Is er nu al iemand die een echte balanspijp in zijn uitlaatsysteem heeft zitten en wat zijn daar de merkbare voordelen van?
balanspijp is een pijp met dezelfde binnendiameter als de uitlaatbuis die de uitlaatdelen die van beide cilinders afkomstig zijn met elkaar verbinden. De verbindingspunten zitten op beide pijpen even ver van de aansluiting op het spruitstuk af. (een eerste demper is dus GEEN balanspijp!)
Balanspijp
Balanspijp
Ami 8 break
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
correctie maar balanspijp heeft niet per definitie dezelfde diameter als de uitlaatbuis. diameter is afhankelijk van het gewenste resultaat.
maar elk a-type (althans de types welke ik ken) heeft een balanspijp tussen de voortste uitlaatspruitstukken. lopen met een bochtje via je craburateurvoet en ja is hol.
maar elk a-type (althans de types welke ik ken) heeft een balanspijp tussen de voortste uitlaatspruitstukken. lopen met een bochtje via je craburateurvoet en ja is hol.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1366
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
waarom is je eerte demper geen balans pijp dan?? deze is wel simetrisch opgebouwd.. er komen dus van beide cilinders pijpen bij elkaar die even lang zijn theoretisch.. 

2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1366
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Balanspijp zit bij de cilinders meestal een 20 cm van de uitlaatuitgang en is ter compensatie van druk in de uitlaatbuis waardoor je een vloeiend stroom krijgt in de buis. De tussendemper is precies wat het zegt een demper, of te wel collector. Deze regelt weer bepaalde tegendruk om zodoende meer koppel te verkrijgen onderin de toeren.