probleem met vorst
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
altijd startampere controlleren, heb genoeg zware accu's gezien die een lagere startcapaciteit hebben dan de zilveren varta's.
Vergeet ook niet dat je dynamo ook meer zal slijten omdat hij meestal max laat. Dynamo zal rond de 35-45A zijn. En vergeet ookniet als je een zwaardere dynamo monteerd (bv 75A) deze bij max laadstroom iets van 1,2PK afnsoept van je motorke (900Watt) ipv 0,7PK. (540Watt)
Vergeet ook niet dat je dynamo ook meer zal slijten omdat hij meestal max laat. Dynamo zal rond de 35-45A zijn. En vergeet ookniet als je een zwaardere dynamo monteerd (bv 75A) deze bij max laadstroom iets van 1,2PK afnsoept van je motorke (900Watt) ipv 0,7PK. (540Watt)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
ik heb precies het zelfde! in de garage in een keer aan!
als het koud is gaat de startmoter ook lang niet zo snel rond...
als het koud is gaat de startmoter ook lang niet zo snel rond...
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
Het zou nog steeds kunnen, zoals je weet heb ik dat probleem met valse lucht ook gehad maar begon er pas last van te krijgen met het koude weer. Eerder was het probleem er waarschijnlijk wel maar had ik er veel minder of geen last van.Ramon2cv schreef:ik heb mijn eend ff binnne gezet vandaag en met de temp van de gagare wil ie wel in een keer aanlsaan, heeft dit dan nog steeds te maken met valse lucht??
groetn
PM. Ik kom zaterdag wel ff bij je langs, ik ben vrij dit weekend.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
kunnen wij dit voorkomen?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
dan zou iedere eend er last van moeten hebben. Mijn Pick-Up start zo, beetje choken, starten en lopen...Lelijke Eend schreef:Komt waarschijnlijk door condens in het spruitstuk. Benzine condenseert en is dus geen damp meer.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
.Lelijke Eend schreef:Komt waarschijnlijk door condens in het spruitstuk. Benzine condenseert en is dus geen damp meer.
Het klink mij wat onwaarschijnlijk in de oren, aangezien de benzine dezelfde temperatuur heeft als het spruitstuk, ze staan tenslotte in dezelfde koude lucht. De benzine in het spruitstuk is geen damp en zeker niet als de motor koud is, daarvoor zou het namelijk eerst moet verdampen in hoog tempo, waar je warmte voor nodig hebt en die is er op dat moment niet. De benzine word versproeit door, hoe kan het ook anders, het sproeiertje.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Versproeien = verdampen. De benzine komt in dampvorm in je cylinders terecht. De carburateur zorgt dat de benzine verdampt en optimaal gemengd wordt met de lucht (zuurstof). En damp heeft de neiging om aan het koudste in de omgeving te blijven plakken (condenseren) en dat is je spruitstuk.
Afblijven.
Versproeien is niet verdampen!
Verdampen gebeurd dmv warmte die is er niet dus verdampt er niets (of heeeeel er weinig)
Misschien is een beter woord voor verspoeien; Vernevelen
In het spruitstuk is de benzine een "nevel" Dus hele kleine druppeltjes benzine en heel erg veel lucht.
Wanneer benzine verdampt en weer in de lucht condenseert vormt het ook weer deze kleine druppeltjes. Alleen mis je in een koude motor het element warmte, dus zul je de benzine moeten vernevelen.
Verdampen gebeurd dmv warmte die is er niet dus verdampt er niets (of heeeeel er weinig)
Misschien is een beter woord voor verspoeien; Vernevelen
In het spruitstuk is de benzine een "nevel" Dus hele kleine druppeltjes benzine en heel erg veel lucht.
Wanneer benzine verdampt en weer in de lucht condenseert vormt het ook weer deze kleine druppeltjes. Alleen mis je in een koude motor het element warmte, dus zul je de benzine moeten vernevelen.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Wij zitten duidelijk op een ander level, nevermind hier komen we toch niet uit .Lelijke Eend schreef:Of je het nou nevel of damp noemt, dat maakt echt geen bal uit. Beide keren condenseert de benzine waardoor starten moeilijk gaat.
Maar even dit dwaalspoor achter ons latend;
Werkt de vacuumpomp wel goed, als deze niet goed werkt verzuupt de motor, dit is heel simpel te testen. Zorg dat de motor warm is en sationair draait, de choke steeds verder uittrekken, het toerental moet alleen maar blijven oplopen. Als het toerental weer terug loopt, heel erg terug loopt of afslaat is waarschijnlijk de vacuumpomp niet meer goed.