belangrijk is het om te weten of jouw nummer officieel is ingeslagen of niet.
Is het geen officiele inslag, dan zou ik dezelfde slagcijfers zoeken en het nummer weer leesbaar maken.
Is het nummer officieel ingeslagen, dan kun je ook naar de RDW gaan. Je moet dan een afspraak maken, en er zijn kosten aan de inslag verbonden.
Het originele nummer was door roest slecht te lezen, de RDW heeft toen een nieuwe inslag van het chassisnummer gedaan.
Belangrijk is het om te weten of jouw nummer officieel is ingeslagen of niet.
Is het geen officiele inslag, dan zou ik dezelfde slagcijfers zoeken en het nummer weer leesbaar maken.
Is het nummer officieel ingeslagen, dan kun je ook naar de RDW gaan. Je moet dan een afspraak maken, en er zijn kosten aan de inslag verbonden.
Ik heb inmiddels gemaild met de RDW, de inslag kost €20,- maar het onderzoek of het chassis nr. enz goed is kost €40,-
Is het nu misschien verstandig om voor de her inslag te gaan voordat ie af is? Nu is ie nog wel te herkennen als eend, het zou zonde zijn als ik 'm af zou hebben en ze slaan niet om de één of andere reden...
Is het nu misschien verstandig om voor de her inslag te gaan voordat ie af is? Nu is ie nog wel te herkennen als eend, het zou zonde zijn als ik 'm af zou hebben en ze slaan niet om de één of andere reden...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Gebruiker
- Berichten: 126
- Lid geworden op: ma 12 mei, 2003 10:42
- Locatie: Mantgum
- Contacteer:
Identiteits onderzoeken door de RDW kunnen soms flink lastig zijn. Als je huidige nummer niet via de officiele weg is ingeslagen, dan raad ik je het ritje RDW met klem af!
Ze kunnen het kenteken in beslag nemen bij twijfel, redenen kunnen o.a. zijn;
-wielen van een ander bouwjaar dan op het kenteken staat
-ander motortype
-het ontbreken van typeplaatjes
Ze hoeven niet te kunnen bewijzen dat het niet klopt, het niet kunnen vaststelen dat het wel klopt is voldoende!
Helaas weet ik dit uit ervaring.
Een vriend van mij is dit overkomen, hij mocht de wagen wel houden, maar zonder kenteken.
Ze kunnen het kenteken in beslag nemen bij twijfel, redenen kunnen o.a. zijn;
-wielen van een ander bouwjaar dan op het kenteken staat
-ander motortype
-het ontbreken van typeplaatjes
Ze hoeven niet te kunnen bewijzen dat het niet klopt, het niet kunnen vaststelen dat het wel klopt is voldoende!
Helaas weet ik dit uit ervaring.
Een vriend van mij is dit overkomen, hij mocht de wagen wel houden, maar zonder kenteken.
Ik heb een franse eend staan met het originele chassis. Het chassisnummer is bijna niet te lezen, maar heeft wel chevrons voor en achter het nummer.
Bij invoering zal dit zeker een afkeurpunt zijn.
Zou ik nu bij de RDW het nummer laten inslaan, en moet ik dan ook nog voor een vooronderzoek moeten betalen.
Of kan ik beter het nummer opnieuw inslaan?
Bij invoering zal dit zeker een afkeurpunt zijn.
Zou ik nu bij de RDW het nummer laten inslaan, en moet ik dan ook nog voor een vooronderzoek moeten betalen.
Of kan ik beter het nummer opnieuw inslaan?
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
De RDW kan met allerlei technieken slecht leesbare nummers terughalen en alsnog controleren. Moet je er wel zeker van zijn dat er niet is gerommeld met je nummer.
Als het origineel is, zou ik zeker ff via de RDW gaan. Een eend kan beter legaal blijven.
Als het origineel is, zou ik zeker ff via de RDW gaan. Een eend kan beter legaal blijven.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Nu hoop ik dat ze het niet als gerommel beschouwen dat er een nieuw chassis onder is gekomen en daardoor niet een origineel chassis nr. te lezen is.Punky schreef:De RDW kan met allerlei technieken slecht leesbare nummers terughalen en alsnog controleren. Moet je er wel zeker van zijn dat er niet is gerommeld met je nummer.
Als het origineel is, zou ik zeker ff via de RDW gaan. Een eend kan beter legaal blijven.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 981
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Agent Oranje komt heel officieel uit Belgie, maar daar stond ie al een paar jaar zonder nummer... toevallig had ik een jaar ervoor een sloop dyane gekocht met een geldig kenteken alleen het nummer was zeer slecht te lezen. Vlak voordat de dyane uit elkaar ging ( mijn broer wilde de koets hebben en ik alleen maar het kenteken) is ie naar de Rdw geweest en daar hebben ze op de rechterachterpoot een nieuw nummer gezet. In de papieren staat echter alleen vermeld dat het nummer op de rechterachterpoot staat maar niet dat het een rdw nummer is....
De casper en hobbes eend heeft het nummer op de rechtervoor poot. Volgens mij kan ik 2 kentekens op 1 auto zetten...
De casper en hobbes eend heeft het nummer op de rechtervoor poot. Volgens mij kan ik 2 kentekens op 1 auto zetten...
met eendige groeten,
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
dat vraagt om een nadere uitleg......hobbes schreef:
* dat het nummer op de rechterachterpoot staat maar niet dat het een rdw nummer is....
* De casper en hobbes eend heeft het nummer op de rechtervoor poot. Volgens mij kan ik 2 kentekens op 1 auto zetten...
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen